morten_s Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hei. Jeg har planer om etterhvert å anskaffe meg en SCSI harddisk. Det eneste jeg lurer på (så langt) er hva som er forskjellen på 68 pin og 80 pin. Noen som vet? Takk for svar. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 80-pins er vel beregnet for hotswap. Gå for 68-pins. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 68 pins er vel mest i bruk i dag tror jeg. En av forskjellene er også antallet pinner Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Ok. Hva er så hotswap, og antall pinner hvor? Hva slags pinner? Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 68-pin: kun SCSI-signaler. 80-pin: både SCSI-signaler og strøm. Pinnene er små metallpinner i kontakten mellom kable og harddisk. IDE har feks. 40 pinner. Hotswap betyr at harddisken kan tas ut fra maskinen i drift. Disse harddiskene er som regel 80-pins og sitter i en liten skuff som kan trekkes ut av maskinen. I hotswap-sammenheng er det en fordel med kun en kontakt, som overfører både strøm og signaler, i tillegg til en robust utforming. På baksiden, eller innsiden av hotswapskuffen er det som regel en vanlig 68-pins kontakt og en strømplugg. De aller fleste SCSI-kortene har 68-pins tilkobling. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Hjertelig takk Alex:) Har egentlig alltid lurt på hva "pin" betyr. Til og med bygd meg data nå uten å vite hva pin betydde eller var for noe. Men nå veit jeg det, takket være DEG! Utrolig... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Feilpostet. Flyttes fr Annet om hardware til Lagringsmedier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå