Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes Benz E 220 2003 model

Anbefalte innlegg

Hei! Driver og ser litt på bruktbiler. Har funnet en bil som jeg lurer litt på:

Mercedes E220 CDI på Finn.no

Det jeg lurer på er om den er en W210 eller W211. Altså, om den er av den gamle eller nye typen E-klasse. Det er jo nesten bare W211 typer som er 2003 eller nye men det skal vistnok finnes noen W210 typer som ble produsert som 2003 modeller. I og med at det er så sparsommelig med info på siden så lurer jeg på om noen med sikkerhet kan si noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker på det? Det står jo Classic som en merknad. Men det har det gjort i noen W211 modeller også? Hmm.. jeg er ikke helt sikker nå, men venter som bare det til forhandleren åpner i morgen.

Foresten: Onkel har en 2000 model (W210) E220 og den har 150 hestekrefter orginalt. (Står i vognkortet). Den funker jo bra, den, men det hadde vært så sinnsykt digg å hatt en W211. Noe andre ting som tilsier at den er W211?

Endret av unge johansen
Lenke til kommentar

Sjekket det opp litt mer:

Den bilen du lurer på, er ifølge Mekonomen sin database en W211 med 150 hester. Referanse

Ifølge Mekonomen sin database, så finnes det ikke noen W210 diesel med 150 hester, men ser på AutoDB at flere averterer med den motorytelsen, tror de var T-utgaver (turbo?). Her kan du se hvilket oppslag Mekonomen gir på registreingsnummeret til denne Mercedesen, som iflg selger har 150 hester. Om du ser der, så mener Mekonomen den har 143 hester, så aner ikke om den har rett, eller om Mekonomen har glemt eller utelatt en motorstørrelse.

Så nei, jeg er ikke 100% sikker, og tørr ikke vedde bilen min på det siden jeg ikke har all verdens peiling på Mercedes, men jeg er ganske sikker, og ville kanskje satt litt penger på det. :)

Lenke til kommentar

Den bilen kommer i 3 utgaver, Classic, Elegance og Avantgarde.

På disse er det ingen forskjell på motoren, kun utstyret som skiller dem.

Jeg har kjørt en E200 CDI 2004 siden 2003, da Mercedes leverer neste års modell i slutten av hvert år.

Så denne kan ikke være en W210, siden den som sagt ikke finnes som 2003 modell. Men kun ble produsert til Oktober 2002.

Så det er nok en W211 med 150 hester ja, og virker som et greit kjøp.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg jo kjempehappy! :D Får håpe det er slik, da! Jeg sjekket med onkel (og prøvde den seff litt) og den har 143 Hk (105kW). (2000 mod. E220 CDI). Det ser ut til å være noe rart der ja. Jeg ser imidlertid at det er noen 2003 modeller som fortsatt er "W210" eller rettere sagt èn, som det er bilde av på finn.no om man søker på 2003 modeller. Det var rart de gav så lite info om bilen, men skal ringe i morgen for å høre.

Endret av unge johansen
Lenke til kommentar

Jeg sjekket selv med mekonomen. Alt ser ut til å stemme. Det må være en W211. Men det var underlig rart at noen reklamerer med 150 hK på sine W210`ere. Som en stikkprøve fikk jeg jo også sjekket med onkel som sa at han hadde 150 hk(?)(mulig jeg husker feil) at han egentlig bare hadde 105kW eller 143 hK. Da er det sikkert en utbredt misforståelse slik at noen kanskje glemmer å se i vognkortet sitt før de oppgir effekt. En W210 E220 CDI Skal altså ha 143 hK og en W211 samme type skal ha 150 hK. Da har jeg lært det, og håper prisen ikke er feilsatt da. Noen fra et annet bilfirma sa at de gjerne skulle kjøpt den om de hadde vist om det tilbudet før! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...