Gå til innhold

Beholde E-partisjonen når jeg formaterer?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har delt opp disken min i fire forskjellige partisjoner:

C: Windows

D: Innstallerte programmer/spill

E: Filmer, musikk, exefiler, bilder

F: Temp

Jeg må nå formatere, igjen. Jeg lurte på om det er mulig å formatere PC'en OG samtidig la E-partisjonen være? Det ligger så mye filmer og musikk der, og jeg gidder ikke brenne ut alt. Dessuten tar det lang tid å overføre filmene dit igjen hvis jeg formaterer den. Så, noen som vet? Kan jeg formatere kun C, D og F og la E være? Vil E-partisjonen fungere etterpå da? På forhånd mange takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint.. har du tenkt å innstallere windows på nytt? da velger du bare hvilken partisjon den skal ligge på i innstallasjonsprossessen så formaterer den kunn den valgte partisjonen! Hvis ikke kan du bruke f.eks partitionmagic eller cmd(tror jeg) for å formatere det du vil...

-MortenGj

Lenke til kommentar

Jeg hadde planer om å formatere C, D og F. F er kanskje ikke noe vits i å formatere, ettersom det kun ligger en temp-mappe der? Uansett er det hovedsaklig Windows og andre programmer som skal inn på nytt. Derfor tenkte jeg å formatere C og D. Burde det gå fint?

Lenke til kommentar
Jeg hadde planer om å formatere C, D og F. F er kanskje ikke noe vits i å formatere, ettersom det kun ligger en temp-mappe der? Uansett er det hovedsaklig Windows og andre programmer som skal inn på nytt. Derfor tenkte jeg å formatere C og D. Burde det gå fint?

Slik Jeg gjør det;

Setter inn Windows XP CD'n (som jo er Boot-bar). Velger C: når jeg skal installere. Formaterer C: før installasjonen starter med NTFS (ikke hurtig), som velges under installasjonen. Når jeg har installert XP så formaterer jeg de andre stasjonene jeg ønsker å formatere..

Det eneste viktige (for meg) er at når man skal installere Windows XP på nytt, så skal den boote fra CD'n (så den kommer inn i den MS DOS-lignende menyen)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...