Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et irriterenes problem, det hele startet med at en venn av meg satt og rotet i BIOSEN på pc-en min. Han stilte på noe som heter FBS tror jeg det het, den ble stilt fra 133 til 150, og dette lagret han før jeg fikk stoppet han. Så nå får jeg ikke noe skjerm bilde frem (skjermen er helt svart), vifter og harddisker starter som normalt. Men den pip lyden som vanligsvis kommer hører jeg heller ikke.

Jeg har lest at dere råder noen til og ta ut batteriet, hvor er det, og hvordan tar jeg det ut?

Hovedkort: MSI K3 Ultra 2

CPU: AMD XP2100

Skjermkort: GeForce 4 TI 4200

Og desverre en Q-TEC 350 watt's strømførsyning

Hjelp :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette har skjedd med meg også! jeg formaterte, og alt var i ordne:P enkleste problemet på alt det...

Jeg prøvda Santana89 sitt råd, men det hjelper ikke så mye når jeg ikke kommer inn på biosen for og boot'e.... Jeg får ingen ting frem. Er pc-en min død?

Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg det batteri trikset, hadde det ute i noen min. Men når jeg satte det inn igjen, så hva den helt lik.

Noen som har noen tips?

det er bios-batteriet, du kan enten flytte på den jumpern (merket med pil) så den lager kontakt mellom de to andre pinnene eller ta ut batteriet.

Lenke til kommentar
dette har skjedd med meg også! jeg formaterte, og alt var i ordne:P enkleste problemet på alt det...

Nei det er det absolutt IKKE din NOOB! Tror du bios ligger på hardisken eller?

Å resette bios er gjort på under 1 minutt.

Klarer du å formatere så fort?

Når du kommer med slike råd risikerer du å gi trådstarter masse unødvendig arbeid og tap av alt han har på hardisken sin.

Uansett så nytter det ikke å formatere hvis noen av biosinnstillingene er helt feil,da får du ikke bootet uansett. :nei:

Til trådstarter:Kompisen din har vært å stillt på FSB'en. Det vil si at han har overklokket prosessoren din. Hvis han har satt FSB til 150,så vil det si at prosessoren nå kjører på 1950MHZ.

Det er derfor maskinen din ikke vil starte.Når du resetter biosen,så vil FSB'en bli satt tilbake til 133 og prosessoren kjører da på sine orginale 1733MHZ.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg det batteri trikset, hadde det ute i noen min. Men når jeg satte det inn igjen, så hva den helt lik.

Noen som har noen tips?

finn frem manualen til hovedkortet ditt. har du den ikke så finner du den på nett.

les deg frem til hvordan reset'e bios, du kan også se på bildet som ratix postet så ser du der hvordan jumper'n du skal flytte på ser ut.

på noen maskiner skal du flytte på den, andre trenger du bare ta den ut også starte opp uten den. men som sagt, les deg frem til hvordan.

dette er den absolutt enkleste og raskeste løsningen. visst ikke kan du prøve batteritrikset igjen, kanskje vente litt lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...