dessessop Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei. Tenkte eg skulle kjøpe meg eit trådlaust pcmcia kort til den gammle bærbare ibmen som kjører Ubuntu. fant dette kortet som virket greit. Slo opp på hardware support for å sjå om kortet var støttet. Der sto det dette: Works with WEP. It is out-of-the box as much asndiswrapper can be (manually install of win drivers). However, it shows 100% range all the time betyr det at ein skal installere driverene til win xp for å få kortet til å funke? noko spesiel måtte ein skal gjøre det på? funker det greit? takk for all hjelp Lenke til kommentar
escariot Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Du kan se her for en (forhåpentligvis) lettfattelig måte å installere/få opp/bruke ndiswrapper på for å få et trådløst kort til å fungere i Ubuntu Hoary. -Escariot Endret 16. mai 2005 av escariot Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Før du bestiller, siden du nevner at dette er en gammel IBM, sjekk at den støtter 32-bits CardBus-kort. Disse er ikke kompatible med 16-bits PCMCIA-slotter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Bruk av ndiswrapper er siste utvei. Skaff deg et kort som har frie drivere. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 takk for god hjelp. sjå om eg ikkje finer eit kort med frie drivere då. You people make Linux work for human beings Lenke til kommentar
zyp Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Her har du et billig kort som skal være godt støttet. Det bruker rt2500-chipsettet, som har frie drivere. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Dette kortet har ikke frie drivere, men skal fungere helt out-of-the-box på Ubuntu. Har PCI-versjonen selv, og det fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå