Ustedalen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvordan bruker dere egentlig Dreamweaver når dere lager en hjemmeside? Bruker dere templates, eller bygger dere opp fra skratsj? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vi bruker ikke Dreamweaver. Her på dette forumet kan vi HTML og CSS og trenger ikke WYSIWYG-programmer til mange tusen kroner når vi kan laste ned Notepad2 gratis. Lær deg HTML og CSS på htmldog.com Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vet om flere som bruker Dreamweaver til å skrive egen kode med Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Vi bruker ikke Dreamweaver. Her på dette forumet kan vi HTML og CSS og trenger ikke WYSIWYG-programmer til mange tusen kroner når vi kan laste ned Notepad2 gratis. Lær deg HTML og CSS på htmldog.com Har prøvd, men synes Dreamweaver virker mye enklere. Og når jeg har programmet, så kan jeg likså godt bruke det, ellers så er det penger ut av vinduet Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvordan bruker dere egentlig Dreamweaver når dere lager en hjemmeside?Bruker dere templates, eller bygger dere opp fra skratsj? De aller fleste her lager fra scratch. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 En annen ting: Har lastet ned en ganske fin template, men hvordan får jeg skrift inn på ett bilde? Altså, jeg har har ett bilde der man skal sett inn skrift (f.eks nedlasting, bilder ovs...) Typiske linkbilder. (ble litt rotete dette ) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Vi bruker ikke Dreamweaver. Her på dette forumet kan vi HTML og CSS og trenger ikke WYSIWYG-programmer til mange tusen kroner når vi kan laste ned Notepad2 gratis. Lær deg HTML og CSS på htmldog.com Jadajadajada, for all del - ingen av oss bruker Dreamweaver. DW har alltid vert min favoritt. Prøvd et _lass_ andre forskjellige teksteditorer med syntakshighlighting og diverse andre funksjoner, men finner ingenting som eg synest er like greit å kode med som DW. Så, der ser du. Men selfølgelig skriver eg all koden sjøl, så rein Code-view er det som blir brukt her i gården Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Bruker DW jeg og, men i code view såklart, null kontroll ellers.. bygger selvsagt opp fra bunn, men blir jo litt copy past fra gamle koder da bare for å komme igang. til trådstarter, prøv og sett deg inn i CSS (nei ikke Cs:Source), det er sinnsykt morsomt når man begynner og få det til. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Fælt så mange her som har kjøpt Dreamweaver for å bruke ting som finnes i sinnsykt mange frie og gratise programmer. Hvorfor kaster dere penger ut vinduet? Arve S.: Hvor mye betalte du for DW? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Arve S.: Hvor mye betalte du for DW? Noe sier meg at han fikk det gjennom en kanal der ingen spør om penger, men jeg kan jo ta feil Før brukte jeg DW med code view og design view. Så fant jeg dette forumet og fant ut at jeg skulle lære meg å kode manuelt, og det har jeg gjort siden. - Så min anbefaling må være å lære seg å kode selv. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Fælt så mange her som har kjøpt Dreamweaver for å bruke ting som finnes i sinnsykt mange frie og gratise programmer. Hvorfor kaster dere penger ut vinduet? Arve S.: Hvor mye betalte du for DW? Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX 2004 til både klientprogrammering (XHTML/CSS/JavaScript) og server-side programmering (JSP/Jakarta Velocity/PHP) - Dreamweaver er, som Arve sier, overlegen hva gjelder fargesyntaks, fleksibilitet etc. Dessuten kan du laste ned en hel del extensions (som regel gratis) til Dreamweaver så mulighetene er enorme! Dreamweaver er heller ikke så dyrt dersom du *kun* kjøper studentlutgaven av Dreamweaver, og holder deg unna Studio MX... Jeg har opp gjennom årene også prøvd en hel haug med editorer inkl. dyre IDE'er men har enda ikke funnet et program som er bedre enn Dreamweaver. Jeg var nemlig stor fan av HomeSite (før det ble et Macromedia program, om noen husker det) så overgangen til Dreamweaver var ganske behagelig... ...og husk for all del at Dreamweaver *ikke* er et 100% WYSIWYG program lengre! Jeg tror faktisk ikke Design-View har vært oppe hos meg noensinne? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Fælt så mange her som har kjøpt Dreamweaver for å bruke ting som finnes i sinnsykt mange frie og gratise programmer. Hvorfor kaster dere penger ut vinduet? Arve S.: Hvor mye betalte du for DW? slutt og vær så naiv da. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 ...det er forresten jobben min som betaler utstyret mitt (PC/programvare) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Digger DW, og at programmet støtter så mange forskjellige formater. I tillegg er jo ftp-delene ganske handy. Bruker DW til å skrive php og html-dokumenter, så klart.. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 bruker kun dreamweaver. Men skriver koden selv Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Fælt så mange her som har kjøpt Dreamweaver for å bruke ting som finnes i sinnsykt mange frie og gratise programmer. Hvorfor kaster dere penger ut vinduet? Har du forresten prøvd Dreamweaver? Jeg syns heller ikke at 967,- er så dyrt? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Bluefish er da minst like bra som Dreamweaver... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Fælt så mange her som har kjøpt Dreamweaver for å bruke ting som finnes i sinnsykt mange frie og gratise programmer. Hvorfor kaster dere penger ut vinduet? Arve S.: Hvor mye betalte du for DW? Det har da ingenting med saken å gjøre, så det der har faktisk ingen relevans i denne tråden! Trådstarter lurer på "Hvordan bruker dere Dreamweaver?" - om eg kjøpte DW eller ikkje er ikkje relevant. Ja, eg har masse piratkopiert programvare - det er eg sikker på at du har også mister Drange. Og eg forklarte i forige innlegg korfor eg fortsatt bruker DW. Har prøvd å bytte, men det går ikkje. Dreamweaver har en viss funksjonalitet som er alt anna overlegen - aner ikkje ka det er, dog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg