Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dB-drag Svinesund 16. Mai (56k Warning)

Anbefalte innlegg

Til dere som tror dB-drag er en kostbar affære så kan jeg bevise det motsatte hvertfall..

Jeg deltar i klassen Street A, som betyr at man ikke kan modifisere bilen innvendig, bassene skal være montert i bagasjerommet, og de kan være 3 stk 8", 2 stk 10" eller 1 stk 12"

Jeg har 2x10" som koster rundt 1500kr stk. En forsterker til 6000kr.

Bilen jeg brukte i fjor var en sierra jeg fikk gratis, (solgte den for 5000kr)

Jeg begynte vel i juli eller august i fjor.

Spillte da 143,2dB på det meste, tangerte norgesrekorden og ble norgesmester 2004.

Har nå ny dB-bil som jeg holder på å teste og justere litt på, ligger nå rundt 143dB, men skal mye høyere enn dette etterhvert.

Så mitt budsjett var altså i underkant av 10 000kr i fjor.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,svinesund var gøy.manglet 0.2 db for å slå ut deres vinner bil.neste gang blir det vanskligere.bruker 4 stk dynabel 9412.i carina e.har tenkt å øke ca 3 db ved å fordoble effekten.bruker nå ca 2000 watt rms.

Lenke til kommentar
hei,svinesund var gøy.manglet 0.2 db for å slå ut deres vinner bil.neste gang blir det vanskligere.bruker 4 stk dynabel 9412.i carina e.har tenkt å øke ca 3 db ved å fordoble effekten.bruker nå ca 2000 watt rms.

hehe, ja dette er jo en mulighet, men stiller du ikke i en annen klasse da?

Lenke til kommentar

nei stiller fremdeles i street c.man kan jo bruke opptil 4 forsterkere.ingen wattbegrensing.har prøvd 2 stk soundstream spl med en følsomhet på 98.2db de spilte høøøøyyyt.håper vi kan konkurere på teie tønsberg den 25\6.

Lenke til kommentar
nei stiller fremdeles i street c.man kan jo bruke opptil 4 forsterkere.ingen wattbegrensing.har prøvd 2 stk soundstream spl med en følsomhet på 98.2db de spilte høøøøyyyt.håper vi kan konkurere på teie tønsberg den 25\6.

Du tenker nok på SPLX du, og ja, disse har potensiale til å spille grisehøyt, grunnet sin høye følsomhet. Husk at i benyttet i samme rom med samme forsterker vil et element med høy følsomhet spille tilsvarende mye høyere enn et element med middels følsomhet. Man har jo selvsagt vissse unntak her som termisk og mekanisk belastningstålighet, impedanse etc. Men som en grunnregel, kan man regne slik. Har elementet 6db høyere følsomhet, vil man rent teoretisk under samme forutsettninger spille 6 db høyere. Dette forutsetter dog at følsomheten er korrrekt.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...