Goliath Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Som få sikker visste, så var det dB-drag på Svinesund 16 Mai! dB-drag'en var sponset av RadioMax, som holder til ved Eurocash på Markedet! Vil gjerne gratulere mine guttaboys, som deltok i Street A og Street C. Begge kvalifiserte og VANT sin klasse! Street A HW.no's nye medlem, ThorGis, vant Street A med 137.4 dB. Han konkurrerte mot en svenske i finalen og SMOKET han med 7db+. Igjen, gratulerer så mye! Vel fortjent! (ps: han skulle egentlig ikke delta men vi overtalte han og nå sitter han med førstepremie og velfortjent ære) Bilen til ThorGis Street C Dani møtte en svensk flicke! i finalen. Han fikk lyden opp til 141.4dB i finalen og motstanderen fikk bare 140.7dB. Dani maxet anlegget til 144.0dB tidligere og motstanderen fikk også mye høyere dB men begge hadde slitt ut batteriene på de massive elementene så de oppnådde ikke så høy dB i finalen men spennende var det allikevel! Gratulerer så mye! Her hjelper vi Dani med å dempe vibrasjonen og dermed få høyere telling på dB-måleren! Øvrige bilder: Enjoy! Det tar på å være kar for en dag! Noen tilbakemeldinger, spørsmål, efaring osv er velkomne Endret 19. mai 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Strezet Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 woohoo jeg er me på bildene Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Konge! Koslig med litt bilder.. Og: gratulerer til gutta med seier! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Går dB-drag ut på å spille høyest musikk/lyd? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Gratulerer Gutta BRRRRRAAAAAP gjort, hehe Les mer om dbDrag her. En stiller i ulike klasser mhp utstyr mm. Målet er å spille høyest mulig, dette oppnår man ved å bevege mest mulig luft pr. tidsenhet, noe som krever stor membran. Ergo er det subwoofere det er snakk om her. Frekvensen en spiller varierer vel noe, alle prøver (eller bør prøve) å finne resonnansfrekvensen i bilen og tuner kassa etter dette, en vil da få overlagring og mer lydtrykk. Selve innsatsen går ut på at en spiller et "BRRRRRRAAAAAP" ved la oss si 55 Hz i noen få sekunder, noe som måles vha en dbmåler. Endret 19. mai 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 jepp..de spiller ikke vanlig musikk men bass med forskjellige frekvenser.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har lyst til å begynne med dette selv, selvom det er mye penger bortkastet sier de... Ser utrolig gøy ut Innlegg nummer 1000 neste forresten ohh-noo Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Dani som vant klasse C har brukt godt over 50000,- på anlegget sitt gjennom tidene! Veldig dyr hobby men morsomt å være med på det. Jeg hadde selv drevet med anlegg hvis jeg hadde en ordentlig bil å sette det i. Kjører en Mercedes Benz 230E 1982 mod. og ser ikke poenget med å investere anlegg i den. Venter heller på min neste bil! ..og dermed var post nr. 1000 skrevet! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Anlegget er jo bare å ta med over i ny bil da Det jeg kommer til å gjøre hvis jeg skal ha heftig anlegget i Ascona'en min 1000 til ohh-noo?? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 er ikke bare bare å portere et anlegg som har blitt "lagd" til en bil til en annen. Man byger jo basskassene ettersom hvordan bagasjen er og biler bruker jo forskjellige " på frontsett osv.. 1000 til meg hva? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 1000 kvalitetsinnlegg?? Hehe Joa, men kasser går det ann å bygge på nytt, og frontsett er jo ikke det dyreste som er Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 hehe..signaturen er der i gode og dårlige poster Frontsett kan være dyre ...tro meg .. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 At de kan være dyre, det vet jeg, men tenkte på sånn i DB-sammenheng, så er jo ikke det noe stress... Har selv kjøpt 4 stk relativt billige frontsett til 3000 kroner stykket, å det er jo Sony... (ga ikke det da, har jo sponsoravtale på gang, så fikk de for under det halve...) Et sett til hver dør Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Folk som dB'er har jo seff ordentlig anlegg i tillegg som de kobler ut under drag. Hvem liker å kjøre rundt med ren sub? Sony er helt ok merke men personlig så syntes jeg man betaler altfor mye for Sony-merket.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Joa, men tenke mer på rein DB-bil jeg da... Uten skilter å den pakka der. Altså en rustløser Det er en grunn til at jeg ikke hadde kjøpt det, med mindre jeg hadde de prisene jeg har... Liker utseende, så det var det som avgjorde i forhold til pris hvis du skjønner Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Ja, Sony skal ha det når det kommer til "looks" men er det virkelig "the looks" som teller når det kommer til thumpin' music? ..og hvor kjedelig hadde det vært å ha en dB-bil som man ikke kunne råne med? En av bilene som var på Svinesund klarte å få en Audi TT, som var parkert 20 meter unna, til å utløse alarmen. HaHa..lo godt! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det er bare rått da Kjipt å ikke kunne råne med, sant... Minner meg om når jeg var på Tyrigrava i fjor sommer: Var en Boss Hoss som sto å burna en halvmeter fra meg, da gikk tyverialarmen på en haug av syklene rundt pga setninger i bakken Sorry OT stort... Slutt på dette nå Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 HeHe..den bilen som utløse Audien var forresten Think-bilen med subbene pekende utover! Bilde 7 i Øvrige Bilder. Bilen var i direkte linje med Audien.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Skulle gjerne vært der.. Ser ut som to "jet-packs" Prøver å få huka tak i deg på MSN, men ser ikke ut til at det funker Tenkte bare ikke å gå så "way off-topic" hvis du skjønner!? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) bare bruk epost-adressen du ser under MSN knappen og legg til manuelt i MSN Messenger .. men on topic: den Think bilen hadde sinnsyke høytalere for å være så liten..den var helt versting! (postet en ny bilde av Think-bilen i første post..ta en titt ..) Endret 19. mai 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå