Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dB-drag Svinesund 16. Mai (56k Warning)

Anbefalte innlegg

Som få sikker visste, så var det dB-drag på Svinesund 16 Mai! dB-drag'en var sponset av RadioMax, som holder til ved Eurocash på Markedet!

Vil gjerne gratulere mine guttaboys, som deltok i Street A og Street C. Begge kvalifiserte og VANT sin klasse!

Street A

HW.no's nye medlem, ThorGis, vant Street A med 137.4 dB. Han konkurrerte mot en svenske i finalen og SMOKET han med 7db+. Igjen, gratulerer så mye! Vel fortjent! (ps: han skulle egentlig ikke delta men vi overtalte han og nå sitter han med førstepremie og velfortjent ære)

dbdrag16mai46.jpg

Bilen til ThorGis

Street C

Dani møtte en svensk flicke! i finalen. Han fikk lyden opp til 141.4dB i finalen og motstanderen fikk bare 140.7dB. Dani maxet anlegget til 144.0dB tidligere og motstanderen fikk også mye høyere dB men begge hadde slitt ut batteriene på de massive elementene så de oppnådde ikke så høy dB i finalen men spennende var det allikevel! Gratulerer så mye!

dbdrag16mai42.jpg

Her hjelper vi Dani med å dempe vibrasjonen og dermed få høyere telling på dB-måleren!

Øvrige bilder: Enjoy!

dbdrag16mai06.jpg

dbdrag16mai08.jpg

dbdrag16mai09.jpg

dbdrag16mai24.jpg

dbdrag16mai30.jpg

dbdrag16mai34.jpg

dbdrag16mai36.jpg

dbdrag16mai37.jpg

dbdrag16mai38.jpg

dbdrag16mai43.jpg

dbdrag16mai50.jpg

Det tar på å være kar for en dag!

Noen tilbakemeldinger, spørsmål, efaring osv er velkomne

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer Gutta :thumbup:

BRRRRRAAAAAP gjort, hehe ;)

Les mer om dbDrag her.

En stiller i ulike klasser mhp utstyr mm.

Målet er å spille høyest mulig, dette oppnår man ved å bevege mest mulig luft pr. tidsenhet, noe som krever stor membran. Ergo er det subwoofere det er snakk om her.

Frekvensen en spiller varierer vel noe, alle prøver (eller bør prøve) å finne resonnansfrekvensen i bilen og tuner kassa etter dette, en vil da få overlagring og mer lydtrykk.

Selve innsatsen går ut på at en spiller et "BRRRRRRAAAAAP" ved la oss si 55 Hz i noen få sekunder, noe som måles vha en dbmåler.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Dani som vant klasse C har brukt godt over 50000,- på anlegget sitt gjennom tidene! Veldig dyr hobby men morsomt å være med på det. Jeg hadde selv drevet med anlegg hvis jeg hadde en ordentlig bil å sette det i. Kjører en Mercedes Benz 230E 1982 mod. og ser ikke poenget med å investere anlegg i den. Venter heller på min neste bil!

..og dermed var post nr. 1000 skrevet! :fun:

Lenke til kommentar

At de kan være dyre, det vet jeg, men tenkte på sånn i DB-sammenheng, så er jo ikke det noe stress...

Har selv kjøpt 4 stk relativt billige frontsett til 3000 kroner stykket, å det er jo Sony... (ga ikke det da, har jo sponsoravtale på gang, så fikk de for under det halve...)

Et sett til hver dør :D

Lenke til kommentar

Joa, men tenke mer på rein DB-bil jeg da...

Uten skilter å den pakka der.

Altså en rustløser :D

Det er en grunn til at jeg ikke hadde kjøpt det, med mindre jeg hadde de prisene jeg har...

Liker utseende, så det var det som avgjorde i forhold til pris hvis du skjønner ;)

Lenke til kommentar

Ja, Sony skal ha det når det kommer til "looks" men er det virkelig "the looks" som teller når det kommer til thumpin' music? :hmm:

..og hvor kjedelig hadde det vært å ha en dB-bil som man ikke kunne råne med? En av bilene som var på Svinesund klarte å få en Audi TT, som var parkert 20 meter unna, til å utløse alarmen. HaHa..lo godt!

Lenke til kommentar

Det er bare rått da ;)

Kjipt å ikke kunne råne med, sant...

Minner meg om når jeg var på Tyrigrava i fjor sommer:

Var en Boss Hoss som sto å burna en halvmeter fra meg, da gikk tyverialarmen på en haug av syklene rundt pga setninger i bakken :D

Sorry OT stort...

Slutt på dette nå ;)

Lenke til kommentar

bare bruk epost-adressen du ser under MSN knappen og legg til manuelt i MSN Messenger :) ..

men on topic:

den Think bilen hadde sinnsyke høytalere for å være så liten..den var helt versting! (postet en ny bilde av Think-bilen i første post..ta en titt ..)

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...