Gå til innhold

prisvurdering P4| 1gb ram

Anbefalte innlegg

av ren nyskjerrighet (vurderer i tillegg å selge ) lurer jeg på om hvor mye jeg kan selge min pc for..

hk:

Intel Brookdale-G i845G, 533mhz

CPU:

Intel Pentium northwood 4A, 2533 MHz (19 x 133)

skjermkort:

Ti4200 @ litt overklokket

Minne:

2x geil pc3200 512mb ddr-ram, cl2,5

harddisk:

Ibm 80gb @ ide 133

maxtor 40gb @ ide 133

lydkort:

Creative SB Audigy LS Sound Card PCI, 24bit

nettverkskort:

intrigrert + belkin 54mbps wlan.

strømforsyning:

snakker vi lite om! en 220watts!

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne da:

Chieftec Maxi /m Q-tec 450w

Abit IC7 Max3 m/int Gb lan

P4 S478 NW 3.2Ghz

1GB ram

Geforce 6600GT

Creative SB live 5.1 Digital

3Com 54Mbit wlan

WD Raptor 74GB

WD 4x120GB

4xDVD+-r

(9500p i 3dmark03 og 135fps i CSS testen)

Det er ikke godt å si hvor mye du kan få for dette. S478 er ikke akkurat siste skrik, og du sier heller ingen ting om hva slags ram du har.

Skjermkortet er OK, og det er også brukbart med diskplass (selv om det ideelt sett er bedre med få og store disker, enn flere små.

Var jeg deg ville jeg tatt ut et par av 120 gig diskene og raptoren,og et par av dvd-brennerne og solgt det uten dette.

Du sier heller ikke om skjermkortet er AGP eller PCI-E, så det er vanskelig å si om det er noe å beholde.

Men.. Skulle _jeg_ ha kjøpt denne pakka ville jeg nok ikke strukket meg lengre enn 5000,- max, pga lite muligheter til oppgradering.

Lenke til kommentar

Vil vel plukke ut 3com wireless kortet, men sette inn et Pinnacle tvkort istedet. (nyverdi 700 mot 1000kr) Samt at den ene 120Gb disken er ekstern.

(Hovedkortet har 6 s-ata, 5 ledige)

Det er nettopp det at det ikke er mulig å oppgradere som er nettopp mitt problem. D.v.s. så lenge de gidder å lage AGP skjermkort vil denne pc'en duge en stund til. Pr dags dato kjører den jo alt som er av spill i god kvalitet. Å ta ut Raptoren har jeg tenkt på... hadde vært konge å kjøre OS på 2 raptorer i raid på nye maskinen :dribble: Har en bekjent som er litt intressert i å kjøpe den, han spiller heller ingenting og har i dag en pc med VIA 1Ghz cpu og vil merke et HAV av forskjell. Derfor lurte jeg på pris.

Selv vil jeg kjøpe meg en ny maskin som antageligvis vil bli en dobbelkjerne A64, men det blir først til høsten. Hadde jeg hatt en maskin nr2 hvor jeg kunne satt inn et par av de 120GB diskene så ville jeg nok gjort det, men det har jeg ikke... Kanskje den ene går til x-boxen.

Hvis det er noen rare skrive feil her så sjekk klokken når innlegget ble skrevet :roll:

lol :p jeg har 1stk 4xdvd-r ikke 4 brennere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...