Gå til innhold

Hvordan kan mindreårige skaffe seg alkohol?


fxwz

Anbefalte innlegg

Ta noen saft dunker. Fyll de opp med saft og litt sukker. La det stå noen måneder på badet.

Skal love deg at det sikkert nærmer seg 1% etter 2-3 måneder.

Fant en flaske med saft under setet i firmabilen. Den luktet som vodka med sterk saft i. Funker best om sommeren. Med mye varme. :lol:

Også smaker det kjempe godt :thumbup::tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eller så kan man jo lage det selv liksom... d tar litt tid men d er jo en mulighet... vann gjær og sukker av noe slag.. også setter du d inn på et varmt rom i noen dager... gidder ikke forklare d.. men detta gjorde vi naturfagstimen....

 

eller så kan man jo skaffe seg venner over 18 hvis man har "sosiale antenner" som min mor pleier å si, har du ikke d så har du jo et problem men. :)

Lenke til kommentar
  eller så kan man jo lage det selv liksom... d tar litt tid men d er jo en mulighet... vann gjær og sukker av noe slag.. også setter du d inn på et varmt rom i noen dager... gidder ikke forklare d.. men detta gjorde vi naturfagstimen....

 

Ein kunne jo prøve å brygge sikeligt øl og ikkje noko som ein må blande ut med tran for ikkje å kaste opp. Får alt ein treng på europris stort sett

Lenke til kommentar
Unge liker vel ikke øl.

Joda :)

Bruker kompiser av en kompis av meg, eller broren til en annen kompis, og det funker fint. Er eldst i søskenflokken, så har ingen eldre søsken selv til å handle for meg.

Mine foreldre mener at alkohol er FYFY!11!11! før en er atten, og jeg har på følelsen at det vil medføre store konsekvenser om jeg blir tatt i å drikke (les: dødsstraff o.l.) :p

Hehe, trodde det samme.. Men her for en uke siden skulle jeg på hyttetur, og akkurat da jeg venta på "ikke drikk øl, da!"-praten, så bare sa de "hvis du drikker øl må du ikke kjøre båt eller bade, da.. kos deg!" o_O

 

Men det var egentlig på tide, er 17, jo..

Lenke til kommentar
eller så kan man jo lage det selv liksom... d tar litt tid men d er jo en mulighet... vann gjær og sukker av noe slag.. også setter du d inn på et varmt rom i noen dager... gidder ikke forklare d.. men detta gjorde vi naturfagstimen....

Trenger ikkje nødvendigvis å ta lang tid, du kan jo sjølvsagt kjøpe eit vinsett i ein importhandel ein plas. Du får vinsett som tar ned til 24 timer til du har ferdig vare.

Billig er det også, koster ein ca 300kr trur eg og du får ein 15-20 liter vin. Er faktisk ikkje aldersgrense på vinsett heller sidan det teknisk sett ikkje inneholder alkohol, sjølv om dei enkelte plasser har inført ein uofiseiell 18 års grense for å slippe problemer med sinte fjortisforeldre ;)

Lenke til kommentar
eller så kan man jo lage det selv liksom... d tar litt tid men d er jo en mulighet... vann gjær  og sukker av noe slag.. også setter du d inn på et varmt rom i noen dager... gidder ikke forklare d.. men detta gjorde vi naturfagstimen....

Trenger ikkje nødvendigvis å ta lang tid, du kan jo sjølvsagt kjøpe eit vinsett i ein importhandel ein plas. Du får vinsett som tar ned til 24 timer til du har ferdig vare.

Billig er det også, koster ein ca 300kr trur eg og du får ein 15-20 liter vin. Er faktisk ikkje aldersgrense på vinsett heller sidan det teknisk sett ikkje inneholder alkohol, sjølv om dei enkelte plasser har inført ein uofiseiell 18 års grense for å slippe problemer med sinte fjortisforeldre ;)

ville ikke slik vin smake piss? har ikke prøvd selv, men aner at den ikke er av veldig god kvalitet.

Lenke til kommentar

Søk etter "hjemmebrentsapparat" på google :p

hvis du er litt praktisk annlagt og kanskje har ett rimelig stort hus er jo dette mulig :idea: Da vet du iallefall hvor HB'n kommer fra...

 

En annen måte som ikke er nevnt enda er å skaffe seg jobb på en daglivareforretning som selger øl, rusbrus, cider ol. Da er det ikke så vanskelig å skaffe seg alkohol. Oppfordrer IKKE til stjeling, men hvis det er noen på din alder +/- som jobber der så kan du jo høre med dem om de kan sitte i kassa når du skal handle? ;)

Endret av 1447
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

1) Hvor stor er boten?

 

Størrelsen på bota vil være avhengig av ein del faktorer men utifrå avisartikkler så ser det ut som at 16-17 åringer som blir tatt på byen med falsk ID får 2-3000 kroner i bot.

 

Øvre strafferamme er bøter og opp til 4 års fengsel.

 

Det kan også være verdt å nemne at det å være dømt for dokumentforfalskning kan sette kjepper i hjulene for fremtidig jobb. Det er mange jobber som du ikkje kan få utan godkjent vandelsattest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...