Gå til innhold

Hvordan kan mindreårige skaffe seg alkohol?


fxwz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjenner mange som får av foreldrene sine.

De foreldrene vil jeg kalle dårlige foreldre...

Nei, jeg vil kalle de fornuftige foreldre. Bedre å gi ungene trygg og god sprit/øl i stedet for at de går rundt og drikker dårlig heimert/evt smuglersprit. Vil man ha tak i alkohol så får man tak i alkohol. Da er det bedre å selv ha kontroll over hva ungene dine tyller i seg på lørdagskvelden. Jeg kommer selv til å kjøpe alkohol til barna mine når jeg finner ut at de har begynt å drikke.

 

PS: Jeg vil selvsagt ikke oppfordre de til å dra på stupfylla før konfirmasjonen og lignende. Det som gjelder er å ha en åpen og god dialog.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du da JoachimR?

Jeg er seksten år. Fra jeg var tretten, har jeg fått alkohol introdusert i form av fin til maten. Til konfirmasjonen ble det sprettet en god ladning champagne. Og etter konfirmasjonen har det aldri vært spørsmål når jeg sier jeg skal på fest. Får med det jeg vil ha av pappa, mamma mener derimot at sprit bør unngåes.

 

Jeg tror det er fornuftig "å lære å drikke". Det er sjeldent jeg blir stupfull, kanskje litt beruset, men klarer alltid å finne en drosje å komme meg hjem - nesten.

 

Særlig om man bor landet, er det lurt at foreldrene ordner drikke. Jo lenger landsens ut du kommer, jo mer hjemmebrent og andre ting som ikke er lurt for alkoholdebuten.

Lenke til kommentar
På enhver fest ser vi jo folk som er under 18år som ikke er helt edru.

 

Vel, hadde en liten diskusjon med en fyr over msn, hvor vi tok opp hvordan de som var under 18år, skaffet seg alkohol.

 

Løsningene ville vi overlate til dere på forumet.

 

F.eks jeg da, Tøbbi, har lyst på noe å drikke på, (er nesten 16), hvor henvender jeg meg da?

 

Noen her som selv har solgt til mindreårige?

Få deg et falskt ID kort: http://www.nextdayid.co.uk/

Lenke til kommentar

Fake legg hadde jeg aldri tatt sjangsen på å bruke. Jeg var så heldig å ha ei snill mor som kjøpte øl til meg før jeg ble 18, men jeg kjøpte ofte røyk/snus. Det gjelder bare å ikke se nervøs ut, og skal en først kjøpe øl tar du med en 6-pax, nytter ikke å komme i kassa med en pils.

 

Sprit derimot, det kjøper man store kvanta av hos en snill bekjent ute på landet :p

Lenke til kommentar
I følge grunnloven min på veggen - som må hedres på denne grunnlovsdag, tror ejg faktisk det er ulovlig å anholde en som forsøker å kjøpe alkohol med uekte legitmasjon.

 

Ingen maa fængslig anholdes, uden i lovbestemt Tilfælde og paa den ved Lovene foreskrevne Maade. For ubeføiet Arrest, eller ulovligt Ophold, staa Vedkommende den Fængslede til Ansvar

For å rydde litt opp her, ja man har lov til å holde igjen folk, dette reguleres blant annet av forbrytelsens alvorlighet og strafferamme, og inngrepet skal også være i forhold til overtredelsen.

 

Butikkansatte har lov til å holde deg igjen om de tar deg med falsk legitimasjon og du ikke ønsker vise egen legitimasjon. Dette reguleres av straffeprosessloven, det Grunnloven snakker om er ulovlig arrest uten rettslig grunnlag.

Lenke til kommentar
Herregud da, man får da ikke flere års fengsel for å ha prøvd å kjøpe en sixpack med storebrors legitimasjon. Forenklet forelegg er hva resultatet vil bli om om og hvis og men er oppfylt, dvs bot. Ikke se dere blind på strafferamme.

Dokumentforfalskning = en del års fengsel som maksimunstraff.

 

Til middagen nå drakk jeg både hvit, rød og dessertvin. Ser ingenting galt i det. Er god lærdom i drikkekultur.

Lenke til kommentar
Det som gjelder er å ha en åpen og god dialog.

Kanskje litt OT, men hva med de som ikke har en god dialog med foreldrene sine. Jeg føler at mine foreldre ser på meg som arbeidskraft og tur-kamerat men ikke noe mer... Hvordan får man til en god dialog med foreldre?!

 

Ble visst ganske OT dette. Hvis noen moderatorer eller noe syns det var for off topic er det bare å slette...

Lenke til kommentar

Foreldrene mine kjøper det jeg måtte ha lyst på, men det går kun i øl nå for tiden. Jeg er 17 år, og de vet at jeg har drukket siden jeg var ~14.

 

 

Enig i det med at dere sier man må ha en god dialog - er nettopp det jeg har med mine foreldre, og det er samtidig like viktig å "lære" å drikke synes jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...