Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse D-linken min nekter å gi ut IPer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en D-link DI 624 og jeg har fullt signal men jeg motar ikke IP. Hvis jeg prøver med statisk IP så står det "connected" men da funker det likevel ikke å gå inn på

internett.

Har prøvd å oppdatere D-linken men jeg kommer ikke "innpå" det står at jeg skal skrive 192.168.0.1 på IE også kommer det opp et felt med brukernavn og passord, der skal jeg bare skrive "admin" og ikke fylle ut noe mer men jeg får likevel ikke tilgang

Noen ideer?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:yes: no funka det fett nå......ta ut strømmen > trykk inn resetknappen > sett inn strømmen mens man holder inne reset > forsette holde i minimum 15sekunder . så skriv inn 192.168.0.1 også instaler nyeste firmware og vips så funker det

:thumbup:

Lenke til kommentar
:yes:  no funka det fett nå......ta ut strømmen >  trykk inn resetknappen > sett inn strømmen mens man holder inne reset > forsette holde i minimum 15sekunder . så skriv inn 192.168.0.1 også instaler nyeste firmware og vips så funker det

:thumbup:

Jeg gjorde det men nå finner jeg ikke routeren engang :(

Jeg komer ikke in på 192.168.0.1/ heller :cry:

Hvordan innstalerer man firmaware? Har lastet den ned, men får ikke til å innstalere den.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det kun til å funke når jeg brukte Internet Explorer.....for å innstalere firmware må du komme deg innpå 192.168.0.1 link til firmware www.dlink.com. men når du skal komme deg innpå 192.168.0.1 må du bruke en kabel fra pcen rett i D-linken og du må sette PCens IP til 192.168.0.2 da skal det funke

Lenke til kommentar
Jeg fikk det kun til å  funke når jeg brukte Internet Explorer.....for å innstalere firmware  må du komme deg innpå 192.168.0.1 link til firmware www.dlink.com.  men når du skal komme deg innpå 192.168.0.1 må du bruke en kabel fra pcen rett i D-linken og du må sette PCens IP til 192.168.0.2 da skal det funke

Gjorde dette og etter det funka det :thumbup: Etter jeg la inn nyeste firmaware så komer jeg inn på routeren i tillegg :cool:

Men vis jeg tok på (enabled) "encryption" (WEP 128bit) fikk jeg beskjed om "begrensett eller ingen tilgang på internett...." Men vis jeg tok den av (disabled) så klarte jeg å koble meg opp på internett.. :dontgetit:

Nå sitter jeg på et usikret trådløst nettverk, er dette farlig? Kan noen koble seg opp på internette vårt? :hmm:

Noen som vet hva jeg har gjort galt?

EDIT: Altså, det står "henter nettverksadresse" og etter en stund komer det opp "begrensett eller ingen tilgang til internett...."

Endret av batti64
Lenke til kommentar
en vis jeg tok på (enabled) "encryption" (WEP 128bit) fikk jeg beskjed om "begrensett eller ingen tilgang på internett...." Men vis jeg tok den av (disabled) så klarte jeg å koble meg opp på internett..

Husket du å sette samme krypteringsnøkkel på det trådløst nettverkskortet ditt?

Lenke til kommentar
en vis jeg tok på (enabled) "encryption" (WEP 128bit) fikk jeg beskjed om "begrensett eller ingen tilgang på internett...." Men vis jeg tok den av (disabled) så klarte jeg å koble meg opp på internett..

Husket du å sette samme krypteringsnøkkel på det trådløst nettverkskortet ditt?

Ja har samme krypteringsnøkkel...

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som er galt? :hrm:

EDIT: leif

Husk at det også er viktig at du har velgte enten 'open' eller 'Shared' både på kortet og routeren. D-link er nøye på dette.

Ja, begge står på "open"..

Har fult signal, men får ikke nettverksadresse...

Jeg klarer å koble meg opp på internett når jeg tar av krypteringa, men når jeg tar den på (wep 128 bit) så får jeg ikke nettverksadresse (ugylidig ip), får beskjed om "begrenset eller ingen tillgang til internett..." :hrm:

Lenke til kommentar

Husk at det også er viktig at du har velgte enten 'open' eller 'Shared' både på kortet og routeren. D-link er nøye på dette.

Jeg klarer å koble meg opp på internett når jeg tar av krypteringa, men når jeg tar den på (wep 128 bit) så får jeg ikke nettverksadresse (ugylidig ip), får beskjed om "begrenset eller ingen tillgang til internett..." :hrm:

Blir mange 'banale' forslag her nå - du høres jo ut til å ha litt peiling...

Burde kanskje ha lest hele tråden, men - routeren din er koblet til dsl-modemet, sant? Slik at den er 'gateway' for pc-en din? Prøv å sett en manuell ip-adresse på pc-en. Feks hvis routeren har 192.168.0.1 som adresse - sett pc-en til 192.168.0.2, 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1. Hva skjer da?

NB - hvilken 'range' har du satt opp for dhcp på ruteren? Sett denne feks fra 192.168.0.100-150, slik at de faste adressene ligger utenfor.

Lenke til kommentar

Og en ting til - det virket uten kryptering? Det er en kjent sak at sendestyrken går ned for enkelte rutere med kryptering påslått. Prøv med wep 64 hvis du ike får til dette. Prøv endog med wpa bare for å sjekke (hvis kort/router støtter dette).

Lenke til kommentar

Blir mange 'banale' forslag her nå - du høres jo ut til å ha litt peiling...

Burde kanskje ha lest hele tråden, men - routeren din er koblet til dsl-modemet, sant? Slik at den er 'gateway' for pc-en din? Prøv å sett en manuell ip-adresse på pc-en. Feks hvis routeren har 192.168.0.1 som adresse - sett pc-en til 192.168.0.2, 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1. Hva skjer da?

NB - hvilken 'range' har du satt opp for dhcp på ruteren? Sett denne feks fra 192.168.0.100-150, slik at de faste adressene ligger utenfor.

Routeren er koblet opp på en "boks i veggen"..

Før så viket den helt fint, men bare plutseligt en dag så virket ikke det trådløse lenger... :cry:

Jeg prøvde å sette manuell ip-adresse på pcen og da fikk jeg beskjed om at den var tilkoblet, men jeg kunne ikke gå på internett :(

"rangen" på routeren er 192.168.0.100-199

Og en ting til - det virket uten kryptering? Det er en kjent sak at sendestyrken går ned for enkelte rutere med kryptering påslått. Prøv med wep 64 hvis du ike får til dette. Prøv endog med wpa bare for å sjekke (hvis kort/router støtter dette).

Ja det virket uten kryptering, skal prøve å sette den på 64 bit nå og prøve..

EDIT: Virket ikke med 64bit kryptering heller :cry:

Endret av batti64
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...