happy camper Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg kjøpte meg et flunkende nytt UV-lys idag for bruk i bil! Det går på 12V og har sigarett-tenner-uttak-kontakt ( ) Hvordan får jeg kobla dett på pc'en? sikkert litt dårlig formulert, men jeg er trøtt ! |-) Mvh Erling Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Enkelt forklart: Lodd den positive (+) polen som kommer fra UV-lyset til den gule ledningen som kommer ut av PSUen. Lodd den negative (-) polen som kommer fra UV-lyset til den svarte kontakten som kommer ut fra PSUen. Spør gjerne om en mer detaljert løsning Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Kanjeg få en mer detaljer løsning? Jeg har loddepistol så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Tenk dette er ledningene på en Molex kontakt(den med 4 pinner) for å få 12volt tar du den GULE(+) og den SVARTE(-)(nærmest den gule)....så er det bare å finne + og - på en sånn biladapter saketing....Noen som vet? -------- -------- -------- -------- Endret 17. mai 2005 av PandoRa Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 ...og den SVARTE(-)(nærmest den gule).... I grunn er det det samme hvem av de to svarte du bruker. Begge to er koblet til samme punkt i PSU'en. Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Det skjønte jeg igrunn ikke så mye av... *riveihåret* Prinnsippet er jo greit nok... men hvordan skal jeg lodde ledningene fra lyset på lendingene fra PSU'en? Og hvordan vet jeg hva som er plus og minus på lys-ledningene? Jeg har også en ledig 4-pins-kontakt (heter det det? eller en sånn molex-kontakt iallefall, men den trenger jeg kanskje til det nye skjermkortet mit... kan jeg dra strømmen fra den? Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Klipp av start og gul ledning. Er det noko forskjel på fargen på ledningane frå lyset? Trur ikkje det er så viktig med pluss og minus, prøv. Husk isoler godt! Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) EDIT: Ødd var før meg med splittern der gitt har laget en liten tegning til deg er ikke helt sikker på hvem av ledningene som kommer ifra lysrøret som er pluss og minus, så det må noen andre svare på...men hvertfall...tegninga er der... Det med at du har 1 molex kontakt som skal brukes til nytt skjermkort, kan løses med å kjøpe en Sånn splitter til 19 kroner(finnes også i 1->4 splitter til 49kr) Endret 17. mai 2005 av PandoRa Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 takkk pandora og alle sammen... nå tror jeg at jeg skjønner det Er det virkelig så viktig med plus og minus? På batterier er det jo viktig, men det er jo bare et lys Kanskje jeg kan prøve å finne det ut Vil ikke ødelegge hverken PSU eller lys Gratulerer med dagen alle sammen!! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 ...og den SVARTE(-)(nærmest den gule).... I grunn er det det samme hvem av de to svarte du bruker. Begge to er koblet til samme punkt i PSU'en. lurer på det samme. Men tror det er det. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 ja det er samma kva svart man bruker! + og - kabelen på Uv-lyset har nok 2 forsjellige farger, svart er mest sannsynligt minus og Rød 12v istedenfor å kutte ledningen , kan du snitte litt gummi rund ledningene, og isolere står mer om +12v jord, +5v fargekoder HER Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 hvis du åpner sigarett tenner pluggen, så er den den derten i midten som er + Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå