Gå til innhold

Koble UV-lys yil PSU? eller strøm i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt forklart: Lodd den positive (+) polen som kommer fra UV-lyset til den gule ledningen som kommer ut av PSUen. Lodd den negative (-) polen som kommer fra UV-lyset til den svarte kontakten som kommer ut fra PSUen.

Spør gjerne om en mer detaljert løsning :thumbup:

Lenke til kommentar

Tenk dette er ledningene på en Molex kontakt(den med 4 pinner)

for å få 12volt tar du den GULE(+) og den SVARTE(-)(nærmest den gule)....så er det bare å finne + og - på en sånn biladapter saketing....Noen som vet?

--------

--------

--------

--------

Endret av PandoRa
Lenke til kommentar

Det skjønte jeg igrunn ikke så mye av... *riveihåret*

Prinnsippet er jo greit nok... men hvordan skal jeg lodde ledningene fra lyset på lendingene fra PSU'en? Og hvordan vet jeg hva som er plus og minus på lys-ledningene? Jeg har også en ledig 4-pins-kontakt (heter det det? eller en sånn molex-kontakt iallefall, men den trenger jeg kanskje til det nye skjermkortet mit... kan jeg dra strømmen fra den?

Lenke til kommentar

EDIT: Ødd var før meg med splittern der gitt

har laget en liten tegning til deg :)

er ikke helt sikker på hvem av ledningene som kommer ifra lysrøret som er pluss og minus, så det må noen andre svare på...men hvertfall...tegninga er der...

Det med at du har 1 molex kontakt som skal brukes til nytt skjermkort, kan løses med å kjøpe en Sånn splitter til 19 kroner(finnes også i 1->4 splitter til 49kr)

post-112-1116334554_thumb.jpg

Endret av PandoRa
Lenke til kommentar

takkk pandora og alle sammen... nå tror jeg at jeg skjønner det :D

Er det virkelig så viktig med plus og minus? På batterier er det jo viktig, men det er jo bare et lys :p

Kanskje jeg kan prøve å finne det ut :hmm: Vil ikke ødelegge hverken PSU eller lys :hm:

Gratulerer med dagen alle sammen!!

Lenke til kommentar

ja det er samma kva svart man bruker!

+ og - kabelen på Uv-lyset har nok 2 forsjellige farger,

svart er mest sannsynligt minus og Rød 12v

istedenfor å kutte ledningen , kan du snitte litt gummi rund ledningene, og isolere :cool:

står mer om +12v jord, +5v fargekoder HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...