Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser ofte ved tilkobling til nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc, en HP Compaq nx7010, og jeg har et stort problem med at den ofte fryser når jeg kobler meg til et nettverk. Da mister jeg alt som ikke er lagret og må bare skru den av med power-knappen. Jeg får ingen feilmeldinger før maskinen fryser, og finner heller ikke noe nyttig info i eventloggen.

Problemet oppstår som oftest ved tilkobling til trådløst nettverk. Hvis jeg har slått på bluetooth/trådløst nettverk når jeg slår på maskinen, eller tidlig etter oppstart, så henger den ved ca 99% av gangene. Hvis jeg venter til den er helt ferdig med å boote opp og deretter slår på bluetooth/trådløst nettverk så henger den ved ca 20% av tilfellene. Dessuten så hender det av og til at den fryser etter å ha vært tilkoblet til trådløst nettverk i kortere eller lengre tid.

Problemet oppstår også av og til ved tilkobling til kablet nettverk, men da sjeldnere. Jeg kan ikke huske at maskinen har fryst noen gang dersom den ikke har vært tilkoblet noe nettverk.

Jeg kjører både F-secure, Ad-Aware og Spybot jevnlig. I det siste har jeg fått noen meldinger ang en "Backweb"-feil ved oppstart, men jeg tror kanskje ikke at det er relevant. Spybot finner en feil ved dette, men det lar seg ikke fjerne (som jeg har fått til iallefall).

Jeg kjører XP professional med service pack 2, og har slått av firewall'n i XP så den ikke skal komme i konflikt med firewall'n til F-secure.

Problemet oppstår forresten både ved tilkobling til nettverk hjemme og på jobb. Jeg har også kjørt programmet for kontroll av minne-brikkene fra HP, men det viste ikke noe problem det heller.

Jeg har lurt på om problemet kan være at det er et program eller en prosess som starter med en gang den detekterer et tilgjengelig nettverk, men jeg vet ikke hvordan jeg kan finne ut hva det kan være.

Er det noen som har opplevd noe lignende, eller har noen en idé om hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...