Gå til innhold

Den store Playstation3 tråden


Prebo

Anbefalte innlegg

Har hørt at Final Fantasy kommer til xbox 360? Noen som kan fortelle meg hva det er forno? Vil det si at serien fortsetter på xbox 360, eller at det bare lages et enkeltspill til xbox360? Hvis serien fortsetter på xbox 360 kommer jeg til å føle med alle PS-fans der ute. Det ville vært en stor skam.

Mange som har misforstått den der tror jeg.

Final Fantasy XI kommer til Xbox, JA. Dette fordi Final Fantasy XI er online og kanskje ville passe godt inn i Xbox Live-systemet.

Men selve Final Fantasy-serien vil fortsette på PlayStation. Så klart.

Jaja, Xbox, dere fikk endelig et Final Fantasy. Synd dere fikk det minst interessante. ;)

 

Forresten, i følge ITavisen blir PS3 "rådyr":

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306517

 

Mens det er ventet at Microsofts Xbox 360 vil koste 299 dollar (ca. 1950 kr), tror analytikerne at Sony vil lansere PS3 til 399 dollar (ca. 2600 kr).

 

Sony er ikke bekymret for å prise seg ut av markedet. Direktør Ken Kutaragi i Sony Computer Entertainment tror heller folk vil jobbe noen timer ekstra når de finner ut at de bare må ha PS3. - Vi solgte den første Playstation-maskinen for 364 dollar når Nintendo solgte sin 16 bits-maskin for 114 dollar. Avisene sa vi var for dyre, men vi ble en kjempehit likevel, sier Kutaragi i et intervju.
Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knall å høre at FF-serien fortsetter på Playstation 3 da. Aldri måtte Microsoft få labbene sine i et så fint spill. Da hadde spillet blitt skittent :no:

Square har jo ikke sagt helt direkte at FF vil fortsette på PlayStation, men de har sagt at "selv om Final Fantasy XI kommer til Xbox, så står vi bak Sony og PlayStation hele veien"

Og det er vel egentlig bekreftelse god nok. ;)

Lenke til kommentar
Har hørt at Final Fantasy kommer til xbox 360? Noen som kan fortelle meg hva det er forno? Vil det si at serien fortsetter på xbox 360, eller at det bare lages et enkeltspill til xbox360? Hvis serien fortsetter på xbox 360 kommer jeg til å føle med alle PS-fans der ute. Det ville vært en stor skam.

Mange som har misforstått den der tror jeg.

Final Fantasy XI kommer til Xbox, JA. Dette fordi Final Fantasy XI er online og kanskje ville passe godt inn i Xbox Live-systemet.

Men selve Final Fantasy-serien vil fortsette på PlayStation. Så klart.

Jaja, Xbox, dere fikk endelig et Final Fantasy. Synd dere fikk det minst interessante. ;)

 

Forresten, i følge ITavisen blir PS3 "rådyr":

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306517

 

Mens det er ventet at Microsofts Xbox 360 vil koste 299 dollar (ca. 1950 kr), tror analytikerne at Sony vil lansere PS3 til 399 dollar (ca. 2600 kr).

 

Sony er ikke bekymret for å prise seg ut av markedet. Direktør Ken Kutaragi i Sony Computer Entertainment tror heller folk vil jobbe noen timer ekstra når de finner ut at de bare må ha PS3. - Vi solgte den første Playstation-maskinen for 364 dollar når Nintendo solgte sin 16 bits-maskin for 114 dollar. Avisene sa vi var for dyre, men vi ble en kjempehit likevel, sier Kutaragi i et intervju.

Det gjør ingenting for meg hvis PS3 skal koste over 3000 kr... :D jeg elsker denne konsolen og skal kjøpe den....men det er synd at de skal tape $1 milliard ...

Lenke til kommentar

Ja, selv håper jeg PS3 vil koste minst 10.000 kr slik at Sony kan tape minst mulig penger. Ikke noe verre for meg som kunde enn å se at store elektronikk firmaer kanskje tape en krone eller to.

 

Så derfor kjøper jeg heller aldri noe på tilbud. Pleier som regel å betale et par tusenlapper mer enn ting koster isteden.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

He he litt dumt spørsmål men vil PS3 støtte SCART i tilleg den nye HDIM pga ikke alle vi har en HD-Redy LCD panel å båltre oss på når de nye konsollene kommer. (je je vet at man ikke kan utnytte den overlegne bildekvalitetet med en vanlig TV), Noen som kan avkrefte/bekrefte dette at PS3 blir også kompitabel med SCART? :hmm:

Lenke til kommentar
jeg vet at det finnes HDTVer i Norge, men finnes det HDTVer som har 1080p oppløsning?

Tror 1080p foreløpig (i den grad det faktisk finnes på markedet) er et spesialprodukt med forholdsvis ekstrem prising. Og jeg tror heller ikke 1080p kommer til å være tilgjengelig hos mer enn noen få prosent av TV/konsollpublikummet når PS3 blir erstattet av en ny generasjon konsoller om 4-5 år.

 

Sony for eksempel (som blåser opp denne oppløsningen som et viktig salgsargument når de snakker om PS3 til tross for at de vet at veldig veldig få kommer til å ha 1080p-kapable TV'er i løpet av de nærmeste årene) har jo så vidt jeg har sett av priser i utlandet (leste at de skulle bli lansert i løpet av våren 2005) selv ingen TV'er i 'normal prisklasse' som støtter oppløsningen enda.

 

PCmag.com: Sony's native 1080p offerings will begin with the 46-inch "QUALIA 005" liquid crystal flat-panel display. This impressive panel uses an LED backlight system dubbed "Triluminos" to achieve stunning color representation. Available this spring, this 1080p delight will cost about $12,000 (MSRP).

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Synest ikkje eigentleg at $399 er ein grusom pris, i alle fall ikkje når ein tek i betraktning at Sony ligg an til å måtte betale nesten 25% meir for kvar konsoll. Kor ofte er det eigentleg at ein får vesentleg meir enn det ein betalar for?

 

PS3 blir kanskje den dyraste, men den blir òg sannsynlegvis den beste nye konsollen i marknaden. Trur ikkje det er mange som vil skifte plattform pga. prisskilnaden. Spare $100 på å ha den nest eller tredje beste konsollen dei neste 3-5 åra? Neppe. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
Synest ikkje eigentleg at $399 er ein grusom pris, i alle fall ikkje når ein tek i betraktning at Sony ligg an til å måtte betale nesten 25% meir for kvar konsoll. Kor ofte er det eigentleg at ein får vesentleg meir enn det ein betalar for?

 

PS3 blir kanskje den dyraste, men den blir òg sannsynlegvis den beste nye konsollen i marknaden. Trur ikkje det er mange som vil skifte plattform pga. prisskilnaden. Spare $100 på å ha den nest eller tredje beste konsollen dei neste 3-5 åra? Neppe. ;)

 

Kay

Litt uenig, med tanke på at man egentlig ikke kan utnevne noen av dem som den beste, hvertfall ikke før utgivelse. Tror de blir jevne. Tror ikke man ser mye forskjell på grafikk osv. Og det er jo helt greit for min del.

Lenke til kommentar

Nå har faktisk xbox360 tegnet mange avtaler med de som bare var til ps. Tror at xbox360 vil bli bedre på dette, samt nyere konsoller fra ms får mer og mer spill som er spes til ps. Ta spillet Halo f.eks. Det kommer ALDRI til å komme på ps. Er det noen spill som aldri kan tenkes at kommer på xbox, med 100% sikkerhet ?

 

PS 2 slo xbox kraftig når det gjaldt spilleutvalg. MEN xbox har kommet seg veldig i det siste, så jeg tror at xbox360 kan konkurrere med ps3 når den kommer, både på hardware og spilleutvalg uten store kontraster.

Lenke til kommentar
Jaja, Xbox, dere fikk endelig et Final Fantasy. Synd dere fikk det minst interessante. ;)

Vi har iallefall spillet da. PS3 vil ikke få noe slags del av spillet Halo, synd for dere :p;)

 

Såvidt jeg kan se så er vel det spillet det nest nyeste ..

Siden dette kommer blir det sikkert flere ff spill å se frem til på xb. Det er jo fint, da kan man nyte både halo og ff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...