Gå til innhold

Den store Playstation3 tråden


Prebo

Anbefalte innlegg

Hvordan er disse konsollene i forhold til vanlige pcer per dags dato da?

Ta f.eks. en cell prosessor?

 

Hmm... MistaPi, blir den Ageia API saken noe man må kjøpe i tillegg akkurat som til pc da elleR?

Cell prosessoren skal... ifølge sony på sitt sterkeste jobbe 10 ganger raskere enn en nåtids data...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigere konsoller = flere som kjøper...

Flere konsoller = flere som kjøper spill/utstyr!

 

Dyrere konsoller = få kjøpere

Færre konsoller = færre solgte spill/utstyr

 

Og en ting kan jeg fortelle dere! Uansett hva Sony sier nå, så kommer prisen på PS3 ikke under 4000.- i Norge, ikke med det første iallefall... ;)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Billigere konsoller = flere som kjøper...

Flere konsoller = flere som kjøper spill/utstyr!

 

Dyrere konsoller = få kjøpere

Færre konsoller = færre solgte spill/utstyr

 

Og en ting kan jeg fortelle dere! Uansett hva Sony sier nå, så kommer prisen på PS3 ikke under 4000.- i Norge, ikke med det første iallefall... ;)

Dette er jo selvsagt ikke nytt for meg.

 

Det som derimot er nytt er at xbox f.eks. tjener penger på at folk kjøper xbox spill. Jeg har aldri tenkt over det.

Er det slik?

Lenke til kommentar
Cell prosessoren skal... ifølge sony på sitt sterkeste jobbe 10 ganger raskere enn en nåtids data...

Når det gjelder floating point math vel og merke er Cell mye raskere, men ikke når det kommer til general computing tasks. Til vanlig desktop/Windows bruk vil den ikke være overlegen dagens x86 CPU'er, kanskje snarere tvert imot.

Mao, appelsiner mot poteter, hvert til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Billigere konsoller = flere som kjøper...

Flere konsoller = flere som kjøper spill/utstyr!

 

Dyrere konsoller = få kjøpere

Færre konsoller = færre solgte spill/utstyr

 

Og en ting kan jeg fortelle dere! Uansett hva Sony sier nå, så kommer prisen på PS3 ikke under 4000.- i Norge, ikke med det første iallefall... ;)

Dette er jo selvsagt ikke nytt for meg.

 

Det som derimot er nytt er at xbox f.eks. tjener penger på at folk kjøper xbox spill. Jeg har aldri tenkt over det.

Er det slik?

Kort sagt; Ja.

 

Konsoll firma kan ta lisens penger pr. spill solgt til deres konsoll og således tjener de penger på spillene ja. Tror også at enkelte firma betaler i dyre dommer for å i det heletatt få lov til å utvikle spill til console X.... (mens andre firma nærmest blir tigga om å utvikle spill for console Y...)

Lenke til kommentar
Kommer til å koste 3500,- tror jeg!

Naboen min kjøpte sin ps2 med en gang den kom til Norge og den koste 6500... :mad:

Da var det helt sikkert en importversjon av PS2, husker de låg på rundt 7000,-

Men når den europeiske versjonen kom til Norge, kostet den vle 4500-5000.. Så kjøpte naboen din en Pal PS2 når den kom til Norge tapte han en del penger... ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PS2 rimelig tidlig etter at den kom til norge, den kosta 4500.

Husk på at da var PS2 alene på markedet med den ytelsen. Nå kommer 360 først, så det blir en priskrig. Derfor tviler jeg på at PS3 vil koste mer enn PS2 gjorde i norge ved lansering.

 

Men, som ALLE andre her, jeg bare gjetter. ;)

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som syns PS3 kontrollene var skikkelig trollstøgge? :ermm:

Tja... Altså, de er stygge ja... Men, og jeg kan ikke forklare hvorfor, så syns jeg de er litt kule og. Jeg er spent på å føler hvordan de er i handa.

Snu en banan vannrett ;)

Jeg har gjort det, og jeg må si at det ikke var så dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...