Gå til innhold

Den store Playstation3 tråden


Prebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg valgt xbox nettopp pga multimedia mulighetene (er vel strengt tatt ikke nødvendig å fortelle mer om de), og hvis jeg i det hele tatt kommer til å kjøpe en av de nye konsollene så er det garantert multimedia mulighetene som vil bestemme for meg. hvis ps3 leverer den beste multimedia pakken,da blir det ps3, osv. forøvrig synes jeg designet var rimelig kjipt.

Helt enig.. Jeg kjøper ikke PS3 eller xbox 360 pga spilling alene. Multimediadelen er veldig viktig. Vet ikke hva PS3 vil yte der.. Også online spilling kommer til å bety mye. Er veldig fornøyd med xbox live akkurat der, så jeg tror xbox 360 kommer til å trone online spilling. Men, det er bare å vente.. kommer sikkert til å ende opp med begge

Lenke til kommentar

MASKINKRAFTEN: Her er PS3 på papiret en god del bedre enn Xbox 360. Kjernen er en 3,2 GHz Cell-prossessor, med syv uavhengige prossessorenheter på 3,2 GHz hver. Ifølge Nvidia, er grafikkortet i PS3 over dobbelt så kraftig som to GeForce 6800 Ultra-kort - de beste skjermkortene til PC som er på markedet i dag.

Dette kommer jo til å bli en rå ytelse, kraftigere enn 2 stk 6800 Ultra og 7 kjerner med 3,2hgz på hver? Sykt!

Men prisen kommer jo og til å bli syk, det må den jo bli. 2stk 6800 Ultra koster jo ca 7-8000kr og i tillegg skal man ha cpu'ene?

Lommeboken kommer ikke til å like dette.

Lenke til kommentar

MASKINKRAFTEN: Her er PS3 på papiret en god del bedre enn Xbox 360. Kjernen er en 3,2 GHz Cell-prossessor, med syv uavhengige prossessorenheter på 3,2 GHz hver. Ifølge Nvidia, er grafikkortet i PS3 over dobbelt så kraftig som to GeForce 6800 Ultra-kort - de beste skjermkortene til PC som er på markedet i dag.

Dette kommer jo til å bli en rå ytelse, kraftigere enn 2 stk 6800 Ultra og 7 kjerner med 3,2hgz på hver? Sykt!

Men prisen kommer jo og til å bli syk, det må den jo bli. 2stk 6800 Ultra koster jo ca 7-8000kr og i tillegg skal man ha cpu'ene?

Lommeboken kommer ikke til å like dette.

Det blir vel dobbelt så kraftig, så det vil si like kraftig som 4 GeForce 6800 Ultra?

 

Eller...?

Lenke til kommentar
Med fare for å få PS fanbois i strupen; Uten eDRAM til å lette på trykket virker GPU'en å være ganske begrenset av minne båndbredden. Over 2x ytelsen til 6800Ultra, men med minnebåndbredden til en 6800 "vanilla".  :ermm:

 

Designet på selve konsollen syns jeg var så som så, men jeg likte absolutt ikke den nye kontrolleren.

ps3membw.jpg

 

Selv om den har "bare" 22,4 GB/s VRAM båndbredde, så er jo kommunikasjonen med CELL på 35 GB/s. Jeg tror arkitekturen er så forskjellig fra PC, at vi ikke kan sammenlikne det "apples to apples".

 

ps3arch.jpg

 

Jeg tror CELL er så overlegen både dual og trippel-kjerne prosessorer, at PS3 kommer til å gi både XBOX 360 og neste generasjons topp-PC'er juling!

 

EDIT: La til et bilde fra presentasjonen...

Endret av hilram
Lenke til kommentar

MASKINKRAFTEN: Her er PS3 på papiret en god del bedre enn Xbox 360. Kjernen er en 3,2 GHz Cell-prossessor, med syv uavhengige prossessorenheter på 3,2 GHz hver. Ifølge Nvidia, er grafikkortet i PS3 over dobbelt så kraftig som to GeForce 6800 Ultra-kort - de beste skjermkortene til PC som er på markedet i dag.

Dette kommer jo til å bli en rå ytelse, kraftigere enn 2 stk 6800 Ultra og 7 kjerner med 3,2hgz på hver? Sykt!

Men prisen kommer jo og til å bli syk, det må den jo bli. 2stk 6800 Ultra koster jo ca 7-8000kr og i tillegg skal man ha cpu'ene?

Lommeboken kommer ikke til å like dette.

de sa at PS3 skal koste minimum 2000 til 3000 kr

Lenke til kommentar
Det blir vel dobbelt så kraftig, så det vil si like kraftig som 4 GeForce 6800 Ultra?

 

Eller...?

Det står bare at ytelsen er over 2 stk 6800 Ultra. Blir sikkert 2 stk G70 skjermkort, det nye flaggskipet til Nvidia hvis ikke jeg husker feil. Det er en del kraftigere enn 6800 Ultra. Men vg.no skriver jo faktisk feil, 6800 Ultra er ikke det beste kortet på markedet per idag, det er nemlig X850XT PE men 6800 Ultra i SLI vil bli kraftigere enn et X850XT PE.

Lenke til kommentar
Dette kommer jo til å bli en rå ytelse, kraftigere enn 2 stk 6800 Ultra og 7 kjerner med 3,2hgz på hver? Sykt!

Men prisen kommer jo og til å bli syk, det må den jo bli. 2stk 6800 Ultra koster jo ca 7-8000kr og i tillegg skal man ha cpu'ene?

Lommeboken kommer ikke til å like dette.

Nå må du tenke konsoll priser, og ikke pc priser.

Lenke til kommentar
Det blir vel dobbelt så kraftig, så det vil si like kraftig som 4 GeForce 6800 Ultra?

 

Eller...?

Det står bare at ytelsen er over 2 stk 6800 Ultra. Blir sikkert 2 stk G70 skjermkort, det nye flaggskipet til Nvidia hvis ikke jeg husker feil. Det er en del kraftigere enn 6800 Ultra. Men vg.no skriver jo faktisk feil, 6800 Ultra er ikke det beste kortet på markedet per idag, det er nemlig X850XT PE men 6800 Ultra i SLI vil bli kraftigere enn et X850XT PE.

Da tror jeg de skreiv litt feil!

 

Det stod at PS3 skal bli dobbelt så kraftig som 2 GeForce 6800 Ultra!

Lenke til kommentar
de sa at PS3 skal koste minimum 2000 til 3000 kr

Ok, men la oss den kommer til å koste 5000kr for å runde kraftig opp, det vil jo gi utrolig billige skjermkort og CPU'er. Hvordan kan det lønne seg?

Lurer akkurat på det samme. Men tror hvis de presser ned prisen så vil hjo flere kjøpe maskinen og dermed mer penger i kassen ;)

 

Damn denne tråden har utviklet seg noe sabla på kort tid. Er det bare meg eller ser den PS3 kontrollen litt hemma ut. Håper det kommer noen flere design enn denne

 

Kontroll.jpg

 

EDIT:

Et bilde fra et kommende zombie spill til PS3.

possession1.jpg

 

Ifølge IT avisen så har det blitt annonsert en god del spill til PS3: Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5 en ny Tekken, Devil May Cry 4 og Fight Night.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...