Gå til innhold

strømforyning-ødlagt ram og hk?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leverte inn pcèn min for å skjekke hva som var gale med den.

De som jeg leverte pcèn inn til sa at psuen var for svak og hadde forusaket at:

Hovedkorte, rammen og psuen var ødlagt.. Kan en svak strømforsyning være årsaken til alt dette, eller vil firmaet bare ha noen ekstra penger i kassen?

Mvh. Petter Osmundsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q-tec er noe drit ja. De går fyken før eller siden, og yter utrolig dårlig i forhold til de (veldig overdrevne) ratingene. Men det er jo et billigmerke, du får det du betaler for.

 

For å svare på det du spør om:

 

Å bruke en for svak PSU kan ikke skade noe som helst. Det eneste som vil skje er du vil oppleve ustabilitet, spontane-reboots, at systemet ikke starter osv.

 

For at PSU skal kunen ødelegge noe andre komponenter, så må det i såfall være en defekt i PSU som gjør at den leverer vesenlig HØYERE spenninger enn den egentlig burde.

 

Så om det du sier ikek er misforstått på noe plan, så tar de nok med stor sansynligvis feil. Det er jo som sagt en mulighet forat PSU'en ble defekt og dermed skadet de andre komponentene, men for at det skjer skal det veldig mye til.

 

Hvordan sluttet den å fungere da? bare stoppet en dag? ..

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Stigma, q-tec PSUer har tatt livet av maskiner før og kommer til å gjøre det igjen.

 

Og de yter ikke dårligere en ratingen så lenge du vet at den ratingen gjelder Peak verdi (altså den mengden watt PSU kan levere før den dør/skrur seg av)

Lenke til kommentar
Stigma, q-tec PSUer har tatt livet av maskiner før og kommer til å gjøre det igjen.

 

Og de yter ikke dårligere en ratingen så lenge du vet at den ratingen gjelder Peak verdi (altså den mengden watt PSU kan levere før den dør/skrur seg av)

At Q-tec har drept vet jeg, men det er ikke fordi de ikke fordi de ikke har vært ratet høyt nok. Det er fordi Q-tec er drit og full av problemer generellt sett.

 

Derfor, om reperatøren har sagt at PSU var for svak, og dermed ble ting skadet, så er det feil. Men selfølgelig er det plenty med rom for misforståelse her mellom reperatør og kunde, noe jeg anntar at det er i dette tilfellet.

 

Jeg tviler på at firmaet bevisst prøver å lure trådstarter i dette tilfellet.

 

-BAA

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har vært borti engang at en q-tek psu har ødelagt opptil flere hovedkort hos en kamerat av meg. Så hvis du har hatt et q-tek psu, og de i butikken sier at det har ødelagt både ram, hk og cpu, så stemmer nok det, men hadde sjekka rammen og cpu på et annet hk, så de ikke lurer deg, men det er nok rett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...