osmundsen2005 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei. Jeg leverte inn pcèn min for å skjekke hva som var gale med den. De som jeg leverte pcèn inn til sa at psuen var for svak og hadde forusaket at: Hovedkorte, rammen og psuen var ødlagt.. Kan en svak strømforsyning være årsaken til alt dette, eller vil firmaet bare ha noen ekstra penger i kassen? Mvh. Petter Osmundsen Lenke til kommentar
osmundsen2005 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg vet det, men trodde ikke jeg "postet" Lenke til kommentar
osmundsen2005 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Forresten er q-tech psuer bra? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Forresten er q-tech psuer bra? Nei Søk på forumet så ser du hva folk mener om Q-tech Endret 16. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
osmundsen2005 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Ikke, er de ustabile? Lenke til kommentar
osmundsen2005 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Oki, skal søke litt nå :!: Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Q-Tec er blant de verste PSU'ene man kan få tak i. Ustabil som fy og dårlig effekt. Men merkelig at PSU'en har klart å ødelegge HK og RAM. Kortslutning eller har du vært så smart å bytte mellom 230V og 110V? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Det er veldig mulig at en Q-tec (uten h) kan ødelegge både RAM og Hovedkort. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Q-tec er noe drit ja. De går fyken før eller siden, og yter utrolig dårlig i forhold til de (veldig overdrevne) ratingene. Men det er jo et billigmerke, du får det du betaler for. For å svare på det du spør om: Å bruke en for svak PSU kan ikke skade noe som helst. Det eneste som vil skje er du vil oppleve ustabilitet, spontane-reboots, at systemet ikke starter osv. For at PSU skal kunen ødelegge noe andre komponenter, så må det i såfall være en defekt i PSU som gjør at den leverer vesenlig HØYERE spenninger enn den egentlig burde. Så om det du sier ikek er misforstått på noe plan, så tar de nok med stor sansynligvis feil. Det er jo som sagt en mulighet forat PSU'en ble defekt og dermed skadet de andre komponentene, men for at det skjer skal det veldig mye til. Hvordan sluttet den å fungere da? bare stoppet en dag? .. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 en Q-tec brant opp CPU og HK i mitt tilfelle. *brenn Q-tec, Brenn* Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Stigma, q-tec PSUer har tatt livet av maskiner før og kommer til å gjøre det igjen. Og de yter ikke dårligere en ratingen så lenge du vet at den ratingen gjelder Peak verdi (altså den mengden watt PSU kan levere før den dør/skrur seg av) Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Knakk 2 HK selv med en q-tec 300W psu før jeg forsto at det var den som var årsaken til en utrolig ustabil pc Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Stigma, q-tec PSUer har tatt livet av maskiner før og kommer til å gjøre det igjen. Og de yter ikke dårligere en ratingen så lenge du vet at den ratingen gjelder Peak verdi (altså den mengden watt PSU kan levere før den dør/skrur seg av) At Q-tec har drept vet jeg, men det er ikke fordi de ikke fordi de ikke har vært ratet høyt nok. Det er fordi Q-tec er drit og full av problemer generellt sett. Derfor, om reperatøren har sagt at PSU var for svak, og dermed ble ting skadet, så er det feil. Men selfølgelig er det plenty med rom for misforståelse her mellom reperatør og kunde, noe jeg anntar at det er i dette tilfellet. Jeg tviler på at firmaet bevisst prøver å lure trådstarter i dette tilfellet. -BAA Endret 16. mai 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har vært borti engang at en q-tek psu har ødelagt opptil flere hovedkort hos en kamerat av meg. Så hvis du har hatt et q-tek psu, og de i butikken sier at det har ødelagt både ram, hk og cpu, så stemmer nok det, men hadde sjekka rammen og cpu på et annet hk, så de ikke lurer deg, men det er nok rett. Lenke til kommentar
osmundsen2005 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hei. Det jeg hadde var en bezerk psu, det de mente jeg burde kjøpe nå var en q-tec (uten h) hehe. Plutselig en dag vill bare ikke pc`en på Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 En 500W bzerk? de er IKKE forsvake, uansett system. Da lyger de, og qtec er svært dårlig sammenlignet med bzerk. Kan vi få all info om maskinen som døde? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det skal nå en del til før en psu annet enn q-tec tar knekken på hk, ram, cpu osv. Dette her virker meget suspekt. Ville sjekka ut delene litt jeg... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 1. Dårlig bruk av emnefelt. Se Sticky for mer informasjon. 2. Dobbel og trippelposting er unødvendig. To tilfeller her. 3. Denne er feilpostet og burde heller vært her, eller her. #Stenges# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg