Gå til innhold

Hvordan skal man se star wars filmene?

Cerb89

Anbefalte innlegg

1. Star Wars

2. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

3. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi

4. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

5. Star Wars: Episode II - Attack of the Clones

6. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

Slik skal man se dem. For de første er helt klart best, og du kan ikke ta sjangsen på å få dem ødelagt ved å se de nye 'liksom' Star Wars filmene først.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke aller best å se dem i rekkefølge da? 1, 2, 3, 4, 5 og 6? Jeg har aldri fått sett disse filmene, men kan på en måte tenke meg at man får mest mulig ut av filmen historiemessig på den måten. Tar jeg feil?

Du tar nok feil ja, er en grunn til at de har blitt laget i den rekkefølgen ;) Ser du 1-2-3 osv blir det ikke så gøy :p

forøvrig er jeg enig at man må se 456 og så 123, men grunnen til at de ble laget på denne måten er at George Lucas ikke ville begynne på begynnelsen før han hadde teknologien som kunne rettferdigjøre filmene og det fikk han ikke før et par år siden..

Lenke til kommentar

Jeg tror at man går glipp av mye hvis man ser 1-3 før 4-6. På den annen side så tror jeg man kan få en helt ny opplevelse når man ser 4-6 igjen etter å ha sett 1-3. 1-3 forklarer jo veldig mye, og det setter visse personer i et ganske annet lys.

Jeg ville anbefale 4, 5, 6, 1, 2, 3, og så 4, 5, 6 igjen for et nytt perspektiv på ting.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er også enig i at 4-5-6 bør sees først, deretter 1-2-3, også kanskje 4-5-6 om igjen :) De gamle filmene er mye bedre enn de tre nye, selv om kanskje spesialeffektene kan se "gamle" ut i ep. 4-5-6; de nye filmene ble jo tross alt ikke så veldig vellykket (unntatt ep. 3 kanskje), selv om de hadde fancy effekter.

Ville ikke tatt sjansen på å ødelegge star wars ved å se ep. 1-2-3 først. :yes:

Lenke til kommentar

en annen mulighet:

You can't start at the beginning, because all of the others rely on the introductions in 4. Episode 1 assumes you know what the "force" is, for example, whereas Obi-Wan explains it to us in 4. And many of the twists in the original trilogy are presented neatly and cleanly in the prequels. My current thinking is that the best order is:

4, 5, 1, 2, 3, 6

So that after "Empire", at the end of which Vader reveals he's Luke's father, we take a detour and get to the back-story: where he came from, the source of the Rebellion and the Empire, and his fall to the dark side.

It's all leading up to the climactic finish where the prequels allow us to better appreciate the scope of the triumph: the Sith destroyed, republican government reinstated, and Anakin redeemed.

http://features.slashdot.org/article.pl?si...199200&from=rss

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hvis det er rekkefølgen, hvorfor har de kalt film nr.4 for film nr.1 da? :dontgetit:

Siden hele meninga til George Lucas var å skape litt spenning ved å lage 4 5 og 6 først, også de andre senere.

Se filmene and you'll see ;)

Kan ikke si at jeg er helt enig med deg på det der.

Har selv sett intervjuer med Lucas som sier at grunnen for at 4-6 kom først, var at det var umulig å lage 1-3 med teknologien som fantes på slutten av '70 tallet. Så jeg tror nok ikke at det ble gjort på grunn av spenningens sin skyld.

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg var i samme situasjon og ikke hadde sett noen av dem :cry:

Som jeg sa til en kamerat her om dagen.. "det må være greit med korttidshukommelse når en er glad i filmer og musikk, det blir jo som å se og høre det for første gang hver gang". Dumt sagt, men vel.. skulle ønske jeg kunne se alle de gode filmene og høre all den gode musikken på nytt igjen, for første gang..

Er helt enig i rekkefølgen her, btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...