richardchristy Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Sitter på en IBM A21e, bærbar PC som har vært i bruk i ca 3 år, men batteriet har aldri vært i bruk, den har stått med strømtilførsel på et kontor hele tiden. Men batteriet varer bare i 5-10 min? Why? Går det an å gjøre noe for å øke tiden? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Høres ut som batteriet er gåent da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har ikke batteriet vært brukt i det hele tatt i mellomtiden ? Da er det nok "tørket" ut da, bør lades og tappes ned et par ganger i året (minst) Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 kalibrering av batteriet kan godt fungere Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Når batteritiden er så lav som 10 min tror jeg neppe det hjelper å tømme det og ladde det... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Når batteritiden er så lav som 10 min tror jeg neppe det hjelper å tømme det og ladde det... Nettopp det jeg sier, er dette ikke gjort tidligare så er det for sent nå.... Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Er jo rart, jeg mener: har stått i maskina hele tiden, men har så godt som ALDRI blitt brukt, da det alltid har vært strøm koblet til. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det er akkurat sånn et batteri blir ødelagt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Siden det er en litt eldre maskin har nok strømmen gått gjennom batteriet uansett, og dermed slitt det ut. Selv på min nye laptop har jeg tatt ut batteriet, og bruker det kun når jeg trenger det. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Li-Ion batterier er visstnok ferskvare, de slites over tid uavhengig av bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå