dTd Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hei! har tenkt å oppgradere min musematte, en sånnen everglide matte, jeg skal ha en stiv matte som ikke kan bøyes så mye, det er fordi når jeg er på lan hos kammerater så sitter jeg i ofte sofaen med musen og til nå så har jeg brukt en bok under matta jeg vill slippe hele den boka og samtidig ha en matte som er en bra gamer matte. jeg har sett på disse to Corepad Func 1030 jeg lurte på om den corepad matten tåler mye, er det mulig å knuse den? er det noen andre bra forslag men ikke spesielt dyrere enn 250 kr så kom hjerne med dem med dem. håper på svar og takker for dem på forhånd EDIT: glemte å legge til at jeg bruker en logitech mx 700 mus Endret 16. mai 2005 av wappyteam Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Razer eXactmat Har nå hatt denne i 2-3 mnd, fortsatt ikke funnet noen problemer med den.. Ikke hørt noen si noe annet enn positivt om denne, av de som har prøvd den... Litt stor, kan være litt kald, men er bare en vanesak... Slitesterk, ser fortsatt ut som ny... Lenke til kommentar
Guybrush LeChuck Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har selv func matta , den er kjempebra, kan brukes på begge sider(sidene er forskjellige), en optimal matte for optiske mus, er stiv men kan bøyes, følger med en slags gummiunderlag som matta passer oppi og legges oppi når den brukes. den andre musematta du så på virka jo veldig bra, den er ubøyelig... laget av sikkerhetsglass den tåler 10 ganger mer enn vanlig glass, så jeg regner med at den holder for deg også vil du vite mer om den , så bare gå på produktsia,der står alt Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvis du har musematta i sofaen bør du uansett ha en bok under, uansett musmatte. Jeg vill anbefale deg å ha en plate med på lan, som du kan ha på fange med musmatte og tastatur på. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 den razer matta virker bra men blir nok litt dyr med tanke på frakt også. men den corepad matten kan den knuse om den faller i bakken eller ved at den ligger i en bagg hvor den blir presset på hele tiden? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Pakk forsiktig og den skal nokk klare seg, sikkerhets glass tåler mye, og det er sikkert en fin garanti på den hvis den ryker. Den er kjent for å bråke litt... Lenke til kommentar
dTd Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 bråker den mer/mindre en func matten har lest at den ike skal bråke så mye i hvertfall ikke like mye som et par andre matter av glass Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 func er av plast, den bråker ikke. Jeg har selv hatt func og vill ikke anbefale den videre pga den er alt for liten for min smak. Men musematter er og blir en smaks sak. Jeg kan ikke si av erfaring at corepad bråker, men antar den er ca samme nivå som icemat (har lest litt tester) Lenke til kommentar
dTd Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) oki, nå er det helt sikkert at det kun star mellom corepad og func, eneste som er er hvilken av disse mattene er det som ikke blir slitt fort vil ha en matte som jeg ikke må bytte yt hver 6 måned. jeg har heller ikke fått svar på om det er mulig å knuse corepaden ved at den detter i bakken fra ca 1 m? EDIT: jeg har lest at corepad matten er 5mm høy men er det selve glass dingsen eller med begge delene altså selve glass matten og det gummi underlager som skal gjøre at den kke glir på pulten Endret 16. mai 2005 av wappyteam Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg vet ikke om den knuser med 1meter fall, men jeg tviler, det er jo sikkerhetsglass, hvorfor skulle det knuse med så lite skade som et fall ? func har foresten ganske dårlig holdbarhet, dvs den grove siden av matten blir slitt ned. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Icemat med skatez, så lydløst og bra som det kan bli. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Skates er svært dyrt så lenge du ikke kjøper hyperglides, og da blir ikke det lydløst lengre. Som sagt ta med en plate på lan! Jeg bruker selv Q-pad og er fornøyd med den, har hatt func og icemat før, de ligge begge og sammler støv nå. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Er ca 50,- for skates dyrt? jaja Lenke til kommentar
gsn Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Ja det er faktisk svindyrt, skates er forbruksvare, og hvor kjøper du skates uten porto? så lenge du ikke tar sjansen på brevfrakt... (vet ikke om noen nettshoper som har brevfrakt OG skatez, andre en maxfps.se) Lenke til kommentar
arokh Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Ja det er faktisk svindyrt, skates er forbruksvare, og hvor kjøper du skates uten porto? så lenge du ikke tar sjansen på brevfrakt... (vet ikke om noen nettshoper som har brevfrakt OG skatez, andre en maxfps.se) 50 kroner for to remser teflon skatez er ikke mye dyrt, får du gi deg. To remser holder i månedsvis. Fås kjøpt hos både datakjeden og digitalimpuls i Oslo, regner med lignende butikker rundt omkring i landet har dette også. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Vanlig teflon teip blir slitt på noen uker på func, hvis de blir flittig brukt. Jeg anbefaler såfall hyperglides da de varer lengre Lenke til kommentar
dTd Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 når vi er inne på hyperglades og skatez ol. er det slik at man må ha slike eller er det kun for å få enda litt ekstra glid på musen? blir de museføttene som sitter på mx700 slitte om jeg ikke bruker slike hyperglades ol? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305597 De selges for ca 40 kr på Datakjeden. Spesialtilpasset alle MX mus. Meget gode Lenke til kommentar
gsn Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 wappyteam: det er bare for å få bedre glid, og skatez blir veldig fort slitt. De som er på musen din før er laget av en seigere plastikk som tåler mye mer. Teflon er hardt og blir slitt en god del fortere. Du skal nokk ikke trenge å bekymre deg for at de orginale museføttene blir nedslitt. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 wappyteam: det er bare for å få bedre glid, og skatez blir veldig fort slitt. De som er på musen din før er laget av en seigere plastikk som tåler mye mer. Teflon er hardt og blir slitt en god del fortere.Du skal nokk ikke trenge å bekymre deg for at de orginale museføttene blir nedslitt. Kommer vel an på underlaget. Steelpad S (aluminium), og sikkert også icepad, tar nok knekken på originalføttene ganske fort uten skates. Hvis du prøver å flytte den rundt med makt, til tross for at musen står bom fast, altså.. Positivt overrasket over q-pad her, brukt den en stund nå, og merker ingenting til at kantene krøller seg enda. Absolutt best med en tøy/plastmatte, så lenge den holder seg flat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå