Gå til innhold

Logge inn som en admin bruker uten loginscreen

Anbefalte innlegg

Hei

Topic sier vil ikke så mye så jeg får bare begynne å forklare...

Jeg har en Shimizu bioguard fingerprint leser med innloggingsprogramvare jeg fant frem og skulle legge det inn på min bærbare pc. Under installasjonen skulle jeg velge hvilken bruker den skulle virke på, og det stod at jeg burde bruke samme info som i windowsinnloggingen og jeg skrev "Einar H" som username(problemet her er at jeg nettopp har reinnstallert maskina og hadde Einar H før, men nå har jeg bare Einar).

Da jeg restarta maskina fikk jeg opp den eneste innloggingsskjermen som var mulig å få opp: Bioguard. Jeg la fingeren på og fikk godkjent. Da fikk jeg opp en helt ny bruker "Einar H" som ble opprettet av boiguard og var en gjest konto med lite rettigheter. Først da innså jeg hva jeg hadde gjort... Jeg hadde mixa det nye brukernavnet med det forrige. Jeg har iherdig prøvd å få opp windows innlogging, men jeg har ikke rettigheter som gjest å diasble bioguard og sånt.

Det er veeldig viktig å få ut alt som ligger på "mine dokumenter" på min egentlige bruker, "Einar", men som gjest får jeg "ingen tilgang" når jeg går på documents and settings. Mailen er VELDIG viktig.

Er det noe som helst måte å få ut denne infoen på?? Noen måte å få admin rettigheter uten bruk av "logg av" og sånt?? Feks i linux.... der bruker en su.... (skjønner at det er stor forskjell, men har ikke windows noe lignende??

Hvis det ikke er noen andre muligheter enn å bruke "hacks" for å få det til, setter jeg pris på om noen kan hjelpe meg over MSN eller PM

Tar forbehold til skrivefeil, da jeg er for deppa til å lese korrektur......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men jeg har prøvd det.

Løste forresten problemet ved å innstallere windows xp pro (var home tiligere) over og erstatte windows-filene. Da fikk jeg tillgang til mappen i documents and settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...