Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Driver å lager en side nå og synes menyen min blir dødsens kjedelig. Har jo ikke prøvd å style den her engang, men kommer ikke på noen ideêr. Noen som kan komme med litt hjelp/tips.

Har sett litt på menyen som eple ( www.epleweb.com ) har, men den funker ikke opera. Er dessuten ikke så kult å herme. Trenger sårt hjelp.

Vil ikke ha noe fansy dropdown menyer, eller lignende. Iværtfall ikke i java eller andre ting. Vurderer alt i css.

www.juventusnorge.1go.dk

Edit: Du må dra musa over linkene for å se poinetet med menyen til eple da. :thumbup:

Endret av ett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett litt på menyen som eple ( www.epleweb.com ) har, men den funker ikke opera.

OMG! Gjør den ikke? *sjekke*

Hmm, funker her i Opera 8, hvilken versjon bruker du?

Så det på en gammel versjon, så må ha blit endret når jeg byttet til den siste versjonen. Skjønner det ikke. Skal vel tolke css likt fordet?

går for denne: http://www.stunicholls.myby.co.uk/menus/menufourteen.html

Lenke til kommentar
Har sett litt på menyen som eple ( www.epleweb.com ) har, men den funker ikke opera.

Den fungerer fint her i hvert fall; Opera v8.0.

Vil ikke ha noe fansy dropdown menyer, eller lignende. Iværtfall ikke i java eller andre ting. Vurderer alt i css.

Du kan lage dropdown-menyer i CSS òg (ekspempel - hover det gråe feltet under overskriften). Hvor vidt det er semantisk riktig å bruke CSS til dette, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Hadde det vært lov å kopiere menyen din Loomy? Skal modifisere selvsagt. Egne bilder og credit i css. Kan jeg få lov? Værsåsnill.  :innocent:

Edit: Siden heter epleweb. Brukeren heter Loomy.  :blush:

Dette får vel Loomy bestemme, men det blir feil å kopiere menyen hans synes nå jeg vertfall. Hva med å prøve å lage din egen og bare bruke menyen på Epleweb som inspirasjon?

Lenke til kommentar

IMO blir det å spørre etter en bra meny heilt poenglaust. Når man lager et design av akseptabel kvalitet bør man ha fantasi nok til å klare å lage en meny som er meir eller mindre tilpassa resten av designet. Om man berre tar en meny fra andre plasser blir det liksom så lite sammenheng i ting..

Lenke til kommentar
IMO blir det å spørre etter en bra meny heilt poenglaust. Når man lager et design av akseptabel kvalitet bør man ha fantasi nok til å klare å lage en meny som er meir eller mindre tilpassa resten av designet. Om man berre tar en meny fra andre plasser blir det liksom så lite sammenheng i ting..

Man kan jo se på slike sider for å få ideer og se om noe der som kan brukes, men det er sant som du sier at det kan bli lite sammenheng.

Man kan jo finne en meny (liste) som man liker og forandre denne, men man lærer mest av å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Beklager dobbeltpost, men har tenkt til å gjøre som dere sier og lage min egen meny. (Så for jeg lært knepene bak menyen også)

Så jeg forstår det deles menyen opp i to biter. Den ene er selve linke og er synlig hele tiden, mens den andre delen av meny brukes det <span> på for å skjule den helt til mouseover.

Ser jo at man viser en del av bilde som er blankt når man ikke har musa over og viser den delen av bildet man vil vise når man har musa over. Men hvorfor kan man ikke bare skrive inn

visibility: hidden;

når man vil skjule og

visibility: visible;

når man vil se bildet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...