Gå til innhold

Optimalisere ytelsen i XP

Anbefalte innlegg

Vet at dette kanskje ikke helt 100% kan relateres til overklokking, men fant etter litt leting ut at denne forumdelen passet best til dette temaet:

Hva gjør dere for å optimalisere deres Win XP? Hvilke tweaks pleier dere å gjøre?

I tillegg lurer jeg på hvilke programmer dere pleier å kjøre i blant for å holde maskinens ytelse så god som mulig selv om det stadig blir gjort endringer på maskinen. Jeg kjører f.eks følgende:

- Registerrensing med Tweak-XP Pro

- Defragmentering med O&O Defrag

- Sletting av unødvendige filer med Tweak-XP Pro

- Sletting av spyware med Ad-Aware og SpyBot

- Holder maskinen fri for virus med Norton Antivirus

Tips til andre måter å holde maskinens/softwarens ytelse mot topp til en hver tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Ja, StyleXP, og klokke XP Pro. Til XP GLH.

Hva betyr det?

Eh.. Jeg la bare inn litt ironi som dere gjorde (eller spesielt Markussr.)

LOL ;)

Edit: Jeg burde ha skrevet "klokke den XP versjonen du har (f.x. Home.Ed@Pro/ Pro@GLH" (altså.. pro-goes like hell)

:hrm:

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe. jeg kunne gjerne tenkt meg å vite hvordan man klokker Windows. det har jeg aldri hørt om før. vet at man kan tweake Windows. selv bruker jeg ikke slike programmer. jeg bruker heller aldri slike programmer til å få Windows kjappere. hvis pc`en går litt små treigt tar jeg en titt i MSCONFIG, slår av noen prosesser og tjenester under oppstart. da bruker maskina å bli kjappere.

Lenke til kommentar

Brukte Tweak XP Pro, deaktiverte alle unødvendige services, unødvendige animasjoner og utseende.

Resultatet ble ihvertfall 40% mer ytelse :D

Så vil anbefale dere alle å få det gjort. hva skal du med stygg blå startlinje og meny når du kan ha det så enkelt og pent som det vanlige utseende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...