ZerBox Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vet at dette kanskje ikke helt 100% kan relateres til overklokking, men fant etter litt leting ut at denne forumdelen passet best til dette temaet: Hva gjør dere for å optimalisere deres Win XP? Hvilke tweaks pleier dere å gjøre? I tillegg lurer jeg på hvilke programmer dere pleier å kjøre i blant for å holde maskinens ytelse så god som mulig selv om det stadig blir gjort endringer på maskinen. Jeg kjører f.eks følgende: - Registerrensing med Tweak-XP Pro - Defragmentering med O&O Defrag - Sletting av unødvendige filer med Tweak-XP Pro - Sletting av spyware med Ad-Aware og SpyBot - Holder maskinen fri for virus med Norton Antivirus Tips til andre måter å holde maskinens/softwarens ytelse mot topp til en hver tid? Lenke til kommentar
Markussr Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Du burde prøve å klokke windowsen, da går det mye raskere! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Ved å bruke Programmet StyleXP kanskje? Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Lønner seg å formatere pcn kanskje en gang i året... Avhenger av hvor mye dritt du installerer... Edit: Ja, StyleXP, og klokke XP Pro. Til XP GLH. Da blir det bra se. Endret 18. mai 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Edit: Ja, StyleXP, og klokke XP Pro. Til XP GLH. Hva betyr det? Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Edit: Ja, StyleXP, og klokke XP Pro. Til XP GLH. Hva betyr det? Eh.. Jeg la bare inn litt ironi som dere gjorde (eller spesielt Markussr.) LOL Edit: Jeg burde ha skrevet "klokke den XP versjonen du har (f.x. Home.Ed@Pro/ Pro@GLH" (altså.. pro-goes like hell) Endret 18. mai 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Denne passer vell bedre i "Windows"-kategorien!? Du får sikkert flere svar der enn her, så jeg ahr rapport til en moderator. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du burde prøve å klokke windowsen, da går det mye raskere! Hehehe :!: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Denne passer vell bedre i "Windows"-kategorien!?Du får sikkert flere svar der enn her, så jeg ahr rapport til en moderator. Flyttes. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ville vurdert å bytte ut Norton med et antivirus-program som bruker færre ressurser. F.eks NOD32. Min erfaring er at Norton gjør maskinen mye tregere enn de fleste andre antivirus-programmer. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 hehe. jeg kunne gjerne tenkt meg å vite hvordan man klokker Windows. det har jeg aldri hørt om før. vet at man kan tweake Windows. selv bruker jeg ikke slike programmer. jeg bruker heller aldri slike programmer til å få Windows kjappere. hvis pc`en går litt små treigt tar jeg en titt i MSCONFIG, slår av noen prosesser og tjenester under oppstart. da bruker maskina å bli kjappere. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Brukte Tweak XP Pro, deaktiverte alle unødvendige services, unødvendige animasjoner og utseende. Resultatet ble ihvertfall 40% mer ytelse Så vil anbefale dere alle å få det gjort. hva skal du med stygg blå startlinje og meny når du kan ha det så enkelt og pent som det vanlige utseende? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har noen linker dere kan ta en titt på: Optimize XP Optimize XP (Services) Mirror av Black Viper's side: tar for seg alle Windows prosessene som jobber i bakgrunnen og forklarer hvilke man kan deaktivere (som er unødvendige). Den siste anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå