pjuik Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Opplevde her at CPU jobbet 100%, og vifta på laptopen gikk hele tiden. Stengte av de 3 applikasjonene jeg hadde gående, Firefox, Thunderbird mail, og Skype. Fortsatt var CPUpå 100% og vifta gikk kontinuerlig. Visste ikke om annen mulighet enn å logge av og på igjen før det ble normalt. Hva kan være årsaken, og er det mulig å finne ut av hva som opptar resursene i slike tilfeller? Kjører Fedora 3. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Skriv top neste gang det skjer, da ser du hva som evt tar alle ressursene. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) kjør 'top' i konsollet. Tipper det er prelink som kjører. Har jeg ikke fedora lenger, men mener at løsningen er å sette 'PRELINKING=yes" til 'PRELINKING=no' i /etc/sysconfig/prelink eller /etc/prelink (husker ikke helt, men du finner ut). Skriv så 'killall prelink' i konsollet. Endret 16. mai 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Takker for svar. Nå når maskinen oppfører seg tilsynelatende normalt, ser jeg at det er gam_server som tar mest ressurser, ca 32%. Etter et søk på Google ser jeg at flere har hatt problemer med at gam_server tar opp til 100%, så sannsynligvis var det den hos meg også. Hva er gam_server, og er 32% normalt for den? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 gam_server er arvtageren av Silicon Graphics FAM(d) - file alteration (daemon) Det er den som oppdaterer visningen i nautilus når filene der endrer seg etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå