Poolish Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Dettte har jeg i dag: Denon DCT-670R spiller (Skal skiftes) Denon Dca-800 6 x 50W forsterker Jbl power 6x9 SEAS LOTUS PW165 17cm Bassmellomtone Dette skal skaffes: Pioneer - DEH-P80MP SEAS LOTUS PT25F Diskantdome SEAS LOTUS Performance - Delefilter 2 stk dynabel DY9412 12" Multimagnet Subwoofer dynaBel BF4501 - 1x450-1200 Watt RMS Bilforsterker Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter Supra Octopower strømmkabler dynaBel signalkabler Supra Ply høytalerkabler + div sikringer, fordelingsbokser og koblinger som eltek selger Bilen det skal monteres i er en Passat gl 87 modell med skrå bakluke og avtagbar hattehylle i plasstikk. Tenkte å kjøre seas og jbl høytalerene på denon forsterkeren. 4 av kanalene brokobles til 2 x 100 for å drive seas høytalerene. De 2 siste kanalene brukes til å drive jbl høytalerne. Jbl høytalerene skal brukes bak enten i hattehylla eller på tvers en på hver side av hattehylla (blir nokk det siste alternativet). seas mellomtonene skal innfelles i dørene framme (Må bygge ny kasse til å feste den i) og diskantene skal infelles i dashborde. Basskassen til dy 9412 elementene skal jeg bygge selv. har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal ha den enno (Har et annet innlegg her for å prøve å finne ut av det) forsterkerene skal festes innerst i bagasjerommet på ryggen til baksete. dette er en veldig praktisk plasering pga. at setene kan legges ned. Når det gjørs vil forsterkeren ligge flatt i baksete. det er jo veldigt greit med tanke på innstilling av forsterkerene og oppkobling. Hva syns dere om dette da? Kom med gode ideer og tanker om hva jeg kan endre på og hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 hvor stort batteri vil jeg trenge for å drive dette? Trenger vell også større dynamo. hvor stor må den være? Noen som vet om en nettbutikk hvor det selges batteri eller dynamo som passer passaten min? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Sjekk http://www.ody.no/ og SP1700. Det er batteriet sitt for den som er ute etter det lille ekstra Ville gått for tykkere strømkabel. Smell til med 50mm2 med det samme du er igang. Får du tak i sveisekabel vil det gjøre nytten godt, ellers kan du kontakte han jeg linka til i posten der du spurte etter subelementer for et tilbud. Andre som fører knallprodukter i alle kategorier er morel.no. DEt er også godt mulig du får tilbud/tips og råd om du kontakter Musical Transparency. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Sjekk http://www.ody.no/ og SP1700. Det er batteriet sitt for den som er ute etter det lille ekstra Ville gått for tykkere strømkabel. Smell til med 50mm2 med det samme du er igang. Får du tak i sveisekabel vil det gjøre nytten godt, ellers kan du kontakte han jeg linka til i posten der du spurte etter subelementer for et tilbud. Andre som fører knallprodukter i alle kategorier er morel.no. DEt er også godt mulig du får tilbud/tips og råd om du kontakter Musical Transparency. Har sjekket ut alt du har skrevet om i alle innlegene mine nå Ser veldigt bra ut Strømkablene, fordelingsblokkene, sikringsholderene osv. fra EVUS så veldigt bra ut Den 50 mm2 kabelene frister veldigt. Ikke akuratt den billigste, men tviler ikke på at den er verdt det. det e jo et dyrt annlegg jeg holde på å bygge opp. så alle detaljane må jo tenkest på for å få best mulig lydkvalitet ut av det. Om det koster endel tusen ekstra så er det bare en kostnad jeg må ta. Kjøpe inn litt etterhvert når jeg har penger til det. så syns jeg ikke det er så veldigt gale. Hverfal ikke når jeg får fordelt det litt utover (men sko nå heller ønska at eg hadde alt nå me ei gong hehe) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Skal du først bruke så mye penger så er det lurt å planlegge og gjøre skikkelig grunnarbeide. Kan jo tipse deg om Accumat fra Scosche. Ifølge importøren er det det beste han har vært borti, du kan jo sende en mail/ringe dem og høre som anbefales av demping Med det samme du er i gang kunne du jo kanskje lukta på muligheten for å støpe subkasser i glassfiber.Kostnadene blir ca det samme, det blir noe mer jobb, men så er somregel resultatet mye mer stilfullt også da Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Skal du først bruke så mye penger så er det lurt å planlegge og gjøre skikkelig grunnarbeide. Kan jo tipse deg om Accumat fra Scosche. Ifølge importøren er det det beste han har vært borti, du kan jo sende en mail/ringe dem og høre som anbefales av demping Med det samme du er i gang kunne du jo kanskje lukta på muligheten for å støpe subkasser i glassfiber.Kostnadene blir ca det samme, det blir noe mer jobb, men så er somregel resultatet mye mer stilfullt også da Akuratt det me dempingo trur eg eg sjekke ut litt seinere. Har ikkje tenkt så veldigt mye på å bygge kassen i glassfiber. trur eg bygge i mdf nå i første omgang hverfal. så kansje eg ser litt nærmere på glassfiber seinere. ska laga nye kassa i dørene framme te å ha mellomtonene i. Kansje de burde vært lagt i glasfiber? e bare litt usikker på koss eg ska få det te. har tenkt litt på å bygga det i tre å legga et lag glassfiber utpå. Har du nogen tips der på ke eg kan gjør? Så va det en tingte eg lurte på det me jordingspunkte. Kor e det best å legga det? Det mest praktiska e vell kansje å få det nærmast muligt forsterkerene? så va det det me kabel og. Hvis eg bruke 50 mm2 fra batterie inn i kondensatoren. Kor store bør de ut fra kondensatoren te forsterkeren vær? denon forsterkeren vil neppe greia å ta en 50 mm2 kabel. den andre dynabel forsterkeren der vet eg ikkje heilt koss det e. vil tippa at ledmimgane ut fra kondensatoren te forsterkerene vil være ca 50 cm lange. er det kansje litt for langt eller? har litt problem med plaseringen av kondensatoren. Et annet alternativ er vell kansje å skaffe to kondensatora. så festes en på siden av hver forsterker. har netopp vært ute i bilen å sett på batteriet. fant ut det at det som du anbefalte skal passe perfekt. Det som står i nå var 4 cm mindre på lengden, men det skal være akuratt 2 cm tilovers på hver side. så jeg tror det skal passe perfekkt Så gjenstår bare skifting av dynamoen da. Må vell ha en 150 A kansje? begynner å få god kontrol på hva jeg skal gjør etter all hjepa jeg har fått av deg Tenkt å gå litt gjennom ting litt denere i dag å sette opp et regnestykke på hvor mye det vil koste for alt. En ting så eg såg at mangla der eg har sett opp heila annlegge det va denne: Headcap 68.000uF med styringselektronikk (Kondensator te spilleren) Endret 28. mai 2005 av Poolish Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 En ting så eg såg at mangla der eg har sett opp heila annlegge det va denne: Headcap 68.000uF med styringselektronikk (Kondensator te spilleren) Har du en link en slik? Det hadde vært artig hvis du kunne lagt ut en arbeidslogg over det du gjør enten her på forumet eller kanskje bilforumet.net. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Det å ha en headcap er kanskje overkill, skal ikke si så mye da jeg har en sjøl, hehe Bruker en 33000µf Helix Cap 33. Odysseybatteriet er en killer! En kondensator vil ikke hjelpe allverden når du har et såpass potent batteri, da er det mye viktigere med skikkelig kabling fra dynamo til batteri og batteri til karosseri. En 150A dynamo holder i massevis, samme biltype med TDi motorer har somregel større saker. Jeg har 90A nå, men skal smekke inn en 120A neste uke. Er ute etter virkelig harde tak så sjekk Excessive Amperage. Festepunkter for jording er typisk i feste for bagasjeromlås eller selefestet bak. Om du sjekker denne tabellen så får du en idè for hvor tykk strømkabel du trenger. Kan ellers anbefale en Powerplant fra Soundstream. Mer om disse her. Nå er det grilling og pilsing neste her, du får ha lykke til med planlegginga. Vil til slutt råde deg til å snakke med forhandlere som fører alt det du har tenkt å bestille samt andre merker og høre om de mener du får god valuta for pengene. Sjøl er jeg skikkelig sær på dette med kvalitet pr. krone, hehe God helg videre! Endret 28. mai 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) En ting så eg såg at mangla der eg har sett opp heila annlegge det va denne: Headcap 68.000uF med styringselektronikk (Kondensator te spilleren) Har du en link en slik? Det hadde vært artig hvis du kunne lagt ut en arbeidslogg over det du gjør enten her på forumet eller kanskje bilforumet.net. ska se ke eg får te. Men blir sånn prosjekt på sikkert ganske mange månda. Kansje oppte et år og. Vet ikkje heilt kor ti eg komme igang me alt. går sista åre på skule nå så eg har ikkje akuratt så mye penga for tio. Hvis eg får jobb eller læreplass itte sommeren så vil eg ha endel å bruka på annlegge Men eg kan prøva å få tatt endel bilde av det eg gjør nå. Så kan eg se litt seinere om eg legge de ut på nette eller ke eg gjør me de. tar bilde me mobilen (K 700i) Ikkje det besta, men kan hverfal se litt ke eg gjør Den Headcapen eg snakkte om ligge på siene te eltek Her! har vært ut å skrudd av deksele på døro nå. Så har eg komt fram te at i plassen for å bygga ny kasse. så tar eg heller av den lommo nere på sio. rive av stoffe der (Det har eg gjort nå). Så legge eg noge på baksio. så legge eg et fint lag me glassfiber oppi der, tette alle skruehull å det gammle hulle fra orginal høytalren me glassfiber. Får det heilt fint. Så har eg det bare uten den lommo å kassen så va der før. Så lage eg hull te elemente. Å har det rett inni der. Å så lakke eg det opp me vinyl lakk kansje? Det vil vell holde godt på glassfiber. Hadde gjort seg bedre me bilde den beskrivelsen der men som sagt eg ska se ke eg får te. Endret 28. mai 2005 av Poolish Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Vil til slutt råde deg til å snakke med forhandlere som fører alt det du har tenkt å bestille samt andre merker og høre om de mener du får god valuta for pengene. Sjøl er jeg skikkelig sær på dette med kvalitet pr. krone, hehe God helg videre! Har vært i kontakt med eltek over lang tid nå for å planlegge alt. Han jeg har hatt kontakt med har fra første stund ment at det er skikeligt bra det jeg har tenkt på. Har ikke hatt så mange endringer å komme med i oppsette mitt. Har diskutert mye med han om hvordan det skal gjøres. fått mange gode råd derfra Har handlet mye fra eltek før. Kjøpt masse element for hjemmebruk + annet diverse. Har allti fått kjempe god service og alt jeg har bestillt har vært topp kvalitet + prisene der er ikke så gallne tror den einaste endringen i oppsette vil bli strømmkablane. sikringa å sånn der har eg ikkje heilt bestemt meg enno for ke eg ska bruka. Får ha ei god helg videre du og Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Her er komplett kostnadsliste Fra eltek 2 x SEAS LOTUS PT25F Diskantdome NOK 1390.00 2 x SEAS LOTUS Performance - Delefilter NOK 1190.00 2 x dynaBel 12" Multimagnet Subwoofer 4 ohm NOK 3196.00 dynaBel BF4501 - 1x450-1200 Watt RMS Bilforsterker NOK 3998.00 Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter NOK 898.00 Headcap 68.000uF med styringselektronikk NOK 898.00 3 x dynaBel stereo signalkabel 5m NOK 594.00 4m Supra Ply 3.4 , NOK 264.00 10m Supra Ply 2.0 , NOK 500.00 -------------------------------------------------------------------------------- Totalt NOK 12928.00 Fra nomatica (alle priser uten moms) Pioneer DEH-P80MP NOK 2715.04 (uten moms) Med moms: NOK 3393,8 Fra Nordic Powertech ODYSSEY PC 1700T (Batteri) NOK 2600.00 -------------------------------------------------------------------------------- Totalt NOK 2600.00 Fra morel 5m EVUS PC 50. Strømkabel 50 mm2 Grå NOK 995.00 EVUS TB 1 + / - Batteri-terminal 2 x 4G inn NOK 219.00 EVUS TB 2 +/- Batteriterminal NOK 249.00 EVUS ANL 1. Sikringsholder med digitalt voltmeter NOK 539.00 EVUS ANL Sikring. 100 A, 140 A, 200 A NOK 53.00 + endel mer strømmkabler (jording osv.) -------------------------------------------------------------------------------- Totalt NOK 2055.00 Bygging av sub kasse ca 1000 kr Demping av bilen ca 1000 - 2000 (kansje mer senere) kr Skifting av dynamo: pris??? Kostnader til nå; Denon DCA-800 (kjøpt brukt) NOK 1366 2 X SEAS LOTUS PW165 (kjøpt brukt) NOK 900 Jbl 6x9 (ca 3 år gammle) NOK 1000 (halv pris) tror jeg skal ha med alt nå eller har jeg glemt noe kansje? Blir vell en total pris på endel over 20.000 Endret 29. mai 2005 av Poolish Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Vil nok bli godlyd av dette Eneste ankepunktet jeg kan se er at subene muligens ikke svarer til kvaliteten i komponentsettet. Kjører du Lotus Sw300 vil du få en mye mer vellydende sub, DY9412 er etter det jeg har hørt også mye mer tungdreven enn det parametrene skulle tilsi. Eksempelvis har DY9412 en mms på 285g kontra Sw300's 159,6g. Dette er den massen forsterkeren via motoren (magneten-grovt sett) må dytte på og ha kontroll over. Siden BF4501 forsterkern blir lastet i 2 ohm og slik vil gi hver sub ca 400W vil det være en stor fordel å ha noe som er lettrevet. Sjøl hadde jeg ikke vært i tvil, men så blir det mer å betale også da Spør om et knalltilbud på denne siden du tross alt skal fore dem med endel tusenlapper, det burdte være mulig å få ~10% avslag på hele pakka Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Vil nok bli godlyd av dette Eneste ankepunktet jeg kan se er at subene muligens ikke svarer til kvaliteten i komponentsettet. Kjører du Lotus Sw300 vil du få en mye mer vellydende sub, DY9412 er etter det jeg har hørt også mye mer tungdreven enn det parametrene skulle tilsi. Eksempelvis har DY9412 en mms på 285g kontra Sw300's 159,6g. Dette er den massen forsterkeren via motoren (magneten-grovt sett) må dytte på og ha kontroll over. Siden BF4501 forsterkern blir lastet i 2 ohm og slik vil gi hver sub ca 400W vil det være en stor fordel å ha noe som er lettrevet. Sjøl hadde jeg ikke vært i tvil, men så blir det mer å betale også da Spør om et knalltilbud på denne siden du tross alt skal fore dem med endel tusenlapper, det burdte være mulig å få ~10% avslag på hele pakka Akuratt det me subene e noge eg har vurdert ei stund. eg trur ikkje eg vil legga i mer penga i de. så e det noge me DY9412 elemento så eg like veldigt godt. Eg syns de ser bra ut. Ser brutale å kraftige ut. seas elemento ser litt mer nøytrale ut. Får bare prøva å ungå å lytta på seas elemento før eg kjøpe de andre Har ganske lett for å falla for fristelsen nå eg høre noge spela så e bedre en det eg har tenkt å kjøpa. Då må eg bare ha det så e bedre liksom Hverfal hvis det ligge i en prisklasse så eg kan ta eg rå te. Har også en plan om å oppgradere elementene i hjemmekino høytalerene mine til DY9412. så hvis jeg prøver dem der før de blir montert i bilen Så kan det godt vær at det blir skiftet til seas elementene i bilen. Hjemmekion høytalerene mine er egentligt bygget for å brukes med DY9412 har bare brukt dynabel db 12 nå som en midlertidig løsning. Ja det me å få rabatt vet eg ikkje heilt. Hadde eg kjøpt alt samtidigt så hadde eg heilt sikkert f¨tt endel avslag. Men nå komme eg sikkert te å kjøpa litt ittekvert nå eg har penga. sånn hvis eg har 2000 så e det ikkje lenge eg greie holda meg før eg f.eks. har bestillt et element + nogen av kablane eg ska ha kansje. Må bare ha det me ei gong hvis eg har penga. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Var innom og hørte på dynamoer. den orginale som står i bilen min skal være på 65 A De hadde bare 90 A inne som passet til min bil. denne ville kostet meg 2500. Han snakkes også noe om en annen dynamo som kunne passe. Den var på 120 A. Han hadde ikke denne inne så han fikk ikke sjangs til å sjekke om den passet. Men hverfal så tror jeg ikke jeg vil betale 2500 for en på 90 A trur heller jeg vil sjekke litt rundt om jeg kan få tak i en større. Den på 90 A blir vell litt liten? Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) På tide med en liten oppdatering her. Disse komponentene er ikke aktuelle lenger: dynabel dy9412 dynaBel BF4501 Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter Headcap 68.000uF med styringselektronikk Subbene byttes i Soundstream Van Gogh VGW 12. Disse er kjøpt og betalt, Kommer vell i posten snart Forsterker ser ut til å bli en Soundstream referance 1000 hvis jeg greier å få tak i en brukt. Kondensator blir nokk en soundstream SC-1 1 til hver av forsterkerene. Disse må sansynligtvis bestilles fra usa. Den kondensatoren til spilleren dropper jeg en stund hveral. Kasje den blir montert senere. Har også tenkt litt på å kansje sattse på en dynamo fra Excessive Amperage. Tror også jeg skal sattse på å dempe dørene framme med BB. Tar ting litt etterhvert. Dorligt med penger for tiden. Så det vill nokk gå ei stund før allt er som det skal. Skal prøve og få liv i ir porten på pcen. Hvis jeg greier det så skal jeg overføre endel bilder av arbeide jeg har gjort til nå. Så legges det nokk ut endel her Endret 18. august 2005 av Poolish Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Var innom og hørte på dynamoer. den orginale som står i bilen min skal være på 65 A De hadde bare 90 A inne som passet til min bil. denne ville kostet meg 2500. Han snakkes også noe om en annen dynamo som kunne passe. Den var på 120 A. Han hadde ikke denne inne så han fikk ikke sjangs til å sjekke om den passet. Men hverfal så tror jeg ikke jeg vil betale 2500 for en på 90 A trur heller jeg vil sjekke litt rundt om jeg kan få tak i en større. Den på 90 A blir vell litt liten? Gudbedre! Ripoffalert! Du får en spesialbygd 200A sak fra Excessive Amperage til ca 2000. Link lenger oppe i tråden. Fikk min 120A for ca kr. 600 m/frakt. Personlig ville jeg lagt penger i demping foran kondiser, du får mer hørbart utbytte av pengene på den måten. Har du lagd ringer i MDF for å feste høyttalerne? Anbefales siden stiv baffel er ganske viktig for å ungå ulyder. Derav også min anbefaling om demping av dør. Blir det SEAS komponentsett eller ser du på andre ting også der? Kan jo ellers anbefale å se på tilbudet som føres hos morel om dagen Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Hvis prisene hos Excessive Amperage er så lave som du sier. Da blir det nokk til at jeg får hjem en dynamo derfra Hvis ringer i MDF vil forbedre lyden så skal jeg nokk kunne fikse det me tiden Får ta det når jeg skal bygge kasse til bassene. Bestiller nokk litt mdf da Denne ringen skal den være vinklet slik at elemente spiller litt oppover? Når den skal festes kan jeg legge et lag med glassfiber over den eller vil dette ødelege hele effekten av det? Har endel ting i bilen som lager mye ulyder. Det ene er luken på hanskerommet som ligger og slår når du kjører. Så er det endel smådeksel som kan lage endel ulyder og. Spesielt dekselet i taket hvor sveiva til takluka er. Hva kan jeg bruke for å dempe dette? Tenkte nå i første omgang å dempe framdørene skikeligt + å få vekk alle ulyder som deksler/hanskerom lager. Kondensatorene + Tarantula griller blir nokk kronen på verket kansje også endel mer demping, men er litt usikker på det. Vet ikke helt hvor lenge jeg har tenkt å beholde den bilen jeg har. Får se på det litt senere hva jeg gjør. Hvor anbefales det mest og dempe bilen da? Blir nokk SEAS komponentsett ja. Endret 18. august 2005 av Poolish Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Vinklingen har nok endel å si, prøv å sikt inn slik at to tenkte linjer fra sentrum i elementene krysser hverandre like bak nakkestøttene i hodehøyde. MDF + glassfiber = mer stivhet, altså bare en fordel. Demping av dørene vil nok gjøre underverker. Dynamat og Brown Bread er vel det som anbefales og brukes. En rull BB på ~0,60*10m koster vel ca to tusen. Dynamat ligger vel i samme gata. Hør med f.eks Fleischer AutoDesign. Små selvklebende gummipakninger er gull for å dempe skranglerier. Takluka er dog kinkig, har ikke ulyder derfra sjøl så jeg har heldigvis ikke hatt hodebry med det. Men river du ned takforinga og kler med BB eller DM vil det nok gjøre susen. Det anbefales å dempe bilen der det er mest påtrykk kan man si. Logisk nok. Så bagasjerom og lokk bør ha seg en overhaling, samt at skiltet bør festes skikkelig. Gummi er vel igjen stikkordet. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Får skaffen endel slike gummipakkninger ja Har tenkt litt på å kjøpe en slikk rull på 10 m med Brown Bread. Prisen er jo ikke så helt galen. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Har begynnt arbeide nå med å dempe alle deksler som lager lyd. Hadde endel meter liggendes med pakkningslist beregnet på høyttalerelement. Dette funket skikeligt bra. Har dempet alle deksler på pasasjersiden + hanskerom skikeligt. Har tatt et par deksler i midtkonsolen og et par på førersiden. Alle de som laget mest lyd er nå dempet. Ingen av dem gir fra seg en lyd nå uansett hvor mye du rister og drar i dem. Enno endel ulyder men det tas ved en annen anledning. Skal ta ut hele midtkonsolen, instrumenter og dashbord senere. Så skal jeg dempe alt dette også skikeligt. Legge på godt med pakkninger før det monteres igjen. Fikk meg også en negativ overaskelse når jeg kom ut i bilen i dag Noen har spent borti mellomtonen som var midlertidigt montert på pasasjersiden. Så nå er den litt inklemt på midten Så jeg tror jeg skal vurdere å skifte frontsett alikevell Har bare kjøpt mellomtonene i dette settet. Betalte 900 for dem brukt. Så det er ikke så mye jeg taper på å bytte. Det jeg lurer på nå er om elemente er brukendes ennda? Lydkvaliteten vil vell ikke være like bra uansett. Så disse vil ikke bli montert i min bil igjen. Tenkte mer på hvis jeg skulle selge dem for en billig penge. Skal også hjelpe ei venninde endel med annlege i bilen hennes. Kansje jeg kunne slengt dem inn i den? Så nå er det bare å tipse meg om hvilket frontsett jeg skal satse på. Sette må ha 6,5" mellomtone siden det alerede er laget hull til det i dørene. Morel skal jeg sjekke ut etterpå. Har ikke penger nå til å kjøpe. Så jeg får vell ikke kjøpt mens det er tilbud Hertz er vell et annet alternativ som kan vurderes. Soundstream er aktuelt selv om det ikke selges så mye av det i norge nå lenger. Andre merker jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå