helbra Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg er nybegynner innen videoredigering og får problemer ved redigering i Premiere Elements. Videoklippene er av dårlig kvalitet i Premiere, og bildet er såkalt interlaced, dvs det består av et stripemønster i fargeoverganger ved raske bevegelser. Jeg har forstått at mange har dette problemet, men jeg har ikke greid å lese meg til hvordan jeg løser problemet. Jeg har sjekket .AVI-filene i Windows Media Player og de ser helt bra ut. Jeg har prøvd med "always deinterlace" i Premiere, men resultatet er ikke særlig bra. Hvorfor oppstår dette problemet, og hvordan kan jeg løse det?? Lenke til kommentar
aerial Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Bildet vil alltid være interlaced i premiere. Det er slik programmet er lagd. Det er for å kunne arbeide raskere (programmet altså). Output'en fra programmet vil alltid bli bra (uten striper) så lenge du husker å hake av på "De-interlace". Lenke til kommentar
helbra Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Men vil ALLE få interlaced bilde dersom de brenner dvd og ser den på tv? (Forutsatt at de ikke velger always deinterlace...) Lenke til kommentar
aerial Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jepp. For Premiere (både pro og elements) Interlacer film som du enten tar opp med programmet, eller importerer. Dette av overnevnte grunn. Så hvis du ikke de-interlacer, så vil bildet alltid bli slik. Se forøvrig link under. de-interlacing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå