krister461 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei ja, jeg har en eldre maskin som skal tas i bruk igjen. Etter fresh install fungerer alt utenom isdn-kortet. Jeg vet at dette har vært brukt i win-xp før, men nå finner jeg ingen drivere som funker. De driverne jeg har funnet heter noe ala Capi3xx. Siste versjon jeg har funnet heter Capi338, men ingen ser ut til å bli akseptert av Win XP. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) http://www.teles-aktiengesellschaft.de/01/...s_uk/index.php3 Drivers for WindowsXP are not available. Some tests show that CAPI 3.38 under WindowsXP is functional – unfortunately TELES cannot guarantee this functionality. We regret that support for TELES software under WindowsXP is not possible. Så det er den du har funnet som fungerer.. Ellers se her http://www.teles-aktiengesellschaft.de/01/...00/index_e.html Installation: Unzip the driver files into any directory by starting the downloaded capi338.exe..... Litt nede på sida Endret 16. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Sjekk linken under, mener du kan bruke driverne til Win2k. http://www.teles-aktiengesellschaft.de/01/...00/index_e.html Endret 16. mai 2005 av Robin B Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Brukte selv 2000 drivere i xp på mine teles isdn kort før jeg fikk ADSL. Geniale kort da softwaren som ligger i driverene har en veldig snedig logging av linjeaktivitet Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hmm...rare greier. Jeg fikk ikke disse til å fungere, selvom jeg vet kortet har blitt brukt i XP før. måte jeg prøvde å innstallere de på var å gå til "device manager", finne enheten med et spørsmålstegn på kalt "network controller", velge "update driver", og så velge plasseringen der jeg hadde pakket ut disse...men, jeg fikk bare beskjed om at gyldige drivere ikke ble funnet...ellerno... :S Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Bumper denne jeg, i håp om å få et fantastisk lurt tips som løser alle mine problemer. Det virker som om jeg har de rette driverne, men winxp godtar de ikke! :S Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hmm... Litt gjetting her, men sjekk innstillingene på driversignering (Egenskaper på Min Datamaskin e.l System i kontrollpanelet -> Maskinvare -> Driversignering). Den kan med fordel så på Varsle hvis den ikke gjøre det allerede. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Hmm... Litt gjetting her, men sjekk innstillingene på driversignering (Egenskaper på Min Datamaskin e.l System i kontrollpanelet -> Maskinvare -> Driversignering). Den kan med fordel så på Varsle hvis den ikke gjøre det allerede. Takk for tipset. Men, maskinen har en helt fresh innstall av WinXP med SP1 også er SP2 innstallert igjen. Da er vel default-innstillingen at den skal varsle? (Og jeg får ingen slags varsel, den sier bare at den ikke finner gyldige drivere når jeg velger .inf-filen) For å gjøre det hele litt tungvint så har jeg ikke maskinen tilgjengelig her...den er hos min mor og må pakkes opp hvis det er noe jeg skal sjekke/prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå