husmann Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) En venn av meg har en 3Com-router type 858, med 4 Lan-porter og bruker dette sammen Telenor ADSL og 3 pc'er. I de siste 14 dager har internett falt ut mange ganger uten påviselig grunn. Tenkte jeg skulle se om det var noe galt i oppsettet på routeren - og holdt på å slite meg ihjel for å logge inn på denne. Med en gang jeg kom inn kunne jeg bla igjennom de forskjellige sider, men med en gang jeg forsøkte å endre på noe som helst "frøs" skjermbildet og routeren ble helt død. Forsøkte dette mange ganger og det samme skjedde hver gang. Forsøkte også 3Com's beskrivelse av å resette routeren til default verdier, men det gikk ikke. Mellom hvert forsøk måtte jeg vente lenge før jeg klarte å komme inn på routerens menyer. Etterhvert ble jeg litt lei og forsøkte å koble direkte til Telenors modem. Da fungerte internett perfekt - null problemer og slik har det vært siste to dager.(men uten at de to siste pc'er kommer på nett) Jeg mistenker nå routeren for å fuske eller holde på å dø/slutte å virke. Er det noen som støtter meg i den oppfatning eller har andre gode råd eller ideer å komme med? Endret 16. mai 2005 av husmann Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Prøv og la den kjøle seg ned i noen timer, det har funka for den ruteren jeg har Lenke til kommentar
husmann Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Joda, 1 døgn uten strøm liggende på et skrivebord er vel avslapping nok for en router - uten at det hjalp stort. Det må nok kraftigere lut til enn avslapping for denne routeren. Kanskje skikkelig bank ville hjelpe? Endret 16. mai 2005 av husmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå