DonTomaso Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Maskina mi har begynt å reboote i tide og utide, og det eneste som ser ut til å være feil er at psu leverer for lav 3.3V, som ligger på 2.7-2.9 ifølge ASUSProbe og BIOS. Jeg har kjørt burnintester på minnet, og det går greit, men når jeg kjører litt tyngre grafikkapplikasjoner rebooter maskina automatisk. PSu er en Fortron Source 350W og det er nok watt ifølge anbefalinger. PSu er kjøpt hos Startit i Stavanger, som på telefon hevdet at en voltstyrke på 2.7-2.9 var "helt normalt" noe som jo er ren BS. Jeg har forstått at nettverkskortet bruker 3.3V. Er det slik at nettverkskortet ikke klarer å levere full båndbredde hvis PSU gitt for liten voltstyrke? Høres det fornuftig ut at det er PSUen som forårsaker rebootinga? Er det noe annet jeg bør sjekke? Jeg har ikke multimeter, så jeg har ikke testa det, og har heller ikke testa en annen PSU ennå. Takk for hjelp. Specs: ASUS A7N8X Deluxe AMD 2600+ 1GB RAM DDR 3200 Radeon 9600 Pro vifteløs med kjøleribbe 2 harddisker, 2 cd/dvd-drev. Endret 16. mai 2005 av DonTomaso Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Varmeproblemer kanskje? Men det skal stå i bios at på f.eks skal det være 3,39 på 3,3 volten. Altså litt høyrere. Lenke til kommentar
DonTomaso Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Det er ikke varmeproblemer. BIOS sier, som jeg også skrev, at 3.3V ligger på mellom 2.7 og 2.9V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå