Gå til innhold

Twinmos, OCZ eller Corsair? Hva burde jeg velge?

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med et lite dilemma..har planer om å oppgradere til 2Gb ram i disse "billige" ram tider.

Har fra før 1Gb Twinmos og syntes de brikkene har fungert greit, ikke spesielt stramme timings (2,5-3-3-8), men de har virket som de skal.

Det er såpass små prisforskjeller mellom 3 forskjellige oppsett at jeg blir litt i tvil egentlig.

Følgende 3 alternativer kan jeg velge innenfor hva jeg vil betale:

1. 1Gb ekstra Twinmos til 825,- på netshop (cas 2-5-3-3-8)

2. 2Gb OCZ Premier som til sammen havner på 1700 - netshop (cas 2,5-3-3-7)

3. 2Gb Corsair Twinx 3200C2 brikker ca 2300,- på komplett (cas 2-3-3-6)

Hva hadde dere valgt? :hmm: Veldig fristende med Corsairminnet men..grusomt usikker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heij.. ka CPU har du da?? Har hørt at OCZ skal være best til AMD og Corsair best til Pentium.. men eg er igunn godt fornøyd med mine Corsair TWINMX-PC4000PRO brikker til min AMD 64 3200+.. men viss eg skulle kjøpt meg minne i dag hadde eg godt for 2 av disse fra Corsair hos komplett... disse: Corsair XMS Pro

Men det er min mening...

Lenke til kommentar
Jeg sitter her med et lite dilemma..har planer om å oppgradere til 2Gb ram i disse "billige" ram tider.

Har fra før 1Gb Twinmos og syntes de brikkene har fungert greit, ikke spesielt stramme timings (2,5-3-3-8), men de har virket som de skal.

Det er såpass små prisforskjeller mellom 3 forskjellige oppsett at jeg blir litt i tvil egentlig.

Følgende 3 alternativer kan jeg velge innenfor hva jeg vil betale:

1. 1Gb ekstra Twinmos til 825,- på netshop (cas 2-5-3-3-8)

2. 2Gb OCZ Premier som til sammen havner på 1700 - netshop (cas 2,5-3-3-7)

3. 2Gb Corsair Twinx 3200C2 brikker ca 2300,- på komplett (cas 2-3-3-6)

Hva hadde dere valgt? :hmm: Veldig fristende med Corsairminnet men..grusomt usikker..

Kjøp 2 GB settet fra Corsair med timings 2-3-3-6. Disse klarer glatt 2-3-2-5. Kjøpte de selv, og jeg angrer ikke et sekund. Prisen på disse har falt drastisk den siste måneden.

Lenke til kommentar

2GB RAM?

Det var da å ta litt kraftig i må jeg si. Kan jeg spøre om hva du skal med det? To gig altså....Du må vel ha en server eller no sånt, men siden du holder på å oppgradere så tror jeg ikke. Klokker du? For hvis du klokker er det svært lite gunnstig med 2gig. Har du Intel eller AMD? AMD tjener ingenting av 2gig. Intel kanskje....vet ikke helt, men AMD har størst yttelses økning med et bra 2x512 sett som OCZ Platinum Ed. R-2 (2,2,2,5).

Men så var det jo spørmålet: OCZ, sier ikke mer jeg...

Lenke til kommentar

Jeg hadde et 2x512 MB minnesett før, og det var minne med latency 2-2-2-5. Men det 2 GB minnesettet jeg har nå (Corsair TWINX-2048-3200C2 med timings 2-3-3-6, som forøvrig glatt klarer 2-3-2-5) føler jeg maskinen funker bedre. Spiller spill som f.eks. Doom 3, og det spillet er glad i minne. Jeg merket faktisk forskjell på 1 og 2 GB RAM i spill som Doom 3/Halflife 2. Spillene fløt bedre. Og når sett med raske 2x1024 MB brikker er blitt så billige som de er nå, ser jeg nesten ikke noen vits i å kjøpe 2x512 MB brikker lengre. Men det er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...