b-duvaland Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: hmm, smertefritt, det hakker jo sinnsykt i DOD 3, Halo, og mange andre, og grafikken er jo ikke noe å hoppe i taket for, Max Payne hadde dårliger grafikk på Xbox enn på data Hmm, å spre usakeligheter og generelt vissvass tror jeg bryter med retningslinjene til hardware.no. Slike meldinger er med på og ødelegge forumene, så vennligst slutt med en gang. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 16:26, lavizh skrev:Måtte jo være en tulling som skal overklokke den også, typisk ... menmen, du har vel en PC fra før, så hva skal du med XBox. Det er en del Xbox spill som ikke kommer ut til PC, som f.eks Silent Hill2 og Shenmue2. Enkelte spill tar seg best ut på en konsoll, men det er selvfølgelig en smak og behag sak. Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: hmm, smertefritt, det hakker jo sinnsykt i DOD 3, Halo, og mange andre, og grafikken er jo ikke noe å hoppe i taket for, Max Payne hadde dårliger grafikk på Xbox enn på data "Hakker sinnsykt" Javel... Så du definere slowdowns som til sammen utgjør noen ytterst få sekunder gjennom et helt spill på mange timer, som : " Hakker sinnsykt"...Ja, og det gjorde no` sinnsykt vondt når den 4- åringen slo meg! Xbox- versjonen av Max Payne har ikke dårligere grafikk enn PC- versjonen.... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 19:04, Nymfo- Olga skrev: Quote: hmm, smertefritt, det hakker jo sinnsykt i DOD 3, Halo, og mange andre, og grafikken er jo ikke noe å hoppe i taket for, Max Payne hadde dårliger grafikk på Xbox enn på data "Hakker sinnsykt" Javel... Så du definere slowdowns som til sammen utgjør noen ytterst få sekunder gjennom et helt spill på mange timer, som : " Hakker sinnsykt"...Ja, og det gjorde no` sinnsykt vondt når den 4- åringen slo meg! Xbox- versjonen av Max Payne har ikke dårligere grafikk enn PC- versjonen.... ok, overdrev kanskje litt voldsomt der ja, men det burde IKKE hakke, og Max Payne har faktisk dårliger grafikk, og jeg spør igjen jeg har enda ikke sett noen spill kjøre med Anti-Aliasing/FSAA Lenke til kommentar
man Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 14:38, SmyGen skrev:TV'er i norge kjører i PAL format. Dvs 625 linjer i 50 Hz vertikalt. En PC-skjerm kan f.eks. vise 1600 vertikale linjer i f.eks. 85 Hz. Dette attpåtil med progressive scan. Vet du hva det betyr --> NEI?? ok. Dette betyr at PC bildet blir tegnet slavisk fra linje 1 - 1600. Dette fører til en mer sammenhengende bilde enn med TV. Pal-formatet derimot viser 50 halve bilder i sek. dvs 25 hele bilder i sek. Altså 25fps. Dette er fletting og funker slik: Først tegner TV en halvbilde med odde tallslinjene 1,3,5,7,9 osv. Så tegner den partallsbildene 0,2,4,6,8 osv. Dette gjør at de berømte TV-linjene vises. Spesielt når bildet panorerer vertikalt. I dag kan man få TV og DVD-spillere med progressive scan. Jeg har en DVD-spiller til 18000(Sony DVP-9000ES), og ja bildet er krystallklart, men uansett er dette fremdeles i PAL-formatet med de stusselige 625 vertikale linjene og kun 50Hz.Uansett er PC-monitorene i stand til å vise mye mer detaljerte bilder enn en TV. I hvertfall til HDTV kommer. Hvis du mener noe annet så vennligst prøv å forklar meg hvorfor på en litt mer sivilisert måte enn: "så lenge signalkilden er perfekt, så blir bildet perfekt".TAKK.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SmyGen på 2002-07-15 14:39 ]</font> Bare for å ha sagt det: At DVD spilleren din er progressiv eller ikke har ingenting med hvor perfekt bilde du får på din standard PAL TV. Pc monitoren kan vise mye skarpere bilde etc, men bildet på TV'en fra Xbox vil allikevel bli meget bra pga Tv'en vil gi bildet en naturlig antialiasing og i tilleg sitter man jo et godt stykke fra TV'en. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Nå veit jeg det er snakk om Xbox her, men har noen prøvd å kjøre F.eks GTA3 samtidig på en PC og en PS2 hvor begge to står på samme rom så man kan se begge skjermene samtidig? Det har jeg gjort, og selv med min ikke kraftige maskin (256mb ram, 1,1@1,3ghx celly, geforce4) så man at grafikken var penere, og man følte at alt "lugga" når man så på tv`en med PS2 koblet til. Jeg liker ikke at konsoller "stjeler" bra spill fra PC! :wink: Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 hvorfor klikker folk som hater xbox inn på meldinger om xbox? :smile::):):):):):) :smile::):o:):):o:):) :smile::):):):):):) :smile::o:):):):):o:) :smile::):o:):):):o:):) :smile::):o:):)):o:):) :smile::):):o:o:o:o:):): Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 hvorfor klikker folk som hater xbox inn på meldinger om xbox? Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 19:08, GeCcO skrev:ok, overdrev kanskje litt voldsomt der ja, men det burde IKKE hakke, og Max Payne har faktisk dårliger grafikk, og jeg spør igjen jeg har enda ikke sett noen spill kjøre med Anti-Aliasing/FSAA AA brukes i mange Xbox spill allerede, som Amped, Rallisport Challange og Halo. Man vil fremdeles se noen trappetrinn ved bruk av AA og FSAA, men de blir til slutt svææææært små og du vil ikke legge merke til dem. Jeg kan gi deg et eksempel på et spill som ikke bruker AA. http://www.gamer.no/bilder/ps2/way_of_the_...rai/wots-03.jpg Det er et spill til PS2. Der bruker man i svært liten grad AA, og det ser man selv i spill som GT3. Dette problemet er minimalt på Xbox. Jeg vil gjerne at du dokumenterer din påstand om at det til nå ikke brukes AA i Xbox spill. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 19:50, Power-Z skrev:hvorfor klikker folk som hater xbox inn på meldingerom xbox? Jeg skal si deg hvorfor: Det er svært mange som av prinsipp hater alt som har med Microsoft å gjøre. Ikke fordi de lager dårlige produkter, men fordi de føler at de må gjøre opprør mot noe. For datanerder blir det da naturlig å velge markedslederen i dataindustrien. Men ikke misforstå meg her, det er ikke nødvendigvis 14-åringer som slenger dr!tt om MS. De er gjerne 25 år. Samtidig digger de f.eks Gamecube, Pokemon, Mario og Lugi. Det er også typisk at de hardnakket hevder at de samme figurene ikke er barnslige. De vil gjerne si at de barnslige, kun er de som liker actionspill og den slags... Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Fy f... for en svada gjeng!!!! Fint om noen kunne være litt mer seriøs og svare han som stilte spørsmålet om det går ann å overklokke en Xbox. trodde det var spørsmålet på denne posten men fant lite av det. Hold dere unna hvis dere ikke kan svare han.!!! Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 20:54, antiloop skrev:Fy f... for en svada gjeng!!!!Fint om noen kunne være litt mer seriøs og svare han som stilte spørsmålet om det går ann å overklokke en Xbox. trodde det var spørsmålet på denne posten men fant lite av det. Hold dere unna hvis dere ikke kan svare han.!!! Hvis du ikke er klar over det, så gjorde du akkurat den samme superbrøleren selv. Molbo! Som jeg sa helt i starten kan man overklokke Xbox, men effekten er liten. _________________ Stupid people should not reproduce. [ Denne Melding var redigert av: jc-g på 2002-07-15 23:22 ] Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Ja det stemmer vel det tenker jeg... Det var noe min far sa en gang... :smile: Husk: Fjellet kommer ikke til deg, men det er du som må gå til fjellet! Lenke til kommentar
The Beast Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 jeg skjønner ikke hvorfor dere krangler over pc og Xbox, Jeg har en 600 MHz, 128 Mb RAM, TNT 2 Model 64. jeg bruker den til F.eks: HL,CS,MOHAA, og Internett. Og som Jc-g sier: du kan ikke sitte 4 personer på samme pc uten tap av ytelse, DET GÅR IKKE! i motsetning til min Xbox!`hahaha, du trenger bare en dåli pc og Xbox så er ferien reddet! PLAY MORE! (og når det gjelder alt det styret om alder hær, jeg er bare 14 år....kall meg en fjortis....men jeg vet mer om pcer og sånne ting enn mange som skriver hær) Men der er gaske mage smarte folk hær som ikke har insedd at Xbox bruker ikke hele ytelsen sin nå, gå på http://www.bungie.com og les om Halo 2! Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 det er jo mye smartere å kjøpe en xbox for under 2000kr, enn å invistere på en syyykt dyr pc, på xbox funker alle spille uansett med en glimrende grafikk, for å oppnå samme grafikk på en pc så må du bruke mye penger...ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 diskusjonen som har oppstått er totalt unødvendig, folk har sine egne meninger, greit nok. man har lov til å si sine meninger, men i denne sammenhengen er det ikke noe poeng i å gjøre det..innse det, du kommer ikke akkurat til å forandre meningen til en som selv eier xbox og få han til å mene at xbox suger.xbox hører hjemme i kategorien med ps2, gamecube osv. sammenlign dem istedenfor å sammenligne xbox med pc. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Morsomt hvordan noen XB fans blir sure når folk kommer og prater svada i deres tråder, mens de synes det er helt greit å komme og mase om XB i en PS2 tråd. Hihi... _________________ Who messed with my anti-paranoia shot!?!? [ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-08-13 13:49 ] Lenke til kommentar
Frikk Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 spillene til xbox er optimalisert for xbox sine spesifikasjoner. dersom alle pc-spill var optimalisert for en pentim3 600MHz med et eller annet bestemt skjermkort ville oxo det gitt resultater. men nå har det seg sånn at man ikke kan gi ut f.eks. en gta3 versjon optimalisert for hver enkelt pc, hvilket resulterer i et ikke fullt så bra resultat for en person med en 600mhz... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå