Gå til innhold

er det mulig å overklokke xbox?

Power-Z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-14 21:34, GeCcO skrev:

ingen vits i å overklokke noe så sugent som en xbox
:lol:

Det morsomme er jo at din PC med GeForce 256 PRO suger mye mer i spill enn Xbox :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

jah det gjør den nok, men sa jeg noe om min maskin da, hvis vi tenker noe sånn som 3GHz cpu, nVidia NV35, 4GB DDR/RDram, så ville vi vell se hva som sugde, uansett så suger den jo, bare 1/3 av min cpu kraft og bare 64MB minne ROFL, suxors my boxors

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-14 23:34, GeCcO skrev:

just wait until i get a GF4 Ti4600 or a nVidia NV30 or NV35 board, then we will see how sucks in this world

:evil:
:evil:

Just wait until I get Xbox 2 or a PS 3 or a NV 50 or a Xbox 10 or a PS1000 or a NV 99999999999999999 or a.................

Lenke til kommentar

geforce 4 idag er det jo liten vits i, det er knapt merkbar forskjell mellom gf2pro og gf4ti i NwN, wc3 og maxpayne. når det kommer spill som gf4ti kanksje utnytter bittelitte grann så koster det kortet kanskje halvparten så mye det gjør nå.

det ene kortet jeg har (gf2pro) har sunker 5400 kroner i pris på 2 år ca.

Lenke til kommentar

"bla, bla...Xbox suger...bla,bla...bla,bla...3 ghz...bla,bla...geforce 4...bla, bla, fucking, bla!"

Xbox KOSTER 2000 KRONER!!! to tusen!!! = IKKE NOE!!!

Er det noe vits å sammenlikne med monster- PC`er som koster over ti ganger mer??? Det er TILBAKESTÅENDE!

takk! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 03:30, Nymfo- Olga skrev:

"bla, bla...Xbox suger...bla,bla...bla,bla...3 ghz...bla,bla...geforce 4...bla, bla, fucking, bla!"

Er det noe vits å sammenlikne med monster- PC`er som koster over ti ganger mer??? Det er TILBAKESTÅENDE!

hva om du finner en som er dum nok til og selge en 3ghz pc med gf4 osv for under 2000 kroner? for det er vel det microsoft gjør.

Lenke til kommentar

Ja

XBox er den beste konsollen på markedet for øyeblikket, og den blir best helt til minimum 2005 da PS3 kommer, og 2006 da XBox 2 kommer!

I tillegg koster den under 2000,- kr.

Den trenger ingen oppgraderinger, kjører alle spill smertefritt i sinnsyk grafikk, og har samme kraft som en PC til 15.000 kr, som du må oppgradere flere ganger helt fram til 2005/2006.

Jeg skjønner ikke hva folk klager på!

Get a life! :razz:

Lenke til kommentar

PC'n kan tross alt brukes til noe fornuftig enn bare å spille.

P.S.

Grafikken på X-box kan ikke sammenlignes med PC. PC grafikken er mye bedre enn Xbox. I tillegg blir grafikken på TV'n kornete i forhold til en PC-skjerm som kjører progressive scan.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 12:11, SmyGen skrev:

PC'n kan tross alt brukes til noe fornuftig enn bare å spille.

P.S.

Grafikken på X-box kan ikke sammenlignes med PC. PC grafikken er mye bedre enn Xbox. I tillegg blir grafikken på TV'n kornete i forhold til en PC-skjerm som kjører progressive scan.

Bullshit. Ikke uttal deg når du ikke har prøvd XBox. Har enda ikke prøvd et XBox spill som ikke overgår PC.

Det du sier om TV'er er også helt feil. Så lenge signalkilden er perfekt, så blir bildet perfekt.

Har du noen gang sett en DVD-film på en standalone-dvd spiller på en hvilken som helst TV før ? Rimelig krystallklart bilde blir det uansett ikke sant ? Det samme er det med XBox, den har DVD-kvalitet på spillene, det blir meget ekte.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 02:23, El_PoLLa skrev:

geforce 4 idag er det jo liten vits i, det er knapt merkbar forskjell mellom gf2pro og gf4ti i NwN, wc3 og maxpayne. når det kommer spill som gf4ti kanksje utnytter bittelitte grann så koster det kortet kanskje halvparten så mye det gjør nå.

det ene kortet jeg har (gf2pro) har sunker 5400 kroner i pris på 2 år ca.

Med FSAA og/eller høy oppløsning så er det en del forskjell. Dessuten bruker NWN pixel shading noe som GF2 ikke støtter.

Det har faktisk kommet en del spill som støtter pixel/vertex shading, bl.a Aquanox, NWN, Morrowind, Commanche 4, Battle Realms og Everquest: shadow of Luclin.

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-07-15 13:11 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-07-15 03:30, Nymfo- Olga skrev:

xbox koster faktisk 1500,- på expert.

Lenke til kommentar

b-duvaland: Jeg hadde en X-box, og ja den har den beste grafikken blant konsollene, men ikke i forhold til en up-to-date PC. Jeg lurer også på hva slags PC du har sammenlignet med X-box. En PC kan være så mangt. F.eks. en Amiga.

TV'er i norge kjører i PAL format. Dvs 625 linjer i 50 Hz vertikalt. En PC-skjerm kan f.eks. vise 1600 vertikale linjer i f.eks. 85 Hz. Dette attpåtil med progressive scan. Vet du hva det betyr --> NEI?? ok. Dette betyr at PC bildet blir tegnet slavisk fra linje 1 - 1600. Dette fører til en mer sammenhengende bilde enn med TV. Pal-formatet derimot viser 50 halve bilder i sek. dvs 25 hele bilder i sek. Altså 25fps. Dette er fletting og funker slik: Først tegner TV en halvbilde med odde tallslinjene 1,3,5,7,9 osv. Så tegner den partallsbildene 0,2,4,6,8 osv. Dette gjør at de berømte TV-linjene vises. Spesielt når bildet panorerer vertikalt. I dag kan man få TV og DVD-spillere med progressive scan. Jeg har en DVD-spiller til 18000(Sony DVP-9000ES), og ja bildet er krystallklart, men uansett er dette fremdeles i PAL-formatet med de stusselige 625 vertikale linjene og kun 50Hz.

Uansett er PC-monitorene i stand til å vise mye mer detaljerte bilder enn en TV. I hvertfall til HDTV kommer. Hvis du mener noe annet så vennligst prøv å forklar meg hvorfor på en litt mer sivilisert måte enn: "så lenge signalkilden er perfekt, så blir bildet perfekt".

TAKK.

[ Denne Melding var redigert av: SmyGen på 2002-07-15 14:39 ]

Lenke til kommentar

Poenget er at du ikke sitter 25cm fra tv'en som du gjør med skjermen. Du sitter 2 meter unna, og mange ganger enda lenger. Om du ser en DVD film / spiller XBox på dataskjermen eller en TV spiller liten rolle, jeg ser iallefall ikke forskjell. Har en 28" Panasonic Widescreen TV. Har en 1.6GHz Northwood og Geforce 3.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 11:21, b-duvaland skrev:

Ja

XBox er den beste konsollen på markedet for øyeblikket, og den blir best helt til minimum 2005 da PS3 kommer, og 2006 da XBox 2 kommer!

I tillegg koster den under 2000,- kr.

Den trenger ingen oppgraderinger, kjører alle spill smertefritt i sinnsyk grafikk, og har samme kraft som en PC til 15.000 kr, som du må oppgradere flere ganger helt fram til 2005/2006.

Jeg skjønner ikke hva folk klager på!

Get a life! :razz:

hmm, smertefritt, det hakker jo sinnsykt i DOD 3, Halo, og mange andre, og grafikken er jo ikke noe å hoppe i taket for, Max Payne hadde dårliger grafikk på Xbox enn på data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...