CurSe Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg vant en sverdauksjon på qxl i dag. Nå diskuterer jeg og selgeren hvordan vi skal få sendt denne pakken opp til meg(han bor i Oslo, jeg i Troms). Er norgespakke aktuell i dette tilfellet? Pakken veier muligens over 10kg, men han var ikke helt sikker. Det hadde også vært fint hvis noen vet om en måte som gjør at jeg er sikker på at han ikke lurer meg eller noe sånt(ikke at jeg mistenker det). Pakken kostet 2000kr så jeg er litt nervøs for hva posten blir å gjøre med denne. Jeg har sett på denne siden, men er det andre alternativer? http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...ke+01012005.htm Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Ikke for å være dust, men 2000kr er ikke mye... Men sendes den som postoppkrav erstattes det opptil 5000kr om noe skjer. Har et ganske tungt Lotr sverd selv, og den veier ikke mer enn 4-5Kg Endret 16. mai 2005 av King_mephisto Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Men sendes den som postoppkrav erstattes det opptil 5000kr om noe skjer Får jeg pengene eller han som sendte pakken? Var et Conan sverd jeg vant i dag. Var også 2 dolker i pakken. Koster det noe ekstra å få sporingsnummer? Jeg har aldri sendt norgespakke før og selgeren var tydeligvis ikke helt sikkert selv. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvis du sender den som pakke/norgespakke så får du sporingsnr, husk også postoppkrav hvis du ikke skal forhåndsbetale. Er nok du som får pengene om noe blir ødelagt... men hvis han fyren embalerer som han skal, så burde det gå fint. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Lurer på hva foreldrene mine blir å si til dette. Jeg oppga hjemadressen min og jeg er på hybeln fra man-fredag, så da er det stor sannsynlighet for at en av foreldrene min må hente pakken. Blåst bort 2000kr på et sverd, hvordan argumenterer man for at det var et godt kjøp? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Du kan si at du har hatt lyst på det lenge, at det er en invistering og at det er bedre å kjøpe samlesverd enn å bruke på dop Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Ikke for å være dust, men 2000kr er ikke mye... Men sendes den som postoppkrav erstattes det opptil 5000kr om noe skjer. Har et ganske tungt Lotr sverd selv, og den veier ikke mer enn 4-5Kg Norgespakker er forsikret opp til 10K.. http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...analforside.htm Endret 17. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå