Gå til innhold

Cerwin Vega CLCS 15s. Noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Jeg noen få spørsmål her. Jeg har akkurat fått den store 15s'en til Cerwin Vega.

Jeg har ikke koblet det til enda, da det er litt tvil om dette.

Her er spørsmålene:

1. Burde jeg ha volumet på subwooferen på maks?

2. Hva er den lille "spaken" der det står Phase på for noe? Det står også 0 grader og 180 grader.

3. Hva burde Crossover frequency være på?

4. Skal jeg bruke LFE på Line Level Input? Det andre alternativet er Left og Right.

5. Må jeg koble frontene mine til Subwooferen?

Altså. Det går to ledninger for hver front fra Recievern/forsterkern (+ og -).

Dvs. det går 4 ledninger til Subwoofern, og det går 4 ledninger ut igjen og til frontene. 2 til hver front.

Edit: Mislykka tegnforklaring.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å koble frontene til sub'en. Og volumet på sub'en stiller du inn mens du spiller for å finne rett volum i forhold til resten av anlegget.

Phase.. ja hmm.. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er om høyttalerene og sub'en nøytraliserer hverandre. Du må bare prøve å se p¨hvilken innstilling det blir best. Står den feil, så vil du nesten ikke få noe bass.

Crossover freq. må du bare prøve deg frem med. Det er bare hvor sub'en kutter de høyere frekvensene.

Sikkert noen her som kan forklare dette bedre enn meg, og det hadde hjulpet hvis du sier hva resten av anlegget består av(forsterker og høyttalere).

Lenke til kommentar

Forsterkeren er en Yamaha RX-V550 og høytalerene er av merket Acoustic Response. 12" elementer, 150W, 4ohm.

Det ene elementet er nyere enn det andre. Det er heller ikke av samme merket. Er av merket Veres Audio.

Lenke til kommentar

skal du drive cw15" med den der? da kan du bare gå å ta kvelden! for den takler værtfall ikke noen 15", pipelyder kommer det ut av den. har hatt cw12" den takler snaut det, måtte kjøpe effektforsterker! kjøpte meg yamaha mx70

hvis det er sub det var snakk om, så har vel den innebygget forsterker :S beklager så ikke det. tenkte på vanlig høyttalere jeg.

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...