Gå til innhold

USB-Piano - mest gunstig pris og kvalitet

Anbefalte innlegg

Heisann!

På lørdag har jeg bursdag og jeg har tenkt på å kjøpe et USB-Piano.

Men for å vite hvilket jeg skal velge tok jeg turen innom forumet.

Hvilket ville dere valg iforhold til pris og ytelse..?

Evt. Hvilket har dere valgt og om dere er fornøyde...

Kom med alt!

Mvh Dag-Erik G. Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke akkurat kalle det ett USB-Piano, men jeg har kjøpt meg en Edirol PCR-50 Midi Keyboard.

Dette er den nye versjonen: PCR-M50!

edriolpcr50.jpg

Er veldig fornøyd med den. Bruker det til å konrollere en tabletop synth (RedSound DarkStar) med vanlig midi ut, og til og kontrollere softsynther gjennom USB-Midi utgangen.

Ulemper: Ikke veide tangenter/Bare 49 tangenter.

Veldig fornøyd med den forøvrig, da jeg ikke trenger veide tangenter.

Edit: Kjøpte den på www.procom.no

Endret av t_k
Lenke til kommentar
Jaha, interessant *noterer i notatboka* :hmm:

Flere?

...Men hva vil du egentlig bruke den til? Har litt og si det vet du. Skal du virkelig spille skikkelig piano, eller vil du ha ett verktøy til å kontrollere Reason/softsynther eller lignende? Er lettere og anbefale om man vet bruksområdet.

Lenke til kommentar

Ja, det var litt vel dumt å ikke skrive det med en gang...

Jeg skal bruke det til å spille piano, helt vanlig...legge det på pcen...brenne det på cder. Lage bakgrunssmusikk til filmer jeg lager/slideshows o.l

Lenke til kommentar

Jeg har et Roland PC180A som er veldig bra. Det begynner å bli gammelt nå, men det finnes nok en arvtaker til det som er bedre. USB-piano er vel noe du bør se bort ifra, jeg vet ikke en gang om det finnes. MIDI er tingen, du har MIDI inngang i joystick-pluggen på lydkortet ditt..

Lenke til kommentar

Jeg har et roland/edirol pc-300 usb. Det er greit å spille på og har nok tangenter, i ekte størrelse, og har både midi og usb tilkobling. Eneste ekstra er bender og vibrato. Du kan styre instrumentvalg med litt fikling med tangenter og taster.

Helt ok å spille på og koster ikke skjorta. Men skaff deg et stødig stativ hvis du kjøper dette: det veier ikke nok til å holde et vanlig kryss-stativ stødig.

Lenke til kommentar

MIDI keyboard bruker Midi funksjonene til lydkortet til å produsere musikken. Det er 100% avhengig av en PC m/lydkort for å lage lyd.

Kvaliteten på instrumentet du spiller kommer også an på hvor god MIDI reproduksjon kortet har. De fleste eksterne kort (i alle fall Creative Audigy ol.) har støtte for software soundbanks, som lar deg oppgardere MIDI kvaliteten så lenge du har nok minne tilgjengelig

Lenke til kommentar
MIDI keyboard bruker Midi funksjonene til lydkortet til å produsere musikken. Det er 100% avhengig av en PC m/lydkort for å lage lyd.

Kvaliteten på instrumentet du spiller kommer også an på hvor god MIDI reproduksjon kortet har. De fleste eksterne kort (i alle fall Creative Audigy ol.) har støtte for software soundbanks, som lar deg oppgardere MIDI kvaliteten så lenge du har nok minne tilgjengelig

Eh. Det finnes sofware synther til det. Den crappy lyden du finner på lydkort er ikke nå og samle på, med unntak av EMU sine kort. (EMU er forresten laget av Creative, så for musikk laging, kan du vente deg ellendige ASIO drivere og ellers alt det morsomme med Creative.)

Lenke til kommentar
Det høres lettere ut med USB-Piano :hmm:

Ehhh? Jeg begynner å lure på hva du virkelig vil ha???

Forklar hva du mener med ett USB piano! Har det egne lyder?

Jeg ønsker et billig piano som kobles til pcen via USB

Jeg trenger ikke alt mulig starsj og lyder og diverse andre ting.

Enkelt og greit piano

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...