mad_arab Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg har fått øynene opp for at en liten bærbar sak kan være praktisk i forbindelse med studier, og ser nå etter en relativt billig laptop. Det som er viktig for meg er at den er lett å transportere, og har rimelig grei batterilevetid. Har allerede en fet stasjonær maskin, så laptopen skal ikke være en tung, bråkete sak som kan spille NWN i 1600x1200. Min 'ønskeliste' for minimumskrav er følgende: - Intel Cpu, 1000mhz++ (helst .13 basert, gjerne P4 om mulig) - Intel eller SIS chipset - 512mb ram (gjerne ddr) - Nvidia basert skjermkort - minst 1024x768 oppløsning - liten, lett og helst bra batteri levetid Sikter jeg veldig høyt med dette? eller er det noen som har inspill på spesifikke maskiner jeg bør se på, eller kanskje noen krav jeg kan fire på for å få ned prisen? Setter pris på all feedback :smile: Lenke til kommentar
Landoga Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 se på http://www.dell.no , kan du confe laptop`n sjøl .. veit du kan det på andre sider også, men jeg kommer ikke på url i farta .. mvh Landoga Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 hm.. For å være helt ærlig.. er ikk 512mb ram litt vel mye for en studie sak ? . Kanskje du skulle satset på en integrert grafikk brikke ellre noe fra matrox/radeon ettersom dem er bedre på 2d grafikk enn nvidia .. Bare en tanke :wink: Mye dyrere med stuff til bærbare enn stasjonære.. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 512mb fordi jeg tenker litt langsiktig.. Har selv sett at gamle PC'er får en fin boost når man putter inn mer ram, så jeg vil gjerne ha litt mer ram istedenfor +100mhz på cpu :smile: Men hvis jeg har forstått det rett, så spiller det vel ikke noen rolle at GF2 generelt har svak 2d når det er digital overføring til lcd skjermen? Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Dell kommer med en ny modell av 4100 serien sin iløpet av uken som kommer. Denne vil inneholde en p4m og ati radeon 7500 skjermkort. Vi har en 4100 maskin som vi er veldig fornøyd med. Den veier litt under 3 kg, mulighet for 2 batterier, modulær optisk enhet (gjør det lett å skifte til f.eks brenner senere), Mulighet for 1gb ram, nettverkskort, modem, mini-pci trådløst nettverkskort og meget gode 14,1" skjermer. Batterilevetiden på vår maskin er ca 4 timer hvis jeg surfer på det trådløse nettverkskortet. Et annet pluss er at den er veldig stillegående. Vent til tirsdag eller onsdag så kan du se på nettbutikken til dell. Du kan se litt informasjon på sidene til dell om maskinen nå. [ Denne Melding var redigert av: bludern på 2002-07-14 18:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå