Gå til innhold

funnet bilder av seg selv på nette.

pusur6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Link? :p

men, har ikkje du feil posta litt no?

beklager men vil ikke nevne linken.

Feilposta det har jeg sikkert. Det er jo vanskelig og finne hvor man skal poste noen ting iblandt. så har nokk problemer med det enda eg. det er no ei stund sija jeg ble medlem her men har sånne stunder at jeg glemmer overklokking.no helt av :blush::(

Lenke til kommentar

Overkill å bruke masse ressurser på å sende til abuse@dilldall når man bare kan maile kontaktperson for nettstedet og be pent om å fjerne bildet. Så gjør de nok det. Det går 10 ganger kjappere også sikkert.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Leser du emnet, så skjønner du vel det.

Funnet bilde av seg selv på nette

Med andre ord, han har funnet et bilde av seg selv på nettet. Sikkert et nærbilde.

Nja, jeg tenkte mer sånn... Fyllebilde? Et normalt bilde? En pinelig situasjon?

Dårlig forklart fra min side.

Lenke til kommentar

Hvordan har han fått tak i bildet?

Stjålet copyrighted stuff fra sida di/tatt bildet selv (isåfall; er det fyllebilde, nakenbilde, vanlig portrett, mugshot, etc. ?)/fått fra noen andre/hva som helst?

edit: Det er også vanskelig å svare på uten at du nevner nettstedets natur. Funnet det på ei personlig liten webside, eller et større opplegg? Er det kanskje lagret på en ISP's servere, eller hoster han det selv, eller?

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Men er det ikke sånn at hvis bildet er fra en offentlig plass så kan du ikke gjøre noe? :hmm:

Jo, man må uansett ha tillatelse for å publisere bilder av folk. F.eks om du går gjennom et kjøpesenter med overvåkninggskamera så kan ikke de bare legge videoen ut på nettet uten videre.

Unntaket er såkalte offentlige personer i en offentlig sammenheng. F.eks du kam fritt publisere et bilde du har tatt av kongen da han var på et offentlig oppdrag, men du har ikke lov til å poste et bilde av kongen som du har snikfotografert da han var på PUB på kvelden med mindre du får tillatelse til dette. Men om det er en som ikke er en kjent offenlig person så må du ha tillatelse uansett sammenheng.

Som eksempel kan jeg nevne at Christoffer Schau saksøkte og vant over en journalist som lå på lur og knipset bilde av han gjennom soveromsvinduet etter at han hadde vært på fylla og fått med seg "besøk" hjem fra byen en lørdagsnatt. Det skulle bare mangle at han vant saken. Makan til brudd på privatlivets fred. (PS. Det er vel ikke noen overraskelse om jeg nevner at det var det forhatte søppelbladet "Se og Hør" som ble saksøkt)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvordan har han fått tak i bildet?

Stjålet copyrighted stuff fra sida di/tatt bildet selv (isåfall; er det fyllebilde, nakenbilde, vanlig portrett, mugshot, etc. ?)/fått fra noen andre/hva som helst?

edit: Det er også vanskelig å svare på uten at du nevner nettstedets natur. Funnet det på ei personlig liten webside, eller et større opplegg? Er det kanskje lagret på en ISP's servere, eller hoster han det selv, eller?

jeg fant d på Blink oss dagbladet

Lenke til kommentar
Da kontakter man vel bare administratoren for det nettstedet og ber vedkommende om å fjerne bildene.

har prøvd. men dem sa at d va ikke demmes sak. hvist ikke jeg ba brukern sjøll om og fjerne bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...