Gå til innhold

Ny (brukt) linux server. Pris?


Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Jeg er på jakt etter en boks med rundt 500MHz CPU, 256MB RAM, 20GB HD.

 

Skal kjøre linux (apache, mysql, eggdrop, perl etc) på boksen.

 

Jeg synes prisene på slike maskiner er utrolig høye i bruktmarkedet.

Ny maskiner uten skjerm idag går jo for 3-4k

 

Hvor mye kan jeg regne med å få en slik maskin for? Bedre maskiner blir jo skrotet av forskjellige firmaer. Bedre maskiner står også og støver ned på diverse loft rundtomkring...

 

Om noen har noe slikt de vil kvitte seg med for en billig penge (i oslo området) så bare si ifra =)

Endret av thhoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik maskin burde du klare skrape sammen for rundt 500,- gjelder bare samle inn litt deler her og der.

 

harddisken blir vel det som er mest vanskelig og få tak i kan jeg tenke meg.

 

du blir sikkert litt sint nå men jeg kastet nettopp et par maskiner med ca de spesifikasjonene der.. :blush: så visst du tar deg en tur på fyllinga i tromsø finner du kanskje no! :green:

Lenke til kommentar

hehe.

 

Ble litt sint nå ja =)

 

Men det understreker ihvertfall poenget mitt. Folk kaster slike maskiner.

Derfor vil jeg ikke betale 7-800 kroner for en.

 

Noe rundt 3-500 synes jeg er greit. Skjønner at folk som har brukt mangfoldige tusen på maskinen sin synes det høres lite ut, men etter min mening er det ikke verdt noe særlig mer.

Lenke til kommentar

Trondheim er kanskje litt langt unna =)

 

Men på den andre siden, om du vil bli kvitt den(de) for slikk og ingenting, og portoen ikke er for høy, så kan det jo være en idè =)

 

Jeg har et kabinett stående hos muttern.. kanskje det kan brukes.

 

Kan jeg satse på at et p2/3 hk vil passe inn i en 3-4-5 år gammel boks?

Lenke til kommentar

snok litt rundt på bedrifter som kanskje er ute og kvitte seg med noe maskiner. evt ta en tur på fyllinga, kan plukke opp mye brukbare deler der. harddisk får du ikke da tror jeg.

 

de som legger ut de gamle pc'ne sine på bruktmarkedet r gjerne de som vil tjene penger på det. lettere og gjøre en god deal hos folk som bare har den liggende hjemme uten og tenke over at den er verdt noe.

Lenke til kommentar

Ta en tur til bedrifter eller skoler i nærområdet og spør om de har noen til overs. Skolen min har nettopp invistert i ny maskinpark og jeg lurer fælt på hvor de gamle maskinene har blitt av.

Jeg har også jobbet på Norsk Hydro, der slenger det 19"'ere rundtom på alle kanter. De har også svææære lagre av nye og gamle PC'er.

 

(men ikke si at jeg har sagt det. *hysj*)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...