tl983085 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har problemer med å få et Topcom Xplorer 871 BT bredbåndsmodem fra Telenor til å fungere sammen med et Cnet Wireless Router CWR-854. Når jeg kobler disse to sammen, kommer jeg meg ikke inne på menyene til Cnet Routeren. Får ikke nettverkskobling mot den i det hele tatt. Jeg har fulgt oppskriften på www.online.no for å gjøre om Topcom routeren til et modem. Dersom jeg kobler opp Cnet routeren med et Netopia modem fra NGT, kommer jeg inn på Cnet Routeren uten noen problemer. Har sittet å prøvd forskjellige ting i hele dag, men jeg får det ikke til å funke. Er det noen som kan hjelpe meg litt Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Kan virke som du har en IP-adressekonflikt. Prøv å endre IP-adressen du kobler deg til Cnet'en, uten at den er koblet til ADSL-modemet. Lenke til kommentar
tl983085 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Takk for tipset! Skal prøve det. Lenke til kommentar
tl983085 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 ...burde jeg ikke ha kommet meg inn på cnet routeren dersom jeg bare koblet meg til denne? PC'en var satt til å hente IP-adresse automatisk. Jeg hadde ikke noen problemer med å koble meg til modemet. Bruker jeg en annen laptop, kommer jeg inn på Cnet routeren uten problemer... Kan der fremdeles være ip-adressene på Cnet routeren som roter til ting? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Du, kan hende dette er helt på jordet.. Men bare gå i cmd og skriv : ipconfig /release ipconfig /renew Exit og prøv etter det! Hadde no topcom problemer en gang i tiden jeg å, men ikke helt det sammen.. uansett; det funka etter /renew Lenke til kommentar
tl983085 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 takk for tipset, skal prøve dette. Flere tips mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå