Arntfinn Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 heisann :wink: husker ikke helt hva som skjedde, men en dag, så skulle jeg starte linux med oppstartsdisketten som jeg lagde under installasjonen (mandrake 8.2). det fikk jeg ikke gjort da kernelen fikk panikk haha :wink: anyway, så funka det å starte med lilo, så jeg lurer på hva som var feil med oppstartsdisketten Lenke til kommentar
druid Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 kanskje den har vært i nærheten av en magnet eller no skjekk om den er skadet (bad sectors, etc) Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 jeg aner ikke hvor den er akkurat nå, og jeg har heller ikke diskettstasjon, så jeg får ikke testa den. (kjører med en hjemmesnekkra koffert, så jeg har ikke nok plass.) tror ikke det har vært noen magnet i nærheten a den heller. får vel rote fram en annen diskett og lage en ny da :smile: Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 det er en stund siden, så jeg husker bare at det stod boot:, og jeg skrev linux, og trykka på enter. så begynten og boote, og kernel panicen kom etter en init av et slag. mer husker jeg ikke. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Heisann! Dette har skjedd meg meg også, Kernel Panic altså.Har en Mac med OS X For litt siden var jeg på internett og hørte på musikk. Plutselig begynte Itunes å hakke, internettilkoblingen ble brutt og jeg fik endel tekst over skjermens øvre del.Jeg gjengir noe av den: «Panic(cpu0) stack_alloc:no space left for stack maps backtrace- (derretter en masse tall og bokstaver) Kernel version: Darwin kernel Version 1.4: Sun Sep 9 15:39:59 PDT 2001; root:xnu/xnu - 201.obj~1/RELEASE_PPC Debugger(panic) Waiting for remote connection.» Jeg tok omstart på maskinen, og det opprinnelige blå bakgrunnsbildet kom til syne, ikke det jeg har valgt selv. (?) Vet noen hva dette kan være? Virus? Hva burde jeg gjøre med problemet? Bare gi blaffen i hele greia, eller skal jeg sende den til reprasjon(kanskje litt dramatisk). (Fikk god hjepl av NickFalk. Han mente at jeg skulle formatere harddisken I en liten og en stor partisjon oog legge inn OS 9 på den lille og OS X på den store.) Er meget takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå