acon Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hei... flashet biosen til min 1557GLS idag, men nå starter ikke maskinen lengre... bare et blått lys om lyser (det som indikerer at maskinen er på)... Hva gjør jeg nå??? All hjelp mottas med takk EDIT: Skriveleif Endret 16. mai 2005 av acon Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Åpne opp pc-en og restart biosen ved å ha ute det lille batteriet i ett minutt eller to. Lenke til kommentar
acon Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Men får jeg tilbake den opprinnelige biosen da?.. Lenke til kommentar
acon Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Begynner å lure på om det ikke bare er skjermen som er vekke... da jeg hørte windows påloggingslyden når jeg skrudde opp volumet Tror jeg kobler til en ekstern skjerm og prøver... men hvilke bios burde jeg ha tatt?? Min pc: CL1557 1,7gHz Dothan 1024mbram Radeon 9700 128mb Jeg flashet min med den som heter R01-A1L Beta Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 På serieporten eller ein av dei andre portane som stikker ut bak er dei eit klistremerke.(merke er på innsida) Der står eit serienummer og nummer på kortet ditt. Utifrå det laster du ned bios frå produsenten si heimeside. Trur det ikkje hjelper å resette bios med å ta ut batteriet. Det einaste du gjer då er å sette instillingae til default. Du kan lesa dissa guidane her: Bios guiden flash guiden Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 btw, du burde være VELDIG forsiktig med å flashe med en BETA bios.. (beta = test\uferdig versjon) (uferdig versjon= ustabil) (ustabil = ikke bra) Musa Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Men får jeg tilbake den opprinnelige biosen da?. Yep. Nei, det er feil. ved å ta ut batteriet resetter du bare cmos innstillingene. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 hei, takk til sistemann, det var det jeg også trodde.. dersom du har "ødelagt" biosen så er det mulig og bytte biosbrikken på endel hovedkort... musa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå