Gå til innhold

2 mobiler, samme nummer? Mulig?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet virker kanskje dumt men jeg spør nå alikevel,

Er det mulig å ha 2 mobiltelefoner med samme nummer?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg er interessert i og ha en mobil til arbeid og en

som hjemme telefon etter som jeg jobber på en fabrikk med ganske hardt arbeidsmiljø (les: mobiler tåler ikke mye dritt).

Jeg er lite lysten på å måtte rengjøre all-round mobilen hver dag...

 

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan fungerer det i praksis?

Jeg hadde tvillingsim for noen år siden. Brukte nokia 9110 og 8210.

Funker på følgende måte. Du har 2 simkort (1 "hovedkort" og et tvillingkort). Når noen ringer til deg vil det først ringe på den med hovedkortet og etter noen sekunder ringer det på den andre. Det er ikke noe krav at telefon nr 1 eller to er på eller skrudd av.

 

Viktig: Du har to telefonnummer. Dette er pga meldinger som blir sendt til deg. De blir bare sendt på 1 telefon *. Dette er upraktisk og det var derfor jeg etterhvert kvittet meg med tvillingabonementet.

 

Kan men bruke begge telefonene samtidig? eller må den ene være skrudd av?

Til å skrive meldinger; Ja.

Til å ringe med: Husker ikke...

 

EDIT: * Dette kan være forbedret i etterkant

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
hvordan fungerer det i praksis?

Jeg hadde tvillingsim for noen år siden. Brukte nokia 9110 og 8210.

Funker på følgende måte. Du har 2 simkort (1 "hovedkort" og et tvillingkort). Når noen ringer til deg vil det først ringe på den med hovedkortet og etter noen sekunder ringer det på den andre. Det er ikke noe krav at telefon nr 1 eller to er på eller skrudd av.

 

Viktig: Du har to telefonnummer. Dette er pga meldinger som blir sendt til deg. De blir bare sendt på 1 telefon *. Dette er upraktisk og det var derfor jeg etterhvert kvittet meg med tvillingabonementet.

 

Kan men bruke begge telefonene samtidig? eller må den ene være skrudd av?

Til å skrive meldinger; Ja.

Til å ringe med: Husker ikke...

 

EDIT: * Dette kan være forbedret i etterkant

Alt er endret nå.

 

Heter ikke tvilling-SIM lenger, men trilling-SIM.

 

Meldinger blir sendt til begge tlf'ene. Du har ett nummer.

 

Fungerer helt topp.

Lenke til kommentar
Alt er endret nå.

 

Heter ikke tvilling-SIM lenger, men trilling-SIM.

 

Meldinger blir sendt til begge tlf'ene. Du har ett nummer.

 

Fungerer helt topp.

Er dette snakk om NetCom da?

 

Med Telenor sine abonnenter får man fortsatt melding til kun én av telefonene.

 

Og Telenor tilbyr vel ikke tvilling-SIM?

 

EDIT: trilling-SIM mener jeg :p

Lenke til kommentar

Trilling-sim er praktisk, men det koster 75 kr i måneden. Dette kommer vel utenom månedsprisen for selve abonnementet. Her er forresten NetComs info:

 

"NetCom TrillingSim - inntil tre mobiler på ett abonnement

Har du behov for flere mobiler vil du ha stor nytt av TrillingSim. Du kan ha 3 SIM-kort tilknyttet ditt abonnement, et hoved SIM-kort og inntil 2 SIM-kort i tillegg. Tjenesten er spesielt egnet for deg som for eksempel bruker en PDA på jobben, har en fastmontert mobiltelefon i bilen og en liten mobiltelefon til fritidsbruk.

TrillingSim er enkelt å benytte og det blir lettere å nå deg. Ved innkommende anrop ringer det på alle telefonene samtidig. Uavhengig av hvilken mobil du ringer fra, vil ditt hovedtelefon-nummer vises hos mottakeren.

Priser

Tilknytning: kr 50,- per SIM-kort

Månedsavgift: kr 25,- per SIM-kort

Tjenesten er ikke tilgjengelig for Kontant eller YoungTalk-kunder. "

 

Link her: https://netcom.no/tjenester/fleretjenester/trillingsim.html

Lenke til kommentar
Trilling-sim er praktisk, men det koster 75 kr i måneden. Dette kommer vel utenom månedsprisen for selve abonnementet. Her er forresten NetComs info:

 

"NetCom TrillingSim - inntil tre mobiler på ett abonnement

Har du behov for flere mobiler vil du ha stor nytt av TrillingSim. Du kan ha 3 SIM-kort tilknyttet ditt abonnement, et hoved SIM-kort og inntil 2 SIM-kort i tillegg. Tjenesten er spesielt egnet for deg som for eksempel bruker en PDA på jobben, har en fastmontert mobiltelefon i bilen og en liten mobiltelefon til fritidsbruk.

TrillingSim er enkelt å benytte og det blir lettere å nå deg. Ved innkommende anrop ringer det på alle telefonene samtidig. Uavhengig av hvilken mobil du ringer fra, vil ditt hovedtelefon-nummer vises hos mottakeren.

Priser

Tilknytning: kr 50,- per SIM-kort

Månedsavgift: kr 25,- per SIM-kort

Tjenesten er ikke tilgjengelig for Kontant eller YoungTalk-kunder. "

 

Link her: https://netcom.no/tjenester/fleretjenester/trillingsim.html

koster ikke 75 om du bare skal ha to SIMkort.

 

Om du sender sms fra kort nr 2 kommer ikke hovednummeret opp enn så lenge. Dette blir fikset innen kort tid.

Lenke til kommentar

+ at du går glipp av tråløsbedrift og samtale venter. Hvis du har på telefon 2 eller 3 og ikke hovedtelefonen så kommer det en merkelig ringelyd hos de som prøver å ringe slik at mange velger å legge på. Husk også at forsikringen bare gjelder hovedsimen slik at du passer på at det står i "riktig" telefon.

Lenke til kommentar

Telenor Tvilling: Ringer samtidig på begge simkort. I prinsippet får man 2 mobilnummer. F.eks. må man sende sms til tvilling-nummer hvis det er denne som man er å nå på.

 

Netcom Tvilling: Ringer på den mobilen som sist ble slått på. Må derfor slå av den mobilen som man ikke ønsker å bruke. Har ett mobilnummer.

 

Egentlig er ikke noen av tjenestene optimale. Skulle hatt en tjeneste der man hadde et mobilnummer, slapp å slå av mobiler og sms ble sendt til begge telefonene. Dette er ihvertfall min mening... ;)

Lenke til kommentar
Telenor Tvilling: Ringer samtidig på begge simkort. I prinsippet får man 2 mobilnummer. F.eks. må man sende sms til tvilling-nummer hvis det er denne som man er å nå på.

 

Netcom Tvilling: Ringer på den mobilen som sist ble slått på. Må derfor slå av den mobilen som man ikke ønsker å bruke. Har ett mobilnummer.

 

Egentlig er ikke noen av tjenestene optimale. Skulle hatt en tjeneste der man hadde et mobilnummer, slapp å slå av mobiler og sms ble sendt til begge telefonene. Dette er ihvertfall min mening... ;)

Kanskje du bør oppdater kunnskapsnivået ditt litt før du skriver.

 

Netcom Tvilling er erstattet med netcom Trilling (kan velge mellom to eller tre SIM-kort)

 

Meldinger kommer på begge (kan velge å bare få på ett), det ringer på begge uansett. Når man ringer på kort 2 står det hovednr, når man sender sms kommer det et annet nr, men dette endres i disse dager.

 

Så Netcom trilling blir temmelig optimalt, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...