pr0stuen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Etter konfirmasjon nå har jeg tenkt å kjøpe meg en ny pc!!! ER ikke helt sikker på om jeg skal ha en Shuttel eller Vanlig enda.. ER jo kjempe kjekt med shuttel.. Ting jeg har fra før: !200gb harddisk! !RazerDiamondback! !Tastatur! !Anlegg! !Skjerm! Sett gjerne opp en Pce som er Shuttel og Miditower (vanlig) Har ca 10.000kr jeg vil bruke:) Er dette et bra oppsett? Kabinett-- Shuttle SN25P barebone PC socket 939 Nforce4/PCIe/Lan/S-ATA/LYD/350W Silent/ http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6241 RAM-- Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL CPU-- AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4894 Skjermkort-- PowerColor Radeon X850PRO 256MB PCIe Vivo, DVI, HDTV, GDDR3, retail http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5871 Pris: 10939 Kom tilbake med komentarer Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 joda shuttle er kjempekjekt visst du liker betale mye for lite ytelse, dårlig oppgraderingsmuligheter, samt mer varme og støyproblemer. her har du et oppsett til samme pris, så kan du jo se selv hvor mye mer du får for penga: Kraftig spill pc: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte (Venice) MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3 PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm, SATA, Special Edition, 24/20pin Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning) Totalt: 10923,- www.komplett.no btw, dvd brenner e.l har du fra før av eller? Lenke til kommentar
pr0stuen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 nei, har ikke dvd brenner!! Er det smart å ha? Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 er smart og ha noe hvertfall, enten dvd spiller eller dvd brenner. får god dvd brenner for 450,- på komplett. nec 3520a Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 fint md dvd brenner så kan du brenne ut dvd plater og samtidig ha mulighet for å se dvd filmer på maskinen din uten å ha 2 ide enheter. (en cd brenner og en DVD-leser). En dvd brenner gjør alt: Brenne cd, brenne dvd, lese dvd plater osv. Det som vil bråke mest i en shuttle er skjermkortet du evt putter inn. Er sånn i min boks. (sb83G5) Trenger du ikke å flytte maskinen rundt om kring, eller har god plass ser jeg egentlig ingen grunn til å kjøpe en barebone. Et fint lite miditower gir deg mer muligheter til morro som vannkjøling og sånn. Feks jeg blir smågal av skjermkortviften i min shuttle box, men pga plassproblemer kan jeg ikke sette på en stillegående zalman-kjøler uten å lage hull i kabinettet. Dette siden zalmanviften tar opp 2 kortplasser. Dessuten med et vanlig midi-tower kan du beholde kabinettet ved neste oppgradering, bare skifte HK og delene inni. Barebone er mer bruk og kast. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 joda shuttle er kjempekjekt visst du liker betale mye for lite ytelse, dårlig oppgraderingsmuligheter, samt mer varme og støyproblemer. Lite ytelse og dårlig oppgraderingsmuligheter. Nåpr det gjelder ytelse så er det jo ikke så allverden det er snakk om med mindre man er hardcore da. Oppgraderings muligheter, hvis man ikke skall inn med ørten HD'er og DVD brenner osv, så er det ikke noe galt med en Shuttle. Jeg har brukt Shuttle i 3år og har ikke noe problem med oppgradering av den, men det er klart at hvis du spør meg om å sette inn 3 PCI kort så er det problematisk, det skal jeg være enig i, men så lenge jeg klarer meg fint med det som er innebygd så går det fint det som er. MvH Frank Jarle Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Lite ytelse og dårlig oppgraderingsmuligheter. Nåpr det gjelder ytelse så er det jo ikke så allverden det er snakk om med mindre man er hardcore da. Oppgraderings muligheter, hvis man ikke skall inn med ørten HD'er og DVD brenner osv, så er det ikke noe galt med en Shuttle. Jeg har brukt Shuttle i 3år og har ikke noe problem med oppgradering av den, men det er klart at hvis du spør meg om å sette inn 3 PCI kort så er det problematisk, det skal jeg være enig i, men så lenge jeg klarer meg fint med det som er innebygd så går det fint det som er. MvH Frank Jarle ytelse pr krone tenker jeg, ettersom det er dyrere for en shuttle i forhold til kabinett, psu og hovedkort separat så blir det mindre penger til overs til andre ting, f.eks prosessor og minne osv. når jeg snakker om dårlige oppgraderingsmuligheter mener jeg at man ikke har mulighet til og bytte hovedkort f.eks, samt at man får dårlig plass til harddisker o.l etterhvert. det kjekke med en pc er jo at når den begynner bli foreldet etter en 2-3år så kan man bare kjøpe nytt hovedkort, prosessor og kanskje litt minne og skjermkort så sitter man på en så godt som splitter nye maskin. med en shuttle er man nødt og bytte ut hele greia. oså er jeg veldig kresen på støynivå så ikke så stor fan av shuttle. men de er jo små og søte hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå