raastad Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) jeg har et Asus NF7-S v2.0 hoved kort.. når jeg starter pc'n.. loades skjermbildet og så skrur den seg av :S noen som vet hva grunnen til dette er? har et aopen aeous 6600GT skjermkort og et 300W PSU og AMD XP2400+ vet ikke hva mer jeg kan skrive.. Endret 16. mai 2005 av raastad Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 loades skjermbildet? Hva mener du? Mener du at du ser logoen til BIOSen og så blir alt sort? Lenke til kommentar
raastad Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 jupp.. allså.. mener ar skjermbildett så vidt rekker å komme fram... lyser bare no rødt på hovedkortet hele tida,,... Lenke til kommentar
raastad Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 testa den i dag med en annen vifte.. da greide den å kjøre i 4 sekunder istedet for 3 sekunder fra jeg skrudde pc'n på til den skrudde seg av.. testa og uten cpu.. da funka det fint.. ingenting skrudde seg av.. kan det ha noe å si at jeg ikke har bra nokk kjøling? (testa bare med no drit fra ja.. kjempegammalt:P) eller er d noe med cpu'n? :S takker for svar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Tror nok PSU er for svak, ja .. hvor mange ampere på 12V'en Lenke til kommentar
raastad Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Tror nok PSU er for svak, ja .. hvor mange ampere på 12V'en +12v 12A -12v 0.8A men den funker fett på en annen pc.. og.. kjører den pc'n med bare skjermkort, en dårlig vifte og diskett stasjon akkurat nå.. en hvær PSU skal vell mekke det.. skal uansett bestille nytt men... Lenke til kommentar
amarios Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 geforce 6600gt krever en del strøm, bør ha minst 17A på 12v railen. har du husket å sette i molex kontakten i skjermkortet? hvis du har brukt alt for dårlig vifte kan du kanskje ha svidd cpu'en Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Er litt usikker på hva din CPU bruker (watt), men dersom du klokker den bruker du nok en del av de 12Amperene på 12V bare der.... En AMD64 kan fort stå for 10A på 12V'en og vel så det.... .. er ikke mye igjen til skjermkort via molex samt HDD og optiske drev da... Lenke til kommentar
raastad Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 fant feilen... var pga overvarming av cpu'n.. satt sammen no hjemmemekk nå.. holder seg på ca 40 grader... skal kjøpe no bra saker snart... men takk for hjelpen alikevell folkens =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå