Gå til innhold

Minne vil ikke kjøre på 400Mhz

tness

Anbefalte innlegg

Har følgende HK

Abit NF7-S V.2.0

med en Duron 1800

og dette minnet

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452

Crucial 3200 512 brikke

Problemet begynte da jeg skulle flashe BIOS, til den nyeste versjon, Maskina ville da bare boote hvis FSB var satt til 100 på CPU,

satt den opp til 133, da ville den ikke Boote med gjeldende RAM hastighet, flasha tilbake BIOS til den ver jeg hadde, problemet var enda der.

Så nå klarer jeg å kjøre maks 354 mhz på RAM'en, er brikka ødelagt? burde jeg retunere minnet til komplett?

Har i tillegg prøvd alle minne slottene, men det samme skjer, maskina lager lange beeep lyder hvis minnet står på 400Mhz, og FSB på 266.

Jeg klarer å starte hvis FSB står på 200 og minnet på 400mhz, så det virker jo som at RAM fungerer? CPU har ikke vært overklokka.

Endret av tness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen vil altså ikke boote om RAM kjøres asynkront med FSB?

Hvorfor ikke bare kjøre synkront med FSB på enten 133 MHz (stock hastighet) eller 200 MHz (hvis du CPU'en får det til)? Du tjener utrolig lite på å kjøre RAM'en raskere enn FSB.

Lenke til kommentar

Lot maskina være avslått en stund, og så bytta jeg slot for brikken, da boota maskina som normalt, hvis jeg lar minnet gå like kjapt som CPU, da er det jo det samme som 2100 RAM, noe må jeg da jo tjene på å la minnet gå på maks guffe, har dessuten tatt noen tester, sisoft, og everest, og det er forskjell på ytelse.

Og få CPU til å gå på 200Fsb, er vel en liten umulighet.

Endret av tness
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...