NewModelArmy Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Heisann. Har kjøpt meg en ny brukt bærbar PC, som har et skjermkort av typen Radeon mobility 9700. Men jeg får det ikke til å fungere i det heletatt. Her er problemene: Jeg kan ikke bruke mer enn 16bits farger. Ved 32bits blir fargene stripete og kornete. Og bilder blir litt blasse Videoer har noen områder med dårlig oppløsning. Men dette har av en eller annen grunn blitt litt bedre etterhvert. Spill fungerer ikke som de skal. Noen spill fungerer sånn omtrent. Men ting som f.eks. bygninger og objekter blir skallete, og på en måte igjennomsiktig. samtidig som de flimrer og blafrer. Hmm.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre. Andre spill har store striper loddrett langs skjermen, og noen andre spill er helt ubrukelige. Særlig Brothers in arms og Mafia fyller den siste kategorien. Og ofte forsvinner musa. Windowslogoen har også litt problemer, den har noen striper med dårlig oppløsning på en måte. Ikke så lett å forklare. PC'n har widescreen og var ny rundt juletider. Antar at dette er driverproblemer, ble anbefalt å skifte til omegadriver, prøvde det, men da klikka skjermen fulstendig. Bildet ble borte, og måtte inn i sikkerhetsmodus for å få avinstalert det igjen. Håper noen har noen tips og råd. Kjedelig å ha en ny PC som ikke kan brukes til en dritt. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 prøv å last ned siste omega driveren.. http://www.omegadrivers.net/ Musa om ikke dette løser problemet, så vil jeg tippe det er defekt... Lenke til kommentar
lsu Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Produsenten av maskinen din legger ut radeon mobility drivere på hjemmesiden sin. Lenke til kommentar
underground Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Kan du gi oss fulle spesifikasjoner på maskinen din?. Maskin produsent osv osv. Endret 16. mai 2005 av underground Lenke til kommentar
NewModelArmy Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Ja det kan jeg. Beklager at det tok litt tid. Det er en: Clevo D47V 3,2Ghz med følgende specs: 17" Widescreen 3.20GHz Hyper threading prosessor 800Mhz FSB & Dual DDR Minne 4x DVD brenner 128 mb ATI RADEON Mobility 9700 skjermkort 1024MB RAM Innebygget 4x høytallere 60GB Harddisk (7200RPM) 6in1 Kort leser 2 x USB2.0, 1 x PCMCIA (1xType 2) Firewire (IEEE 1394) IrDA (Fast Ir), TV-out Trådløst nettverk Internt 10/100/1000 nettverk Internt 56k modem/fax Håper det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå