jonkeju Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei, skal ha meg en ny pc til ca 15 000. Har sett på tundras 1559 toppmodell. Lurte på om dette er modellen og kjøpe, må ha meget god ytelse, kunne overleve noen timer i lesesalen og være mulig å skrive på uten å dø av frustrasjon. tundra finner i farten ikke lenger aopen sin pc, hvor selger de billigst 1559 modeller. har bare sett på psdata. Noen som har noen gode forslag til pc foruten denne modellen? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Så vidt jeg har sett er det mye billigere å bygge den selv. Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Heisann! Slik jeg ser det, blir valget for meg enten Asus z71v eller 1559. Prismessig ligger de på ca. likt nivå, men Asus sin maskin har litt bedre skjerm og skal etter ryktene være en smule mer solid. Problemet med Asus sin maskin er at du per idag må kjøpe denne over nettet fra utlandet; og at du da må gjøre et par modifikasjoner for å få norsk tastatur. Har lagt merke til at det er flere som skriver at det er billigere å bygge en 1559 enn å kjøpe en ferdigbygd fra f.eks PSdata(noe som virker helt logisk egentlig); men problemet her er vel å finne tilsvarende deler fra samme nettbutikk(eller så forsvinner det du sparer opp i porto o.l). Har spurt om dette før på forumet, men fikk vel egentlig ganske laber tilbakemelding på "bygg-1559-selv" posten..hehe Har forresten sett PSdata nå tilbyr 1559 i sin PC-bygger-tjeneste. Men her har du kun mulighet til å bruke den "eldre" Dothan cpuen med 400fsb HW-Forum: Asus Z71V HW-Forum: Bygge egen 1559 Lenke til kommentar
jonkeju Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Ifølge mange her kan man ta kontakt med psdata for å gjøre litt endringer i standard oppsettet til 1559, der du får med den nye sonoma plattformen. Har sendt dem mail ang om de kan bytte til 60 gb hd 7200 rpm, og ikke minst bytte vekk dvd 8x i noe annet. trenger ikke en dvd brenner, trenger derimot en rask cd brenner og avleser:) suger at på pc byggern får du med dothan, samt det blir dyrere:) Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Ifølge mange her kan man ta kontakt med psdata for å gjøre litt endringer i standard oppsettet til 1559, der du får med den nye sonoma plattformen. Har sendt dem mail ang om de kan bytte til 60 gb hd 7200 rpm, og ikke minst bytte vekk dvd 8x i noe annet. trenger ikke en dvd brenner, trenger derimot en rask cd brenner og avleser:) suger at på pc byggern får du med dothan, samt det blir dyrere:) Det går nok helt sikkert greit, om dem er intressert i å selge pc-er i det hele tatt. Hva mener du med "suger at på pc byggern får du med dothan"? Lenke til kommentar
jonkeju Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 at man ikke har valgfrihet til å velge sonoma eller dothan når det er sonoma på den ferdig oppsatte 1559...... er ikke sonoma hakket smartere å satse på? Lenke til kommentar
Charli Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 at man ikke har valgfrihet til å velge sonoma eller dothan når det er sonoma på den ferdig oppsatte 1559...... er ikke sonoma hakket smartere å satse på? Hvis jeg har forstått det riktig er sonoma navnet på hele plattformen og ikke på prossessoren. Bruker vel fortsatt en dothan prossessor, men bare med 533mhz bus Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Er du helt sikker på det du? Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Må spørre, hvorfor lager du 2 poster om samme data? Lag heller en underpost i den andre topicen din eller bruk rediger Lenke til kommentar
jonkeju Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 fordi responsen var grusom, og fant at overskriften var hårreisende. Beklager hvis dette støtet deg. Funnet at far ikke spytter inn før neste år når studiene begynner for fulgt, så venter til sonoma plattformen er ute av bildet, og tablet pc er tingen for alle som vil prate til pcen:) når det gjelder sonoma pc forøvrig, fullt klar over at dette bare er plattformen, men på pc byggern går det heller ei ann å velge ddr2 ram som støtter 500 fsb, så hysj. Tundra 1559 er per dags dato best til 16000:) etter hvordan jeg ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå