Gå til innhold

Jeg er Israel.

Anbefalte innlegg

Dere som sier begynner å fjåse med at duden som legger in det første inlegget er hjernevaska, poengter pungt for pungt nedover og motbevis det. Dere klarer ikke det. Faktummet er at israel har en krigsforbryter som leder. 2000 palestineres liv har han på samvittigheten fra sabra og shatilla.

Jeg støtter ikke på noen måte selvmordsbombere, men jeg kan forstå det. Israel for tilsendt 30milliarder dollar hvert år fra USA. I tilleg til store mengder millitært utstyr. Palestinerene brøvde å få inn en båt med våpen og det ble store oppslag. Har ikke palestinerene like mye rett til våpen som israelerene?

Israel sir at palestinske selvstyre myndigheter ikke gjør nok for å stanse terroristene, dagen før har de bombet og drept halvparten av politimennene og ødelagt alle politistasjonene i en by. Hvor er logikken?

Motbevis at usa ikke er styrt av israel? Faktummet er at halve senatet er jødisk, alle store bankeiere er jødisk. Motbevis at amerikanske tv kanaler ikke er under jødisk inflytelse. Se på Fox News en dag, helt sykt pro jødisk.

Palestinere har blitt systematisk undertrykkt i snart 50år. Jeg har selv snakket med personer som har vert i libanon på fredsbevarende styrker. De er sjokkert over israels framferd.

Her bryter israel enda en menneskerett. Alle flyktninger har ifølge FN rett til å vende hjem. Flere millioner palestinere får fortsatt ikke vende hjem.

Nok et eksempel på at israel ikke hører på noen.

I Yoguslavia var verden sjokkert over serberenes framferd og deres nedslaktning av sivile og undertrykkingen av befolkningen. Verdensamfunnet reageret og bombet serberene tilbake til steinalderen.

Israel undertrykker et folk så til de grader og har også utført massakere, men hvis verdensamfunnet bare kommentere det litt, så blir man stemplet som nazister og quislinger. (Har friskt i minne en sak for litt siden hvor norge var kritisk og en eller annen israelsk politiker svarte med å si at de ikke hører på noe fra Quislingland. det sier vel sitt)

Nå skal det sies at der finnes en god del muslimsk fundmentalisme som ikke hører hjemme noensteds og dette er nok en av grunnen til at det alldri blir fred i midtøsten.

Noe som også irriterer meg grønn er norske kristne som febrilsk støtter israel i allt de foretar seg. Det er rett og slett komplett umulig å diskutere saklig med slike mennesker. Deres syn går hele tiden gjennom bibelen og ifølge bibelen er jo som kjennt jødene guds utvalgte folk og de har rett å fordrive å drepe alle andre folkeslag.

Bibelen ja, nå er vi over på et annet menneske skapt onde som jeg føler jeg må si litt om.

Dere som snakker om hjernevasking bør ta en titt på prosessen som har ført til at godt noen milliarder er kristne. Hvorfor ble folk kristne? Fordi de gjerne hadde valget med å bli huggd hode av eller la seg kristne. Bibelen er dessuten proppfull av feil, så for en tid siden en dokumentar på discovery "The true jesus christ" den tok for seg mange vesentlige punkter hvor bibelen har blitt pyntet på, ting de hadde utelatt og fortelle osv.

"FUCK THE MIDDLE EAST, THERE'S TOO MANY PROBLEMS!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er enig med patriot. det finnes så mange innflytelsesrike jøder i USA at de mer eller mindre kontrollerer isreal-politikken deres. for det om noen undertrykte palestinere sprenger en buss i et desperat skrik om hjelp. så gir ikke det israel rett til å forfølge et folk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-14 11:34, LamerX skrev:

Jeg er israel

av Basim Ghozlan

Jeg er Israel - Jeg kom til et land uten folk for å opprette en stat for et folk uten land. Folk som "tilfeldigvis" bodde her (i Palestina) fikk klar beskjed om at de ikke lenger hadde rett til å være her. Mine krigsherrer fortalte dem at de enten måtte forlate hjemmene sine eller dø! Jeg jevnet 480 landsbyer med jorda og droppet deres historie for godt.

Jeg er Israel - Mange av mine krigsherrer var meget flinke til å massakrere sivile mennesker, som senere belønnet jeg med å ansette som statsministere den ene etter den andre. Menachem Begin og Sharon er bare eksempler.

Jeg er Israel - I 1948 utførte jeg en omfattende etnisk rensing med å jage bort de fleste av dem som hadde bodd her i tusenvis av år. Jeg byttet dem med jøder fra Europa og fra alle andre verdens kanter. Alle jøder i verden ble velkommen til meg for å nyte alle typer rettigheter, mens dem som jeg jaget bort kan bare drømme om å reise tilbake igjen.

Jeg er Israel - som har full kontroll over USA og hele den amerikanske administrasjonen. Det er jeg som i praksis styrer landet. Alle vedtak som blir vedtatt i USA er først og fremst ment til å tjene meg og mine egne interesser. Jeg har, lenge nok, brukt USA som en vaktbesje og melkeku. USA er nå blitt en meget god og lydig vakthund for meg. Alle veto jeg trenger er klare på null komma null. Penger og våpen kan jeg få når jeg vil uten grenser.

Jeg kontroller også de amerikanske media. Det er nesten ingen nyheter som slippes ut der uten at jeg gir grønt lys til det. Både CNN, New York Times og mange andre er under min kontroll.

Jeg er Israel - som ble opprettet og drevet med terror og vold fra begynnelsen. Jeg er klar over at det eneste som redder meg fra rettferdighet er å drive terror og tortur mot alle som løfter en finger i ansiktet mitt. Men jeg blir frustrert når de dumme europeere ber meg om å vise litt respekt for de sivile. Vet de ikke at alle palestinere er våre fiender og at de må forlate vårt hellige land før de blir henrettet?

Jeg er Israel - Det var meg som likviderte Ahmed Bouchiki i Lillehammer juli 1973. Jeg trodde han var palestiner. Jeg kan også fortelle at jeg ikke ble kalt for terroriststat etter denne hendelsen selv om jeg dessverre ble avslørt. En liknende hendelse skjedde da jeg forsøkte å likvidere Khalid Mishal i Amman for noen år siden. Jeg brukte faktisk kjemiske stoffer, som er strengt forbudt i følge FN. Jeg ble dessverre også denne gangen avslørt.

Jeg er Israel - som en gang lurte verdenssamfunnet med å undertegne det såkalt Oslo-avtale. De trodde at jeg var seriøs og at jeg skulle gi noen rettigheter til våre fiender. Aldri i livet! Jeg brukte tiden bare for å forhandle og forhandle og forhandle. Da tiden ble moden så angrep jeg alt palestinerne hadde bygget opp og jevnet det med jorda. Det er slik må alle smarte okkupanter oppføre seg.

Jeg er Israel - et meget lite land, men ikke vær redd for meg. Jeg får så mange milliarder kroner hvert år av USA i form av økonomisk støtte. Pengene brukes, i hoved sak, til militære investeringer. Jeg får også Apatche, F16 og alt annet jeg skulle ønske av krigsmaskiner. Jeg er med andre ord ikke et land, men et amerikansk våpenlager. Alle fiendene mine til sammen eier bare mindre enn halvparten av det jeg har av stridsvogner og krigsmaskiner. Takket være USA som, hele tiden, blåser liv i meg slik at jeg kan fortsette okkupasjonen.

Jeg "Basim Ghozlan" er ett lite menneske som låser meg fast i begreper og ord for og skape skyldnere ,

ja jeg kan ikke la være da jeg selv er født i en kultur og ett "rom" med sterke "murer" som har låst fast mitt begrepsapparat og min lille forståelse slik att slike som meg er med på og hjelpe alle de andre "apekattene" som lever på ett arkaisk plan til og fortsette og krige og drepe hverandre.

slik er jeg og jeg vil ikke se når herren sier:

jeg kommer ikke i alle "murene" og "rommene"

men som lynet går fra øst til vest

>

[ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-08-21 08:40 ]

Lenke til kommentar

Motbevis at usa ikke er styrt av israel? Faktummet er at halve senatet er jødisk, alle store bankeiere er jødisk. Motbevis at amerikanske tv kanaler ikke er under jødisk inflytelse. Se på Fox News en dag, helt sykt pro jødisk.

Dhu, at de er jødiske betyr jo ikke at de ikke er amerikanere.. Det å blande tros retning og et land er helt på jordet... Dessuten ville ikke det også bety at vi i norge er styrt av israel, det er jo mange kristene som er pro ISRAEL (tviler på at dem er pro jødiske ihverfall :).

Lenke til kommentar

Godt skrevet og ubehagelig innlegg, har selv sett hvordan herrefolket tar seg til rette der nede.

At en person er jøde betyr ikke at vekommende er sionist - men sjansen er forsvinnende liten for at han ikke er det. Det kunne vært interessant å se svor lang tid det hadde tatt før verdenssamfunnet reagert om vi nordmenn hadde begynt å jobbe konkret og organisert for noe tilsvarende Sionisme...

[ Denne Melding var redigert av: Espenevo på 2002-08-21 13:58 ]

Lenke til kommentar

At en person er jøde betyr ikke at vekommende er sionist - men sjansen er forsvinnende liten for at han ikke er det. Det kunne vært interessant å se svor lang tid det hadde tatt før verdenssamfunnet reagert om vi nordmenn hadde begynt å jobbe konkret og organisert for noe tilsvarende Sionisme...  

Nåja, under andre verdenskrig så jobbet jo de allierte for å frigi norge som en stat. Men nå er jo norge en selvstendig stat, og vi blir ikke styrt av svenskene selv om de også er "kristene". En sionist er for at Israel skulle bli en selvstendig stat, men han trenger faktisk å være relgiøs. Såklart finner vi flere jøder som støtter israel enn feks. muslimer, noe som er helt naturlig. Det som er farlig er å henge ut et helt tros samfunn for hva en stat gjør.

Nå er jeg verken pro israel, jøde, palestiner eller muslim og jeg synes verden burde reagere på terroren til israel, men det å hevde at usa er styrt av israel blir for dumt.

Lenke til kommentar

Hvis ikke usa er "styrt" av jøder, hvorfor peiser di da så sinnsykt med penger inn til israel og ikke en krone til palestinerne i flyktningleire. Hvorfor øser de på med våpen til israelerene (som de vet kommer til å bli brukkt til å drepe palestinere).

Det faktum at staten israel ble oprettet og måten det blir gjort er i seg selv en kriminell handling.

Her tar man altså å putter et nomade folk som bodde over hele verden midt nedi landet til et annet folkeslag. Så forsyner man dem med sinnsyke mengder med våpen slik at de skal klare å beholde landet.

I år 1900 var det faktisk bare 5% jøder som bodde i palstina. Det sier vel sitt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 14:47, nakor skrev:

Det som er farlig er å henge ut et helt tros samfunn for hva en stat gjør.

Er det virkelig det i dette tilfellet? Israel er jo verdens første teokrati, så i dette tilfelet er staten og trossamfunnet klint veldig tett opp i hverandre.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-30 14:49, covah skrev:

Quote:

Hvis Israel er så "særdeles agressive", hvorfor er det da naboene deres som alltid starter krigene mot Israel?

Enkelt.. For de bruker hodet. Du kan sammenligne Israel med en som sitter og stikker en pinne inn i ett vepsebol. Istedet for å la det være i ro, driver Israel å tirrer de andre jevnt. Ikke mye, slik at det kommer i aviser eller media, men nok til at de eksploderer etter hvert. Da dette skjer kommer det i media!

Jeg har sett det med i egne øyne..

Mvh Realace

Lenke til kommentar

Den 2002-08-22 11:16, Akelbee skrev:

Er det virkelig det i dette tilfellet? Israel er jo verdens første teokrati, så i dette tilfelet er staten og trossamfunnet klint veldig tett opp i hverandre.

Hehe, det er heller ikke "offisielt" et teokrati heller gitt, men et "vestlig demokrati". Men det er muligvis ikke så langt unna. Men det finnes kristene og muslimer i landet også, men de er nok i et mindre tall.

Lenke til kommentar

Den 2002-08-21 18:20, Patriot skrev:

Hvis ikke usa er "styrt" av jøder, hvorfor peiser di da så sinnsykt med penger inn til israel og ikke en krone til palestinerne i flyktningleire. Hvorfor øser de på med våpen til israelerene (som de vet kommer til å bli brukkt til å drepe palestinere).

Det faktum at staten israel ble oprettet og måten det blir gjort er i seg selv en kriminell handling.

Her tar man altså å putter et nomade folk som bodde over hele verden midt nedi landet til et annet folkeslag. Så forsyner man dem med sinnsyke mengder med våpen slik at de skal klare å beholde landet.

I år 1900 var det faktisk bare 5% jøder som bodde i palstina. Det sier vel sitt.

Hehe, du er inne på hvorfor.. Hvorfor peiser USA penger inn i Israel, hvis dem ikke er styrt av israel ? Hva tror du dem får tilbake, og hvorfor er dem så veldig intressert i å "kontrollere midøsten".

Kan det ha noe med 10% av verdens befolkning bruker 90% av verdens ressurser ? Kan det ha noe med Olje å gjøre. Kan det ha noe med å kunne slå til mot hvem dem ser på som hoved fiende nr. 1 ? Og hvorfor tror du det er så viktig for dem å få immunitet for sine soldater/inbyggere i verdens domstolen ?

Og hvorfor tror du så mange muslimer hater USA, fordi de lager dårlige b filmer eller en del av politikken dems ?

Men så igjen, usa gjør endel godt også, og ikke alle amrikanerne er for det som skjer. Men desverre så blir det færre og færre av dem.

Lenke til kommentar

Måten Israel ble opprettet på har en viss lovlighet over seg. Det ble vedtatt i FNs sikkerhetsråd, og det gjør det faktisk til lov i samtlige medlemsland. Ikke mange er klar over det, men et vedtak i sikkerhetsrådet er bindende for ALLE medlemmer i FN.

Ang USA's ønske om fritak fra ICC, så er det mer et innenrikspolitisk opplegg.

Faktum er at ICC ikke kan tiltale noen før deres hjemlands eget rettsaparat har vist seg å ikke gripe tak i saken. Siden USA er en fungerende rettsstat, er det nærliggende å tro at de har lite å frykte. Men det finnes nok av de som bare venter på den store FN invasjonen av USA da...

Er enig i at israels framferd er unødvendig brutal og til tider særdeles tung, men de har, IMHO full rett til å stoppe selvmordsbomberne.

Angående krigene, så har det vært krig siden araberlandene erklærte krig mot Israel i 48. Ble fred med dem først nylig, så etter 48 kan angrep best beskrives som brudd på våpenhvile...

Lenke til kommentar

Faktum er at ICC ikke kan tiltale noen før deres hjemlands eget rettsaparat har vist seg å ikke gripe tak i saken. Siden USA er en fungerende rettsstat, er det nærliggende å tro at de har lite å frykte. Men det finnes nok av de som bare venter på den store FN invasjonen av USA da...

Mener å huske om en amrikansk soldat som ble dømt over å ha gitt ordre til at en liten landsby ble likvidert i vietnam. Etter hva jeg husker så fikk vel han 1 år eller noe i husarrest pluss en uke i fengsel... Så jeg er ikke helt sikker på at jeg tror at landet selv klarer å rydde opp gitt.

Og hvis man begynner å lete så finner man nok mange andre tilfeller også. Og da regner jeg såklart at man i den forbinnelse er svært kritisk til hvem som er forfatteren osv.

Lenke til kommentar

Han du sikter til, var Lt Calley (Usikker på staving)

Han var etter sigende en som aldri burde ha sluppet gjennom offiserstreninga. Samt at divisjonen han var i (Mener det var 23. inf, usikker) hadde et særdeles dårlig rykte.

Hvordan rettssakens utgang ble, er rar nok, men at US Army forsøkte å dekke opp er ikke bra.

Men det ble tatt tak i, så det hadde ikke vært noen sak for ICC.

Noe å tenke på er at det visstnok foreligger lovforslag om at presidenten kan sette inn militær makt for å frigi tropper som ICC har ....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 21:52, m-kane skrev:

Måten Israel ble opprettet på har en viss lovlighet over seg. Det ble vedtatt i FNs sikkerhetsråd, og det gjør det faktisk til lov i samtlige medlemsland. Ikke mange er klar over det, men et vedtak i sikkerhetsrådet er bindende for ALLE medlemmer i FN.

Sikkert fint det. Finn deg en samling historie-boeker paa biblioteket og se om du kan lese deg til hvem det var som hadde innflytelse over disse beslutningene som ble tatt etter 2. verdenskrig.

Quote:

Bullshit.

Det er helt klart et utenrikspolitisk spoersmaal, all den tid krigsforbrytere fra hele verden skal kunne utleveres / paagripes og stilles for retten International Warcrimes Tribunal.

Quote:

Faktum er at ICC ikke kan tiltale noen før deres hjemlands eget rettsaparat har vist seg å ikke gripe tak i saken. Siden USA er en fungerende rettsstat, er det nærliggende å tro at de har lite å frykte.

Jeg tror ikke USA er en fungerende rettsstat, saerlig ikke naar det gjelder krigsforbrytelser.

Men hvis de er det, hva er da problemet som de har med denne retten?

Quote:

Er enig i at israels framferd er unødvendig brutal og til tider særdeles tung, men de har, IMHO full rett til å stoppe selvmordsbomberne.

Enda godt at du hevder meningen din er ydmyk; da er det haap om at du kan revurdere den i lys av rapportene om collateral damage.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-24 08:31, DrDoogie skrev:

Sikkert fint det. Finn deg en samling historie-boeker paa biblioteket og se om du kan lese deg til hvem det var som hadde innflytelse over disse beslutningene som ble tatt etter 2. verdenskrig.

Fortell meg noe jeg ikke vet? Selvfølgelig er FN styrt av de store. Hadde de ikke vært det hadde de vært like tannløse som Leauge og Nations i mellomkrigstiden.

Quote:

Bullshit.

Det er helt klart et utenrikspolitisk spoersmaal, all den tid krigsforbrytere fra hele verden skal kunne utleveres / paagripes og stilles for retten International Warcrimes Tribunal.

Det har betydning for utenrikspolitikken. Men grunnen til at USA har trukket sin signatur fra ICC er innenrikspolitisk. Det ligger lovforslag i USA som gir presidenten lov til å bruke militær makt for å hente amerikanere som er overgitt ICC. Motstanden mot FN og overnasjonale organisasjoner er massiv i USA. Om Dubya skulle gå med på ICC, kan han bare glemme gjenvalg.

Quote:

Jeg tror ikke USA er en fungerende rettsstat, saerlig ikke naar det gjelder krigsforbrytelser.

Men hvis de er det, hva er da problemet som de har med denne retten?

Akuratt :smile: Så er vi enige på det punktet. Men som du ser i det jeg skrev over er ikke Joe Sixpack overbevist om akkurat det, og det er de som velger President. En annen ting er jo at for at ICC skal kunne behandle saken må landet hvor forbrytelsen ble begått være medlem i ICC, og pr. dags dato har ikke USA tropper i noen land som har skrevet under på avtalen.

Quote:

Enda godt at du hevder meningen din er ydmyk; da er det haap om at du kan revurdere den i lys av rapportene om collateral damage.

At Israel har lov å forsvare seg mot bomberene vil jeg ikke revurdere. Retten til selvforsvar er absolutt nødvendig. At de har seg selv å takke for mye av det er en helt annen sak. Mye av fremferden til Israel i de okkuperte områdene er langt over gresna og burde vært nok til å innføre sanksjoner mot landet. Men det betyr ikke at de ikke kan forsvare seg mot terrorister. På samme måte som palestinerene har rett til å forsvare seg mot invasjon. Problemet ligger i at Palestina ikke er en stat. Det skaper problemer med hensyn til kjemping. Det er som kjent forbudt å delta i kamphandlinger uten synlige tegn på at du er del av de væpnede styrker. Dvs at en palestiner i sivil som blir tatt for å skyte på uniformerte israelere ikke har noe rettsvern. Urettferdig, umoralsk - helt klart, men c'est la vie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...